Lezárult a szavazás. Az Android és a navigáció

Kicsit érlelgettem az eredményt, mielőtt megírtam volna a gondolataimat. Számomra elég elkeserítő amit látok. A tesztben nyolc navigációs szoftverre lehetett szavazni, és a legjobbat használják a legtöbben…

Persze ebben nem is lenne hiba, hogyha ez nem olyan szoftver lenne, amit gyakorlatilag csak warezként lehet elérni (tisztelet azoknak akik szavaztak, és jogosan is használják). És a legfájóbb az, hogy most tudathasadok… Azt bizonyára tudjátok, hogy én nem támogatom a warez szoftvereket semmilyen formában, de az elmúlt években 2x is gondolkodóba estem.

Az egyik volt anno, a Mio, aminek a frissítése a partnerek szakítása miatt lehetetlenné vált (bár volt próbálkozás a Mio Moov-ra frissítés lehetőségével, de ez a hamvába holt), a másik pedig a mostani helyzet… Nem lehet az iGO szoftvert Androidra megvásárolni. Ezzel amúgy nem is lenne bajom, gondolom ez egy üzleti modell része (bár ez a megoldás szinte adja a warez lehetőségét), de nincs reális alternatíva… Azt el kell ismerni, hogy az iGO-ban gyűjtött térképek Kelet Európa nagy részén jobbak, mint a Tele Atlas vagy a Navteq térképei.

Lássuk az eredményeket: a legtöbben az iGO Androidos verzióját használják, szavazásunk szerint 49 fő. A második lett a sorban a Google Maps adatkapcsolatot is használó szoftvere, a Google Maps 10 szavazattal… A kettő közötti szavazattömeg a használhatóságot jelképezi. De ennék is meglepőbb, hogy a Navigon csak a harmadik helyen szerénykedik. Bár a szoftvere elsőrangú, de friss térképek nélkül, drágán… Nem jó összeállítás (9-en használják).

Negyedik lett a Sygic 7, ötödik az NDrive 4, hatodik – hetedik a CoPilot és a Waze egyaránt 1 szavazattal. Meglepetésemre utolsó lett a Be-On-Road szavazat nélkül.

Összegzés: 74-en szavaztak, van aki több szoftverre is. Az eredmény korántsem meglepő, mégis felvet néhány gondolatot. Adva van egy szoftver, amit sokan szeretnek, használnak tűzön – vizen át, és ez mégsem jelenik meg a piacon… Pedig ahogy elnézem az Androidos készülékek számtalan fajtáját, elég sokkal kompatibilissé tehető, ezek között még a T-Mobile Pulsét is olvastam valahol, az pedig erősen memória gondokkal küzd…

Akkor miért nem lehet piacra dobni egy Androidos verziót, amivel végre legálisan használhatnák azok, akik nem tudnak az iGO nélkül élni? És ahogy én látom, a rajongótábor elvesztése/csökkenése hosszútávon nem biztos hogy kifizetődő.

Kapcsolódó cikkek:

https://navigyurci.hu/2012/05/02/a-szavazas-lezarult-melyik-kamionos-navigaciot-hasznalod/
https://navigyurci.hu/2011/02/15/a-navik-sirjat-mar-megastak-a-szavazas-lezarult/
https://navigyurci.hu/2011/01/16/melyik-keszuleket-hasznalod-az-alabbiak-kozul/
https://navigyurci.hu/2010/01/13/veszelyes-e-a-navigacio-vezetes-kozben-a-szavazas-lezarult/
https://navigyurci.hu/2009/12/23/vegetert-a-szavazas-milyen-terkepet-hasznalsz-a-navigalashoz/
https://navigyurci.hu/2009/11/27/keszulekvasarlasnal-fontos-szempont-e-a-magyaritas-lezarult-a-szavazas/
https://navigyurci.hu/2009/11/18/mi-a-velemenyed-az-android-oprendszerrol/

19 hozzászólás
  1. avatar
    2011. szeptember 19. Válasz
    PI


    Gyurci:

    @ PI Én még mindig hiszek a csodákban.

    Bevallom, titokban én is. Volt egykor egy csodálatos termék, amely méltán vívta ki magának a “világ legjobbja” jelzőt. A kocsimban még mindíg fut az öreg MIO PDA-n. Bármi mást próbáltam ki azóta, egyszerűen nem tudták felülmúlni.
    Kár volna, ha egy ilyen jó ötlet, fejlesztés és hatalmas tudásanyag a Palm OS és hasonlók sorsára jutna…

  2. avatar
    2011. szeptember 19. Válasz
    Jan


    Gyurci:

    @ PI Én még mindig hiszek a csodákban.

    A baj csak az, hogy az NNG már nem lát ki a Gellért hegyen lévő csodapalotából. Megszaladt a szekerük, és a sebességtől az eszüket vesztették.
    Még emlékszem az iGo 8 körüli botrányra, amikor a naviextras.com-ot indították. A neten már a második térképverzió keringett, és ők még mindig nem voltak képesek legálisan elérhetővé tenni a frissítést. És akkor még a fórumukon is kitiltották azokat, akik ezt szóvá merték tenni.
    Aztán jött az, hogy a 8.3-as verzió nem volt kompatibilis a 8-as térképeivel, tehát minden térképet újra kellett (volna) vásárolni. Na, én akkor vesztettem el a hitemet az NNG-ben.
    Már nem hiszem, hogy valaha is normális cég lesznek. Nem hiszem, hogy figyelni fognak az ügyfeleikre. És azt sem hiszem, hogy valaha lesz nekik normális supportjuk. Legfeljebb akkor, ha a vezetést lecserélné valaki.

    • avatar
      2011. szeptember 19. Válasz
      Gyurci

      @ Jan Erről nem szeretnék itt (sem) vitatkozni. Sajnos a saját üzletpolitikájuk, az az Ő dolguk… :(

  3. avatar
    2011. szeptember 25. Válasz
    szaboknak

    Én sem értem az üzletpolitikájukat mert szerintem egy primo szintű navit sokan megvennének.
    Lelkes programozók már a My way2009-est is feltuningolták szinte a primo szintjére pld.utcanevet is felolvassa,annyi köztes célpontot adsz meg amennyit csak akarsz,koordinátákra is tervez és had ne soroljam tovább.
    Az nem magyarázat,hogy sokan illegálisan használják mert a sokkal gyengébb navikat is sokan megveszik a marketből,és ha már egy készülékre kiadta és nem vásárolható meg olyan mint ha a többire meg ingyen oda adta volna.

    • avatar
      2011. szeptember 25. Válasz
      Gyurci

      @ szaboknak Én sem értem…

Szólj hozzá te is a cikkhez!

A hozzászóláshoz jelentkezz be. Nem vagy még tag? Regisztrálj!


A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás