Szinte minden nagy gyártó próbál az autógyártás piacára betörni. Így van ezzel a TomTom is. Renault – FIAT – Mazda… Már elektromos autóban is van beépített navigáció, ez pedig a…
…TomTom ZE Live. A Renault Fluence-ba integrált készülék mutatja az akku állapotát, a feltöltési szintet, tud tervezni öko-módban és ismeri a “tankolási helyek” pontos helyzetét is (5 ezer felett lesz a számuk év végéig). Ezeket folyamatosan frissíti minden alkalommal, amikor az SD-kártyát a TomTom Home szoftverhez csatlakoztatjuk. Ezekkel az információkkal próbálják segíteni az elektromos autók vezetőit abban (vagy inkább megerősíteni azt), hogy valóban el fogják érni a tervezett úti célt.
Fontosabb jellemzők:
– Integráció akkumulátorral
– Eco-routing funkció
– Automatikus frissítések
– HD Traffic
– Helyi keresés
– Időjárás
– Biztonsági kamera figyelmeztetések
– IQ Routes technológia
– Advanced Lane Guidance
– MapShare
A másik típus a Mazda3 CX-5. Itt is műszerfalba épített egységet használ a TomTom. Az 5,8 “-os képernyőn futó navigáció működtethető hangvezérléssel, vagy a megszokott érintőképernyős megoldással (nyomkodás) is. A rendszer különlegessége a navigáció, és a hazánkban még mindig nem elérhető HD Traffic dinamikus útvonaltervező funkciója.
A rendszer SIM-kártyán keresztül kommunikál, így folyamatosan frissen tartja a sebességmérőkamera-adatbázist, és használni tudjuk az időjárás-kijelzés és a helyi keresés funkciót is.
A harmadik hír a TomTom és a Fiat együttműködéséről szól. Egyrészt a FIAT 500-ba Észak Amerikában benne lesz a Blue&Me, és a legfrissebb hírek szerint az új FIAT Panda is megkapja a Blue& Me Live navigációt. A navigáció kivehető lesz, így akár más autóban is használható marad.
Természetesen a Live verzió legfőbb előnye itt is a dinamikus útvonaltervezés és persze a hordozhatóság sem hátrány.
Fontosabb jellemzők:
– HD Traffic
– Folyamatosan frissülő sebességmérő kamera információ
– Élő időjárás és helyi keresés
– Gazdaságos útvonaltervezés
– Mechanikus integráció
– Integrált média lejátszó, fedélzeti számítógép, illetve a kéz nélküli telefonálás
Felmerül még a Toyota, és a Subaru neve is. És a Sony fejegységek vajon hány típusban megtalálhatóak?
Jól látható, hogy a navigációs nagyhatalmak folyamatosan bővítik a beépített navigációik körét. Ezzel kompenzálják a lassan halványuló PND-piac és a válság veszteségeit is. A logikát értem, de ha ilyen ütemben folytatódik a fejlődés akkor előbb-utóbb…
Fotók: pocary.com, dothanmazda.mitchellmazda.com, canada.com
Forrás: TomTom Financial Press
Kapcsolódó cikkek:
https://navigyurci.hu/2009/09/01/a-tomtom-navigacio-a-fiat-autoiban-is/
https://navigyurci.hu/2009/03/12/mar-kaphato-a-tomtom-carminat/
A hozzászóláshoz jelentkezz be. Nem vagy még tag? Regisztrálj!