Nem is túl régen, óriási felzúdulást keltett az “ingyenes” Google Maps navigáció megjelenése. Az első hitetlenkedés után, többen kezdtünk filozofálni azon, hogy mennyire ingyenes az, amit annak mondanak. Most előkerült néhány érdekes adat arról, mit is kell fizetni, hogyha használjuk.
A Garmin blogban megjelent cikk szerint, négy alkalommal tesztelték a Calais-Párizs útvonalat, és megközelítőleg mind a négy alkalommal ugyanazokat a számokat mérték. 12-13 megabájt adatforgalom, ami 36-39 font per utazás (előfizetéses kártyával kijöhet, 24-26 fontból is). Egy gyors fejszámolást végezve, ez nagyjából 12 ezer forint!! Ez a távolság körülbelül 185 mérföld, ami nagyjából 300 kilométer.
A megoldás egyszerű: a Google Maps navigáció használata helyett, érdemes rögtön valami offline megoldást vásárolni. A cikk természetesen a Garmin készülékeit említi, amelynek több típusa is megvásárolható 90 font környékén.
A teszteket június 19 és 22 között, egy Androidos mobiltelefon, és egy O2 UK pay as you go SIM kártyával végezték. A fentebb közölt díjakban nem szerepelnek a kamera adatok, illetve a forgalmi információk díjai sem.
Forrás: NaviGadget
Hát ebből kb. a 12-13 MB forgalom, ami relevánsnak tűnő infó. Hogy ez mennyibe kerül, az meglehetősen relatív.
Itt Mo-on nekem a középső iPhone díjcsomagban például kb. semennyibe. Legalábbis semennyi pluszba. 10k HUF havidíjért kapok 400 ingyen percet, és 2 GB adatforgalmat. Tekintve, hogy többnyire olyan helyn netezek, ahol van wifi, a 2GB-ból 100 MB-ot sem szoktam elhasználni, vagyis bőven belefére sok-sok ilyen utazás.
Sok helyen (talán nálunk is) meg vannak korlátlan forgalmat biztosító díjcsomagok. (Franciaországban ezek szerint nincs? Vagy csak tipikus marketing csúsztatás?)
Vagyis az gugglis navigáció országon belül általában jó alternatíva. A dolog a roamingon bukik nagyot. Ha pl. én teszem meg magyarként a kiváló díjcsomagommal ezt a francia szakaszt, a gatyámat is kifizethetem roamingra.
Ez az, ami miatt egyelőre nem versenyképes a guggli az offline navigációval.
@ Razofen Persze, igazad van a roaming. Jobban kiemelhettem volna. Amúgy nekem 80 megabájt van egy hónapra, és beleférek. Úgyhogy az, hogy kinek – mennyi forgalom van ingyenesen (asszem 1800-at fizetek érte), meglehetősen relatív. Így könnyen elképzelhető a helyzet, hogy veszel egy internetkártyát navigálni, hiszen amúgy nincs szükséged rá (pl. egész nap van a környezetedben vezetéknélküli internet).
Esetleg ugyanezt Nokia navigációval, ami működik offline is, nem csak pár országban.
@ Amby Sajnos a Nokia Ovi Maps csak félmegoldás. Igaz hogy offline, és néhány készülékhez ingyen adják, de hagy kívánnivalót maga után. Nem is keveset. Legalábbis a kelet európai része.
Itt most csak az ingyenességről volt szó, nem a funkciókról (vagy a Navteq térképekről beszélsz?).
Mindegyik térképben lehet gyengébb részeket találni, pl. a Google Maps majd egy évig nem tudta, h Szlovéniában elkészült a magyar határig vezető autóút és Olaszországból Ausztrián keresztül akart hazaküldeni. Ellentétben a Navteq-kel.
@ Amby Igazad van, nem a térképállapot volt a kérdés. Igen, úgy Ovi Maps.
Számomra nagyon jól bevált a valóban ingyenes Nokia navigáció az elmúlt időszakban. Németországban, Franciaországban és Portugáliában is használtam.
Teljesen offline is működik, bár ha van interneted mint pl itthon akkor hamarabb találja meg a jelet, de ez inkább kényelmi szempont.
@ Endre Sajnos Kelet Európában nem ilyen vidám a helyzet. De ha azt veszem, hogy telefonnal együtt 25 darab ezresből megvan, akkor alternatív navigációnak jó.
Megoldás: Igo for android
@ Bale Ez is egy lehetőség, a Navigon, az NDrive, a CoPilot, és még sorolhatnám, mellett :)