A Garmin a múlt héten bejelentette két új hordozható repülős navigációs készülékét, az aera 796-ot és az aera 795-öt. Ezzel az aera 796 átvette a zászlóshajó szerepét a GPSMAP 696-tól…
…és olyan új tulajdonságokat vonultat fel, mint az érintőképernyős kezelőfelület, az álló és fektetett nézet közötti váltás lehetősége és a háromdimenziós látványért felelős 3D Vision funkció. Emellett digitális dokumentumolvasó és notesz is van benne, de ami fontosabb, hogy az előre feltöltött és georeferencia-adatokkal is ellátott AeroNav IFR- és VFR-szerinti légiközlekedési térképeknek köszönhetően segítségükkel megvalósulhat a csaknem papírmentes pilótafülke.
Az aera 796-nak 7 collos érintőképernyője van és a botkormányra szerelhető. A memóriájában tárolt adatbázis alapján 3D-ben mutatja a domborzatot, és a GPS-adatok felhasználásával a légi jármű mögötti domborzat képét is meg tudja jeleníteni. Az aera 796 Class I vagy Class II minősítésű EFB-ként, vagyis „elektronikus pilótatáskaként” is használható.
További újdonság, hogy a készülék többek között PDF-dokumentumok és JPG-képek megjelenítésére képes. A kijelzőn a GPS-től származó adatok is megjeleníthetők, például az útvonal, a GPS-magasság, a talajhoz viszonyított tényleges haladási sebesség, az emelkedési/süllyedési sebesség és a forduló-előrejelzés. A belső GPS másodpercenként ötször frissíti a pozíciót, így finomabban és pontosabban követi a gép útját.
A készülékkel elérhetőek a következő funkciók is: XM WX Satellite Weather, SiriusXM Radio (NEXRAD, METAR, TAF, TFR), villámlás-, szél-, jegesedés-előrejelzés, PIREP-jelentések, és még egy sor fontos adat.
Az egyetlen különbség, hogy az aera 795 modellből hiányzik az XM WX Satellite Weather és a SiriusXM Radio funkció. A 796-os ára amúgy 2750, a 795-ösé 2500 dollár.
A teljes specifikáció itt olvasható.
Forrás: navigadget.com
Fordítás: Zsolto
A hozzászóláshoz jelentkezz be. Nem vagy még tag? Regisztrálj!