Navigon 40 Premium. Navigáljunk

Természetesen egy navigáció, navigálásra való. Így mielőtt visszaadtuk volna a készüléket, Natasával kipróbáltuk milyen érzés használat közben. A kicsomagoláskor nem voltam biztos benne, hogy a Zsiguli szélvédőre jó lesz a tartókar…

…de végül probléma nélkül feltehető volt a majdnem függőleges szélvédőre is. A tartó amúgy nagyon tetszik, kifejezetten szép megoldás, ahogyan a tapadókorongos tartó kinéz. Az első egy-két készülék felpattintáskor figyeljünk oda, a még friss tartó és a készülék elég “morcosan” kapcsolódik össze. Ez néhány összerakás után elmúlik.

A középső nagy körbe kattan be a tartó.

Egy biztos a tapadókorong is stabilan fog, és a készüléket sem lehet lerobbantani egykönnyen a tartóról. Eddig jó.

Autóstöltő bedug. készülék bekapcsol. Hogy, miért kell az autóstöltő? Azért mert a Navigon 40 Premium készülék aktívan használja a magyarországi TMC adatokat, és ebben lakik az integrált antenna (is).

Az utolsó két Navigon ami a kezemben volt, kicsit problémás volt TMC ügyileg, de ebben a készülékben korrektül működik a szolgáltatás. Hamar megtalálja az adót (magától), és minden bekapcsolás után. Régebben ezzel elég sok problémát tapasztaltam.

Indulás. A cím beírása egyszerű, többféle módon megtehetjük, és a keresés is gyorsan ad találatokat.

Nagyon szeretem az alternatív útvonalak kijelzőt, egy kijelzőn, több utat, csak néhány készülék típus mutat meg, ezek egyike a Navigon. Amikor gyorsan indulnék, számomra hasznos, hogy azonnal látom melyik irányba mennék, és azt az útvonalat azonnal ki is tudom választani.

Kezdődjön a navigálás. A GPS vevő hamar pozicionál, többször észrevettem, hogy mire az első ulticélt bepötyögöm, közben már pozicinált is. A kijelzőt komolyabban szemrevételezve észrevesszük, hogy a felülete megnyomáskor “gyűrüzik”, ami egyrészt nem szép látvány, másrészt előfordul hogy többször is meg kell nyomni egy gombot. Ez legkönnyebben akkor ellenőrizhető, hogyha valamelyik sarokban van dolgunk (például a jobb alsó sarokban lévő gombbal, screenshotot akarunk készíteni), így tutira elő tudjuk idézni ezt a hibát.

Bár használat közben egy idő után meg lehet szokni, én azért úgy gondolom nem feltétlenül kellene ennek így lenni…

Menet közben egyértelmű információkat ad, többfele, akár egyedi módon is. Az új sávasszisztens érdekes, és a használata is egyszerű, mégis kicsit darabosnak tűnik. Da az jól látszik, hogy valami új megjelenésre törekedtek…

Navigálás közben a szoftver nem akad, az újratervezés elég gyors, és a készülék hangerejével sincs probléma. A térkép, a Navteq adatbázisát használja, erre nem térnék ki bővebben, hiszen erről több információ (pro és kontra) megjelent.

Összegzés: A kijelző kivételével, az egész készülék tetszik. Kecses a tartó, működik a magyarországi TMC, és nekem a MyRoute is bejön. A 45-50 ezer forintos ára jó vétel is lehetne, de érdemes vásárlás előtt “megnyomkodni” a készüléket.

Még egyszer, a készülék főbb jellemzői:

Kijelző: 4,3″-os érintőképernyős kijelző 16 : 9 formátumban
GPS: SiRF Atlas V
Operációs rendszer: Microsoft Windows CE
Memória: 4 GB Flash / 128 MB RAM
Processzor: Atlas V (500 MHz)
Akku: 1300 mAh Lithium akku
Súly: ~160 g
Méretek: 120,5 mm x 75,5 mm x 15,2 mm
Bluetooth kihangosító: 2 készülék kezelése

A készüléket a Navigon AG magyarországi képviseletétől kaptuk. Ezúton is köszönjük.

Kapcsolódó cikkek:
https://navigyurci.hu/2011/02/21/navigon-40-premium-mit-kapunk-a-penzunkert/

63 hozzászólás
  1. avatar
    2011. március 10. Válasz
    csizi65

    Igen izgalmas lehet föleg mikor 2 vagy több navi dolgozik egyszerre az autoban
    vagy a bőség zavara : melyiket szeressem ma?

    • avatar
      2011. március 10. Válasz
      Gyurci

      @ csizi65 Amúgy az tényleg többször előfordul: amilyen kedvem van. Nagyon buli.

  2. avatar
    2011. március 10. Válasz
    kris

    Üdv!

    Mi édesapámmal egy 40 Live-ot vettünk tegnap, nagyon jó meg minden, viszont:
    – nekem is gyűrűzik a TFT közepe, bárhol nyomkodom..
    – a jobb alsó sarokban lévő kamera-ikon (screenshot) nem él nekem, legalábbis nem érzékeli, próbáltam kisujjal is, semmi..
    – ma jó fél óra vezetés után a TMC információknál osztrák útlezárásokat hozott be a képernyőre, vagy 20db-ot..
    – a GPS sokszor elég lassan talál műholdat, pedig van 4-6 db is, amikor már beáll.. Előfordul sokszor, hogy 3-4 perc is eltelik mire kapcsolódik.
    – sokszor érzéketlen a kijelző, sokadik nyomkodásra veszi csak be. Gondolom rezisztív, és nem kapacitív elvű sajna.. (a védőfóliát leszedtem, de nem javult a helyzet)
    – az iránytű funkciója is kicsit ad-hoc, nem túl pontos, de hát elfogadom, hogy nem ez az első számú célja, hogy az erdőben kirándulj vele (bár tud gyalogos üzemmódot)

    amúgy zsírzógomb nagyon a cucc :)

    • avatar
      2011. március 11. Válasz
      Gyurci

      @ kris Szia. Grat!

      A kijelzőt próbáld meg újrakalibrálni, bekapcsolod a cuccost, meghallgatod az indító-zenét, majd az Opciók/Beállítások/Opciók menüpontban az Érintő kijelző kalibrálás menüpont. Szerintem emiatt nem érzékel a sarokban. Hogyha zavarnak az osztrák forgalmi jelentések, akkor Forgalom, azután felül kattints arra sorra ahol a Minden forgalmi jelentés felirat látható, és állítsd át, az útvonalon, vagy a környéken opcióra.

      A pozicionálás gyorsasága attól is füg, hogy ez hol történik, magas házak között, vagy gyors mozgás közben lehet több, de a négy-hat perc nekem soknak tűnik. Nézd meg, hogyha nem kapkodsz, hanem egy picit vársz két utasítás között, akkor is érzéketlennek látod-e a kijelzőt. Én inkább arra tippelek, hogy lassú a vas, és még az előző utasításon dolgozik, mikor már a következőt kellene várnia. Az iránytűt nem próbáltam.

  3. avatar
    2011. március 11. Válasz
    Toti

    Szia Csizi,

    Lehet, hogy tudok segíteni a 40 Premium témában.
    Írj privat mailt a navigon.hu(kukac)gmail.com-ra

    Egyébként meg van gyártó magyaroszági képviselő, mert én lennék az:)

    @Kris: érdekelne, hogy ahol vetted a készüléket, kielégítő és korrekt információt kaptál-e?
    Gyurcinak köszönjük a válaszokat, a problémádra vonatkozóan. A készülék 500MHz processzorral, és 128 MB RAM-al rendelkezik, tehát vasban erős, csak a kiegészítő információk futtatása lassítja. Ez olyan amikor a számítógépeden több programot futtatsz egyszerrel. Itt például fut az aktív sávasszisztens, a MyBEST POI, a LIVE szolgáltatás a navigáció mellett.

    Üdv Toti

    • avatar
      2011. március 11. Válasz
      Gyurci

      @ Toti Szívesen!

  4. avatar
    2011. március 11. Válasz
    Kris

    @Gyurci & Toti:

    – screenshot gomb: újrakalibráltam, nem lett jobb, kisujjal se érzékeli, viszont a körmöm hegyével vagy tollal igen. Asszem beszerzek hozzá egy stylust. Azért mellékelhettek volna hozzá egyet ennyiért…

    – a GPS lassúsága: falun próbáltam (Bp mellett), nem voltak toronyházak :) és utána 4 ill 6 műholdat látott, szóval még csak ez sem lehetett a probléma.

    – Forgalombeállítások: köszi, megvan :)

    E-digitalnál vettem amúgy.. Hogy érted, hogy korrekt információkat kaptam-e? Vásárlás előtt? Édesapám vette, azt mondta, hogy neten előtte jól körbenézett/olvasott, úgyhogy az eladót nem kérdeztük hogy ajánlja-e ezt, vagy mit tud róla mondani.
    Annyit kérdeztünk csak, hogy nem árnyékolja-e le az Opel Zafira hővédő üvegezése (elvileg vmi vékonyrétegű fémbevonat van az üvegen), de azt mondta, hogy nem, ill. csak a francia autóknál szokott ez előfordulni. De egyébként is működne, legfeljebb egy kis jelcsökkenéssel.

    Most nem tudom, hogy visszavigyem-e, mert igazából már csak a műholdkeresés lassúsága aggaszt, a többin túltettem magam :)
    A képernyő érintéssel valóban az lehetett a gond, hogy túől gyorsan böködtem, vagy túl kevés ideig tartottam rajta az ujjamat.

    köszi az infókat!
    Kris

    • avatar
      2011. március 11. Válasz
      Gyurci

      @ Kris Szívesen!

      – Hoppá! Próbáld meg az autón kívül pozicionáltatni, majd utána az autóban mindkettőt kikapcsolás után). A két próba között időkülönbség a fémgőzölt szélvédő, amit köztudottan nem szeretnek a gps vevők…

  5. avatar
    2011. március 11. Válasz
    Toti

    @Kris,

    Remélem a pozícionálás ideje is megoldódik, nálam több készülék is mire beírom a címet bekapcsolás után, már pozícionál.

    Az információkat úgy értettem, hogy a magyarországi értékesítésben résztvevő partnerek folyamatos oktatásban részesülnek.

    Üdv Toti

  6. avatar
    2011. március 11. Válasz
    kris

    Na, persze nem vették vissza, azt mondták, hogy a GPS lassúsága normális is lehet, főleg egy hővédő üveges kocsiban. Holnap kipróbálom majd kocsin kívül is a kapcsolat felállását. Állítólag a gyártó 10 percen belüli megtalálást garantál… szép, mondhatom. Egy ismerősöm szerint az ő PDA-jához van olyan progi, amivel egy hétre előre letölti a navigátor-szoftvernek a műholdak pályáit, így sokkal könnyebben megtalálja őket, mert nem kell az egész égboltot végigpásztáznia, hanem csak az adott (kiszámított) irányokat..

    – a érintés a munkatárs tesztelése során nem mutatott problémát, így azt nem létezőnek hibának nyilvánította…

    – a screenshot gomb viszont neki sem akart működni… Nekem nagyon ritkán működik, most éppen nem. :)

    – a képernyő gyűrűzésére nem mondott semmit

    • avatar
      2011. március 12. Válasz
      Gyurci

      @ kris Ez így van, hővédő üveggel ellátott kocsiban “bármi” lehet. De erre mit válaszoltak? “Annyit kérdeztünk csak, hogy nem árnyékolja-e le az Opel Zafira hővédő üvegezése (elvileg vmi vékonyrétegű fémbevonat van az üvegen), de azt mondta, hogy nem, ill. csak a francia autóknál szokott ez előfordulni. De egyébként is működne, legfeljebb egy kis jelcsökkenéssel…”

  7. avatar
    2011. március 12. Válasz
    Kozgab

    Hali.

    Hővédő üveg:
    Még az ignisben is ilyen van

    Bár ebben nem olyan durva, mint a francia kocsikban, vmi más az alapanyaga, így nem árnyékol :)
    Az tényleg általában a franciáknál van, de láttam már bíz németnél is hasonló szélvédőt…
    Így minden játszhat

    4-6 perc amúgy sztem még teljesen jó, álló helyzetben várjátok meg míg pozícionál.

    üdv

  8. avatar
    2011. április 3. Válasz
    Watt

    Nekem az lenne a kérdésem, hogy van-e ennél egy picit olcsóbb kategóriában (mondjuk 35eFt-ig) olyan készülék, amelynek a TMC antennája ugyanígy a szivargyújtós kábelben van. Esetleg ha veszek külön antennás szivargyújtót, akkor az minden Navigon készülékhez jó lesz? (Apósomnak kéne vennem navi rendszert és ő tuti nem pöcsölne külön TMC antennával, tehát ez a szivargyújtós megoldás nagyon ideálisnak tűnne, ezért ilyet szeretnék.)
    Köszi!

    • avatar
      2011. április 4. Válasz
      Gyurci

      @ Watt A Becker z100 Crocodil például ilyen. De már kifutó típus, így alig fogsz találni belőle.

  9. avatar
    2011. április 4. Válasz
    gomzol

    @ Watt:
    Talán a Navigon 40 Easy vagy 20 Plus is kijön ennyiből, azoknál is egyben van a két kábel.

  10. avatar
    2011. április 4. Válasz
    toti

    @Watt: gomzolnak igaza van, ezt a két tipust eléred ilyen árkategóriában amiben keresgélsz, ha a NAvigon háza tája érdekel

Szólj hozzá te is a cikkhez!

A hozzászóláshoz jelentkezz be. Nem vagy még tag? Regisztrálj!


A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás