Egyszer már tweeteltem róla, hogy milyen zseniális ötlet a SpeedView HUD módja, azóta pedig tovább fejlődött ez az alkalmazás, úgyhogy autós szezon lévén amolyan tartóstesztet csináltam vele. A SpeedView-t a Code Sector hozta el nekünk, őket a Maverick nevű, offline is működő Google Maps alternatíva révén ismerheti nagyérdemű.
Az alkalmazás egy dolgot csinál, de azt jól: GPS használatával nagy pontossággal kijelzi a sebességet. Ezt a témát aztán körbejárták a fiúk (-lányok, ki tudja), és ami felmerült, mint sebességméréssel kapcsoltos funkcionalitás, azt jól átgondoltan beletették. Így lett aztán egy rakás hasznos funkciója:
– Iránytű
– Sebesség grafikon
– Sebességkorlátozásra figyelmeztetés (persze be kell neki állítani, hogy városban 50, stb. — nem GPS navigáció!)
– 0-100 km/h-ra (és 0-60 mph-ra) gyorsulás mérése
– Negyedmérföldes gyorsulás mérése
– Legnagyobb sebesség mérése (mert ki akar 220-szal lepislogni a kilométerórára?)
– GPX track export
– HUD mode
A legnagyobb tutiság a HUD mode: ha bekapcsolod este, a telefont szimplán oda kell tenned a műszerfal elé. Az alkalmazás tükörírással írja ki a fontosabb infokat (sebesség, irány, megtett táv, ilyesmi) és a szélvédőn tükröződve (HUD mode-ban!) látod mindazt, amiért egyébként le kéne nézned a műszerfalra, kb így néz ki:
(A szellemkép kisrészt a dupla szélvédőm miatt, nagyobbrészt a fotós khm kihívásai miatt van.)
Nem túl világos, ami így jó, mert különben zvarná az esti vezetést, de ha nem tetszik a színe, akkor természetesen állítható. Annál pedig kevés 1337-ebb dolog van egy autóban jelenleg, mint az, hogy az ablakra vetítve látod a menetinformációkat. Őszintén remélem, hogy a mögöttem haladó autóból is látszik! Emellett az is látható ebből, hogy az autók beépített sebességmérője általában 5-10 km/h-t “késik”, annyival kevesebbet jelez. (Ami egyébként így van rendjén.)
Járulékos haszna a HUD mode-nak, hogy ha bekapcsolod, akkor a telefon a kormány előtt van, tehát fel sem merül, hogy menet közben töttyöld a telefont (amit az Androidportál szerkesztősége nem támogat, bár dugóban néha előfordul).
Az alkalmazás alapesetben hirdetést futtat a képernyő alján, de HUD mode-ban ez nincs ott, tehát egyáltalán nem zavaró. Ha mégis, akkor a fejlett világban (vagy Market Enabler segítségével) a fizetős marketről letölthető a Pro verzió, 1,99 dollárért. Még annyit is simán megér.
Az eredeti bejegyzés itt olvasható: http://androidportal.hu/2010-11-25/hetkoznapi-autos-speedview-hud-ot-minden-haztartasba
Naggyon gík :)
Mondjuk a teló rögzítését tutin meg kell oldani, nehogy egy kanyarban az A-oszlop környékén lyukat üssön az oldalablakban. De zseniális ötlet.
…ööö… és mi az, hogy “kevés 1337-esebb dolog van…”? Értem, hogy a tuti szinonimájaként használja, de ez valami bevett mai szleng?
a leet az amikor 1337-nek irod a leet-et , mert annyira 633|< vagy hogy már csak számok vannak a billenyűzeteden :–)
amugy pont tegnap próbáltam a progit.
egy nanopadra raktam hogy ne csúszkáljon.
de inkább csak este jó mert nappal kevés a fényerő
@ batip Nanopadra… Király!
Na, ez buli, nem jöttem rá magamtól, köszi :)
Ez nagyon király. Az mindegy milyen szögben vetíti? Ha két navigációm van, egymásnak háttal összegumizom, és úgy helyezem el, hogy az egyik kivetítő, a másik navigáció. Na jó, ez egy spontán ötlet… :)
@ sklave És melyik vetít a homlokodra, mert mindkettő nem lesz az ablak felé. :)
De ne felejts el közéjük gumizni egy laposelemet, hogy teljes legyen a Sokol-feeling :)
@Zsolto
Igen, erről jutott eszembe, de ezen még finomítok :)
rákerestem a HUD módra az appbrainen, háááát lehet válogatni rendesen
de egy olyan lenne jó ami bármilyen proginak a képét megfordítaná és akkor navi is mehetne HUDban
@batip
Pontosan erre/ilyenre gondoltam. :)
@Gyurci
Forgathatósra csinálnám. Keresztben is lenne gumi :)
@ sklave És ha elég gyorsan pörgetnéd, termelhetnél áramot is , ami töltené. :)
Áve! Pici elírás:
“autók beépített sebességmérője általában 5-10 km/h-t “késik”, annyival kevesebbet jelez.”
A sebesség mérő siet, azaza a gk valós sebességénél többet mutat 5-10%-kal, így érik el, hogy ha picit csalósan tartom a 90-et, mondjuk 95-tel megyek (óra szerint) akkor valójában a jármű sebessége “csak” 90. 5-10% sebesség csökkenés, a lendület törvényét ismerve, sok sok életet menthet meg évente.