Ismét új térkép érkezett a legtöbb TomTom készülékhez. Én most egy TomTom XL IQ Routes-on próbáltam ki. Miután a készülék nem egy versenyló, így elég sokáig tartott, azonban a frissítés után is megmaradtak a kedvenc helyeim!
Lássuk milyen információkat árul el a TomTom az új térképről (Közép-Európa v8.70). A mérete közel 1,4 gigabájt, ami nem kevés. Ahogy azt már Ti is tudjátok, egy ideje elkészítette a TomTom a régiós térképeket, hogy azok is tudjanak frissíteni, akik régebbi típussal rendelkeznek. Ezek többnyire 2 gigabájtos memóriával rendelkeznek, vagy bővíthetőek.
Részletes lefedettség:
Andorra, Ausztria, Belgium, Csehország, Dánia, Franciaország, Németország, Olaszország, Liechtenstein, Luxemburg, Magyarország, Málta, Lengyelország, San Marino, Szlovákia, Szlovénia, Svájc, Hollandia, és Vatikán. Az IQ Routes™ sebességprofilok a leggyorsabb útvonalat biztosítják minden napszakban.
Lefedett utak: Több mint 5,3 millió km
Érdekes pontok (Érdekes helyek): 3,4 millió Érdekes pont
Természetesen a térképen történt változásokról nem találtam elérhető információt. Aki talált komolyabb változást, kérem a kommentek között jelezze. Köszönöm.
Kapcsolódó cikkek:
https://navigyurci.hu/2010/07/08/tomtom-regionalis-terkepek/
Pár éve azért választottam a TomTom-ot, mert nagyon sok innovációs megoldásuk tetszett; örültem, hogy a magyarországi lefedettséget ilyen gyors ütemben növelik.
Ez igaz is volt addig, amíg Megyeri híd el nem készült. Ott még villámgyorsan felpakolták a hidat, az M0 keleti szektorát, de aztán vége… :(
Azóta, ha valamihez hozzányúlnak, kis túlzással csak rontanak a helyzeten…
– pl. Vác-Deákvárról az M2-re a felhajtás régebben jó volt, az eggyel előtti és a mostani verzióban már elbarmolták: a szimpla jobbkanyar helyett átrajzolták az utat egy visszafordító hajtűkanyarra! De minek??
A hiányosságokból a kicsiket meg se jegyzem, de azért van jópár jelentős is:
– pl. szerintük Keszthelyen nincs McDonald’s! Nem egy faluszéli ismeretlen kiskocsmát keresek ám…
– pl. több dunántúli _városban_ még mindig nincs házszámszintű navigálási lehetőség (Martonvásár, Pusztaszabolcs)
– pl. a Szentendrei úton még mindig nincs sebességhatár…
– pl. a Király utcából (belváros felől) még mindig enged jobbra kisívben kanyarodni, holott a trolimegálló miatt ez tilos. Nem tegnap óta…
– pl. az M2 autóút Dunakeszi Tesco körforgalma még mindig nincs a térképen, holott tavaly ősszel adták át.
– pl. az M0 keleti szektorában 90%-ban rosszak a sebességhatárok. De ezt már akkor jeleztük, amikor első alkalommal felkerült a térképre ez az útszakasz.
—
Szeretem még mindig a TomTom-ot, de lassan eljutok oda, hogy ha megkérdik tőlem, mit ajánlok, vagy mit vennék magamnak, már nem biztos, hogy őket ajánlanám…
Szóval, gyorsan kapják magukat össze a srácok, elég volt a szundikálásból! :)
@ nord Köszi! azért biztos ami biztos, ezeket a hibákat megírom a Tele Atlas irodának.
Szia Gyurci.
Nordnak teljesen igaza van.
Régen komolyabban vette a Teleatlas a magyarországi térképet,de 2 éve semmi újjitás nem történt részükről.
Az M6-os,az M0-ás keleti,M31-es stb autópályaszakaszokon még továbbra sincs sávinfórmáció,pedig ezeket az útszakaszokat már minimum 1 éve átadták.
A poik is nagyon vérszegények ,sőt valahol el is tüntek ( pl:könyves kálmán körúti agip benzinkút ( régi esso ) stb.
Noszvajra szoktunk menni gyakran pihenni és ott a sikfőkút utca teljesen kimegy a főútig,ezt is lejelentettem a teleatlasnak,de még mindig nem létezik ( pedig 9 éve van ).
Az M0-ás dunaharaszti leágazását is sikerült elrontaniuk.Ha Dunaújváros felöl megyünk a soroksári auchanig,akkor a dunaharaszti elágazásnál leakar vinni az M0-ról és egy nem létező útón visszaakar vinni az M0-ra.nem tudom hogy hogy sikerült ezt elrontaniuk,úgy hogy az régen jó volt ???De ez a baki életveszélyes aki nem ismeri azt a részt.
A sebesség figyelmeztetésük meg jópár útszakaszon egy rossz vicc.
@ deathroww Mindkettőtök panaszát megírtam a Tele Atlas képviseletnek. Meglátjuk mit válaszolnak.
Nem tudom, hogy a tisztelt hozzászólók miről írnak, mire emlékeznek: “régen komolyabban vette a Teleatlas a magyarországi térképet” – én erre bizony nem emlékszem. Emlékszem viszont arra, hogy jelentős változásokat több egymásutáni térképverzióban egyszerűen figyelmen kivül hagytak (Dunaújváros alatti híd, Magyeri-hid (!), M0, M7 meghosszabbítása, stb. nem beszélvwe Zamárdi/Szántód több éves katyvaszáról, ami midne térképkészítő szégyene! Utoljára a 810-es verzió volt talán jó, most a 870-es nél tartunkés Zamárdi utcáira még mindig nem lehet rákeresni: legtöbbjük Szántódon van, még a Zamárdi Polgármesteri Hivatal is (Szabadság tér, Zamárdi! ÉVEK ÓTA, számtalanszor megirtam, számtalanszor válaszolták, hogy kijavitják. Nem történik semmi! Ez az a TeleAtlasz, amelyik “komolyan” veszi a térképszerekesztést? Na ne! Akkor milyen a nem komoly?
@ Pali Szia! örülök, hogy látlak! Igen, ez a Zamárdi-Szántód mese olyan régi, hogy a szakálla már a földet verdesi… Vagy esetleg az Oktogon közepén történő átgázolás, és még sorolhatnánk. Bár ezzel együtt is igaz, hogy egy darabig látványosan fejlődött a magyarországi térkép. Azonban vannak benne örök hibák…
“Akkor milyen a nem komoly?”
Navteq térképet majd a saját cikke alatt szidom, nem a TomTomban. :D
@ nord Na persze. Jelentem, szerintem hibátlan térkép nincs. :) Bár azért hiba és hiba között sok különbség van. Máshol kell kezelni egy kanyarodási szabályt, és máshol egy Szántód-Zamárdi keveredést… És persze a szántóföldön sem esik jól legtöbbször.
Gyurci,
jaja, ebben teljesen igazad van! Sajnos tényleg nincs tökéletes térkép. Mindenesetre mi júzerek, próbáljuk meg a gyártókat rászorítani arra, hogy legalább törekedjenek rá. :D
@ nord Hát persze, próbálkozunk töretlenül…
Sziasztok!
A múltkori térképen is észrevettem, hogy Dunaharasztitól épülő új M0 szakasz már rajta virított a térképen (túl gyors sem jó), viszont még véletlenül sem tervezett rá. Na most a 870-es már mindenképpen az idén év végén átadásra kerülő szakaszra akar rávinni. Ezt Mapshare-en lehet javítani?
Üdv!
@ Szrol Persze. Jelöld ki az útszakaszt, és zárd le. Azt hogy megosztod-e vagy nem, azt meglátod.
Én is erről a hibáról beszéltem.
Csak az a baj,ha azt a nem létező útszakaszt lezárod akkor teljesen más felé fogg tervezni az M5-ös felé mivel ez a szakasz útán nincsen út a teleatlas szerint.Csak Győr felé van felrajzólva az M0-ás.Nézzétek meg mert ez így nagyon gáz,és ha tovább mész akkor a térkép szerint a szántóföldön mész az M0-ás helyett.
Lővésem sincs hogy ezt a régi útszakaszt hogy sikerült elrontaniuk ???!!!!
@ deathroww Megírtam a Tele Atlas részére a hibát, és kaptam egy visszajelzést, hogy olvasták a levelet… Újabban ez a módi.