A mai Vasárnapon ismét egy sklave történet. Hogyan legyél kamionos? Találkoztam olyan elkeseredett szülővel, aki bánatosan közölte gyermeke elhatározását, hogy kamionos akar lenni. Hmm. Arra a kérdésre, hogy látott-e már kamiont, a válasz nemleges volt. Ebből arra következtettem, hogy az illetőnek belövése volt. (Nem a szülőnek!) Kábszer, vagy valami…
Úgy gondolom, ezeket a dolgokat nem lehet pár szóban összefoglalni, de segíteni szeretnék nekik, segíteni abban, hogy képet kapjanak arról, amire vágyakoznak. Minek kell megfelelni? Milyen elvárásai vannak egy munkaadónak? Elég ha van egy (2-3) jogsid?
Abban reménykedem, hogy van az oldalon elég „öreg róka” aki segít kiegészíteni a leírtakat. Nem tudom, honnan jött az ötlet, de remélem nem a „Konvoj” című film után döntötted el, hogy ezt a hivatást választod. Jó kis film volt, de…..
A legelső, bár mint később kiderül, nem a legfontosabb a jogosítvány megszerzése, ami nem éppen olcsó mulatság. Nem akarok részletekbe merülni ezzel kapcsolatban, de cirka 1 millióba lesz mire minden papírod rendelkezésre áll, ahhoz, hogy beülj egy kamion kormánya mögé mint sofőr. Igaz, hogy ezt nem egyszerre kell kiperkálni, de minél több a papírod annál nagyobb az esélyed arra, hogy el tudj helyezkedni.
Ez a jelen állapot, hiszen ebben a pillanatban nem kapós szakma a miénk. Amikor kapós volt, ( 1-2 éve) akkor nagyobb cégek kifizették a hiányzó papírokhoz szükséges tanfolyam díját is, csak dolgozz náluk.
Az alábbiakban álláshirdetésekből szemezgetek, hiszen ez a leghitelesebb formája annak, hogy érzékeltessem az elvárásokat…
Első tehát a jogosítvány. Ebben a hirdetésben segít a hirdető abban, hogy melyik jogosítvány mire való, hiszen elbódult aggyal, nem biztos, hogy tisztában voltál vele hogy mire vizsgázol.
„Tehergépkocsivezető állás …..:
…..eni munkavégzésre tehergépkocsivezető állásajánlat
Jogosítvány
“C” tehergépkocsi
“C+E” tehergépkocsi + nehézpótkocsi”
A következő, amikor a hirdető nincs tisztában, hogy mit szeretne, vagy más országból érkezett, és nincs tisztában az itthoni szabályokkal. Vagy nem érkezett külföldről, de így sincs tisztában vele….
„Gépkocsivezetőt keresünk
Gyakorlattal, PÁV I- el és 2 csoportú járművezetői engedéllyel rendelkező gépkocsivezetőt keresünk, fő- vagy részállásba.
értesítési (telefon, e-mail) cím megadásával. Rövid önéletrajzzal kérjük a jelentkezést a megadott e-mail címre.
kérjük, hogy telefonon keresztül és személyesen ne érdeklődjenek !
A feltételeknek nem megfelelő pályázatokkal érdemben nem foglalkozunk !”
Itt soha nem derül ki, hogy mire gondolt a kedves hirdető, mivel kifejezetten megtiltotta, hogy telefonon érdeklődjenek. A 2-es kategória valamikor a német jogosítványban volt, de már ott is ABC szerint vannak a kategóriák…
Az alábbi álláshirdetésekben, már kezdenek sűrűsödni a dolgok:
„Gépkocsivezetőt keresünk nemzetközi konténeres fuvarozásra. Feltételek: digitkártya, erkölcsi bizonyítvány (!), C,E, PÁV III, nemzetközi árufuvarozói, DID kártya. Jelentkezés fényképes önéletrajzzal, referencia megadásával, elérhetőséggel (!) emailben (csak leinformálható gépkocsivezetők jelentkezését várjuk!).”
Mire gondolok? A hirdető kér erkölcsi bizonyítványt, és DID (Driver Identification Database) kártyát is, amiről itt olvashattok. Tehát a hirdetés feladója nem bízik egyikben sem. Miért? A DID kártya feltétele az erkölcsi bizonyítvány, ami ugye 3 hónapnál nem lehet régebbi. Ilyen szűrőt szeretnék látni a politikusoknál is. A többivel, PAV, digitkártya, gondolom, tisztában vagytok és látszik, hogy a hirdetés feladója is.
Lehet igénye speciális ismeretre is, ami jelentősen behatárolja a jelentkező korát.
”Sofőrt keresünk Liaz TGK-ra, két műszakba (12 óra). Belföldi árufuvarozói engedéllyel. Fizetés nettó 120.000.-
Csak és kizárólag azok jelentkezését várjuk, akik vezettek már Liazt (a kuplung miatt)”
Már felnőtt egy korosztály akinek fogalma sincs erről. (Ne is legyen!)
Egyéb speciális ismeretre is szükség lehet, mint azt az alábbi hirdetésben olvashatjátok:
„…..kiszállításra keres 1 fő sofőrt. Szükséges: német nyelvtudás, B kategóriás jogosítvány. Kiszállítás Magyarország és Ausztria területén. A munkavállalónak pihenőidejében be kell segítenie a …..körüli munkákban (konténerek ürítése, udvar rendben tartás, kisebb javítások, karbantartási munkálatok elvégzése). Előny a jó kézügyesség és építőiparban szerzett tapasztat. Jelentkezés, időpont egyeztetés….. e-mail címen lehet.
Remélem, rendelkezel valami „polgári” szakmával, hiszen láthatod, hogy nem lehet tudni, mikor lesz rá szükséged.
“Állás leírása: Angolul, vagy németül középszinten beszélő gépkocsivezetőket keresünk …….ai munkavégzésre.
Amit nyújtunk:
– 8,9 € nettó órabér a munkaidő
után,
– kiváló juttatási csomag, havi ca. 2000€ nettó kereset.
További információt kérhet a …..telefonszámon. Jelentkezés feltételei – C+E jogosítvány,
– jó angol, vagy német kommunikációs készség,
– min. 1 éves nemzetközi árufuvarozói tapasztalat,
– ADR igazolvány. Munkavégzés helye ………”
Itt már van igény rendesen, de a fizetés is ennek megfelelő, bár én konkrétan felhívtam és pont nem az a nyelvismeret kellett, hanem a másik. Ezzel rendszeresen találkozhatsz a későbbiekben. E miatt nem javasolnám, hogy sablon önéletrajzot használj. Egyébként egy sofőr nyelvtudásának mennyiségét, csak a szabad végtagok száma korlátozza.
„……nemzetközi fuvarozó cég
gépkocsivezetõket keres
…..tartályautóra.
Feltételek:
– nagy, nemzetközi jármûvezetõi tapasztalat
– megbízható, precíz munkavégzés
– egyhuzamban 5-6 hét külföldön
– angol vagy német nyelv ismerete
követelmény
Amit kínálunk:
– stabil munkahely
– jó kereseti lehetõség
Jelentkezni írásban önéletrajz küldésével.
Azért ez az 5-6 hét elég húzós dolog, és a nagy gyakorlat elég tág fogalom.
És itt van egy gyöngyszem:
“3,5 t-s gépkocsira keresünk áruszállítási gyakorlattal rendelkező, nem dohányzó kollégát. feltétel: erős fizikum, saját GPS. Önéletrajzokat vezetési gyakorlat és fizetési igény megjelölésével az alábbi e-mail címre várjuk:
Remélem rendszeresen gyúrsz, nem csak testre, de agyra is, mert ha nem is írja le senki, szükséged lesz problémamegoldó képességedre, aminek csak egy része, hogy oda találj valahová. A GPS ne tévesszen meg. Azzal is el lehet tévedni. Katt ide
Egyébként valószínű, hogy navigációs készülékre gondoltak.
Jó gurit
Sklave
Forrás: Camion Driver
Fotó: http://www.srsclub.hu
“és 2 csoportú járművezetői engedéllyel”
szerintem itt a kettes csoportú orvosi alkalmasságra gondoltak, ugye a sima A, B, C-hez elég az egyes csoportú, munkavállaláshoz viszont kettes kell, tudomásom szerint.
@ vacsa Régen jártál erre.
@vacsa
Gondoltak gondoltak! Egy álláshirdetés ne legyen már ” Találja ki mire gondoltam!” játék. Ha nem tudja, akkor bízzon meg egy közvetítőt, vagy vegye a fáradságot, és nézzen utána. Egyébként, igen a munkavállaláshoz 2, csoport kell. Aztán tisztázni sem lehet a helyzetet, mert nem lehet érdeklődni. Ez a lealázás iskolapéldája. Már semmibe néznek és még fel sem vettek. Nevetséges! Egy hirdetést sem tudnak megfogalmazni. :(
@ sklave Csak nem van neted? ;)
Ez a cikk nagyon franko!! Es bizony a sok ujdonsult fiatal kamion sofor aszthiszi ha van navigacio a kamionban mar ovek a vilag. Sajnos nem igy van es ez 1 hatalmas nagy tevedes! :-) Gratulalok a cikkhez nagyon jo lett!!!
@ szaga Tamás, ahogy már megszokhattuk megint beletalált…
haverom 3 éves kisfia is meg van őrülve a kamionokért. már mondogatja, hogy kamionos akar lenni. mondtam az apjának: a közelébe ne engedd!
nagyon nehéz jó céget találni. vagy a pénz kevés, vagy az autó/fuvar szar, vagy 5-6-7 heteket kell kint lenni. de mostanában egyre többet hallom, hogy egyszerűen nem fizetnek ki. a kettővel ezelőtti cégem, nekem is lóg még 400-al… sosem fogom megkapni….
@ makkhatos 400-zal??? Az nagyon komoly!
van olyan kolléga, akinek kicsivel több mint 1 milla….
sajna ilyen is van.
@ makkhatos :(
Aki olvasta Sklave eddigi cikkeit, az már tudja, hogy milyen összetett meló a kamionosé. Aki felvételre jelentkezik, azzal mind elolvastatnám az összeset (na jó, a Quasimodo-trilógiából felmentést adnék neki ;)), aztán megint megkérdezném, hogy komolyan gondolta-e. :)
@ Zsolto Szerintem sklave is ezért írta. :)
Igazad van. Csak mikor peldaul mint nekem (es vannak tobben is igy) valasztania kell vagy keres havi 360-390Eurot 4 muszakra robotolva a gyarban ahol a hetvegek nincsenek megfizetve vagy keres havi 950-1100Eurot kamionozassal es minden hetvegen ithon van aszthiszem erre azert mas jelemzot adnek. :-D Az allam a bunos hogy megengedi olyan mocskos cegek letezeset akik nemfizetnek!! :-(
Sziasztok!
@szaga, makkhatos
Természetesen a fizetéshez (jövedelemhez! ) is eljutok, de nem akarok hiú ábrándokat ébreszteni. A tanulópénzt fizetni kell, ha tetszik ha nem, előbb vagy utóbb. Úgy gondolom ezen át kell esni.
@szaga
Utóbbihoz. Ez is igaz, de tudod nagyon jól, hogy kevés az elszántság, és néha a pénz elveszti motiváló hatását.
@Zsolto
Lehet, hogy nem jó a stílusom, és pont az ellenkezőjét érem el, miszerint ez milyen jó buli, de ez csak olyan mint a katonaság. Utólag tűnik annak. ( Óóó! A Quasimodot? Pedig tanulságos :)
EZZEL BAJLÓDOK ÉN IS. engem sem fizettek ki most már sorozatosan nem tudom miért ilyen alávalók a vállalkozók. de kezdve az Intevm az Europa 2000Ft Az dinamic team work KFt. mindegyik log nem kis pénzemmel. nem javaslom senkinek hogy oda menjen dolgozni.
Nagyon sajnálom, én is egyre több hasonló esetről hallok az ismeretségi körömben. Kérem hogy a tapasztalatokat mindenki csak kulturált formában, és tárgyilagosan tegye közzé, ne alakuljon ki késhegyre menő vita. Köszönöm a megértéseteket (by Gyurci).