Néhány napja abban a szerencsében részesültem, hogy újra kipróbálhattam a Navitel Androidra megírt verzióját. Nem kevés pénzt fizettem azért, hogy a szerencse kegyeltje lehessek, ezért néhány mondatban leírom az első tapasztalataimat.
A terv az volt, hogy ismét kipróbáljam, és ráadásul legyen egy mindenre használható (kirándulás, ládázás, navigáció) navigációs programom. Miután egyszer már volt a kezemben (a T-Mobile Pulse korszakban próbálgattam), és akkor nagyon tetszett, gyakorlatilag tesztelés nélkül vásároltam meg a mostani verziót ahogy már az előzményekben is leírtam, in-app vásárlással tudod a térképeket megvásárolni). Na ez volt az első hiba…
Sajnos az eredeti vásárlásról nincs meg a screenshot, de erről is jól látható, hogy nem közvetlenül a Google-en keresztül adod ki a pénzed, és ezzel elesel az esetleges visszatérítéstől is.
Amikor olyan szoftverrel találkozol a Google Play-en, amelyik biztosít valamennyi kipróbálási lehetőséget a számodra, akkor élj a lehetőséggel. Mert ha nem próbálod ki teljes körűen, akkor úgy jársz ahogy én, aki így kiváló témát biztosítottam magamnak egy nem az igényeimre szabott szoftver megvásárlása kapcsán. Az alábbi funkciók ígérete bírt rá a vásárlásra:
– 30 nap – ingyenes kipróbálási lehetőség!
– Térképek nagy részletességgel
– Ingyenes online szolgáltatások “Navitel.Traffic”, “Navitel.Events”, “Navitel.SMS”, “Navitel.Weather” Dynamic POI
– Automatikus térkép frissítés (Ingyenes!)
– Speedcams
– Android 1,5-4,0
Akármennyire is nem használható a térkép, a gyártó mentségére szóljon, hogy ezt lett volna alkalmam kipróbálni, és nem megvásárolni a szoftvert. Ám amiért a Google számára jeleznem kell a hibákat, az az, hogy néhány helyen szó szerint életveszélyes dolgokat művel a program, ezért veszélyes a forgalmazása/használata (ezek a hibák a lakókörnyezetemben gyakorlatilag különösebb teszt nélkül “bújtak” elő)!
Ezt mutatja a térkép:
Ugyanez a Google Maps térképén:
És élőben:
Egy másik hiba:
Ugyanez a Google Maps térképén:
A néhány napos próba alatt még nem kerültek elő az alábbi funkciók:
– speedcam
– forgalmi információ
– sávinfó
– 3D nevezetességek
Megkerestem a gyártót, a térképhibákról küldtem képernyőmentést, jeleztem a kiemelkedően veszélyes voltukat, és természetesen visszakértem a szoftver árát, amire ezt a választ kaptam:
“Sajnos a Google Play Marketben végrehajtott vásárlásoknál nincs lehetőség a pénzvisszafizetésre. A vásárlás is csak ennek a feltételnek az elfogadásával véglegesíthető (A “Megveszem” gombra kattintás előtt “A feltételeket elfogadom” gombra kell kattintani). A Navitel szoftverrel és a térképeken található információkkal való megismerkedésre a vásárlás előtt 30 napos próbaidőszak áll rendelkezésre.”
Ezek tények, és nem lehet velük vitakozni. Azonban ha figyeltetek olvasás közben, akkor sehol nem esett szó elnézést kérésről, azonnali hatállyal megtörtént hibafelvételről, vagy egy éppen megjelenni készülő jobb térképről. Magyarul, ha elolvastad és elfogadtad a feltételeket, akkor így jártál. Márpedig egy gyakorlatlan navigáló kezében ez a szoftver önveszélyes is lehet…
Véleményem szerint az alábbi helyzet könnyedén előidézhető a szoftver használatával, kellő odafigyelés hiányában: http://www.origo.hu/auto/20101118-halalos-baleset-a-lagymanyosi-hidon.html
Ha Te is ki akarod próbálni, akkor a szoftver 30 napos próbaverzióját letöltheted innen.
Kapcsolódó cikkek:
https://navigyurci.hu/2012/12/27/navitel-for-android-egy-elkapkodott-vasarlas-rovid-tortenete/
Hát ez elég hervasztó. Arról tudni valamit, hogy a külföldi térképeik milyenek? Mondjuk ha már tudnánk, hogy Navteq vagy mittomén, akkor az garanciát jelenthetne.
Tényleg, a Magyarország térképet honnan is vették?
Ja, tudom már: a Google Earth-ről rajzolták pauszpapírral :D
@ Zsolto Addig nem jutottam, elég volt látni a Budapest térkép állapotát.
https://navigyurci.hu/wp-content/uploads/2012/12/navitel_a.jpg
Ha jól látom DataMap a térkép.
Ez elég súlyos! Autóban nem szoktam ugyan használni, csak egy évben egyszer, akkor is a OMP térképpel, de fentiekért pénzt kérni… megérne egy EU-n belüli fogyasztóvédelmi kört!
Pedig szeretem a Navitel-t, de csak túrázni, ládázni. Arra még mindig az egyik legjobb, a g:hu erősen jön fel, de a Mapsforge térkép még nem az igazi…
@ Attila Igen, amíg nem akartak az autóba is megoldást nyújtani, addig nem volt baj. De ehhez már normális térképanyag kellene… Amúgy eddig én is szerettem.
Hm, hát még van mit csiszolgatniuk rajta.
@ Zsolto Van…
Látom, ott van a Google Play-en a kommentek közt Gyurci bejegyzése, ami felhívja a figyelmet a térkép hibáira.
Nálam egy ideje a Sygic az offline navigátor, ki is fogom próbálni, hogy a fenti helyeken hogyan viselkedik…
Viszont a második hibát nem értem. A Navitel képen a Beregszász úton mész a Budaörsi felé, a Google Maps képen meg a Homonna úton. Most akkor melyik?
@ PDA_FAN Kösz, hogy figyelsz. Rossz screenshot volt a cikkben, javítottam.
A Sygicet akkor dobtam ki, mikor a Blaha felől érkezve az Astoriánál elküldött balra. A legfrissebb hivatalos térképpel. Soha nem lehetett ott balra kanyarodni. Az iGO-val még nem volt gondom. A Navitel elfér mellette a telefonon, túrázásra nincs jobb nála a turistautak.hu térképpel.
A navitel soha se a városi navigáció miatt volt nagyszerű.. kiráduláskor viszont verhetetlen persze hála a kiváló túristatérképeknek…
@ mrperfect Amiért természetesen nem kell fizetni, mert ingyenes. De Ők ezt is megoldották, mert anno a szoftverért kellett fizetni, enélkül 100 kb volt a legnagyobb térképszelvány amit be tudott olvasni. Most vettem meg másodszor.
Sziasztok!
Le vagyok döbbenve, hogy a Navitel is sz@r. Meg akartam venni, de nem fogom!
Egyrészt, mert amiket itt olvastam, hogy életveszélyes szarvas hibák vannak, aztán a Google playen hirdeti magát, de már a teljes verziónál már nincs pénz visszafizetési garancia, így a cég nem igazán mondhatjuk fair-nek!
Használtam egy kicsit, kezdetben tetszett is, csak amikor láttam, hogy 70 volt végig, de a program 50-et jelzett, akkor már kezdtem csalódni benne. Aztán hiába volt a hang bekapcsolva, mégsem jelezte hanggal a sebesség túllépést és nincs benne sávasszisztens.
Én múltkor a sygic-el jártam meg nagyon, annyira teli lett vele a xxxx – moderálva (by Gyurci). Megvettem, de nagy csalódás volt, nagyon nagy! Írtam a magyarországi disztribútornak, de nem érdekelte, aztán a anyacégnek, ők meg semmit sem segítettek, csak mindig azt mondták, hogy frissítsem az bétára.
Több gáz probléma van ezekkel a programokkal.
1., Vannak olyan autópályák, amelyek nem fizetősek (M2), akkor arra miért nem tervezik be az utat? Csak akkor működik, ha beklikkeljük a fizetős útszakaszokat.
2., Simán betervezik Budapestet (leggyorsabb módban is!) M0 helyett. Pl. Balaton=>Jászberény
3., Simán levisz egy a főúttal párhuzamos mellékútra a Sygic Nav aztán, persze később vissza visz.
stb.
Már vettem egy szar navigációs programot, többet nem fogok. Inkább letöltöm a crack-elt verziót!
Én azt mondom használjátok fél évig a programot és csak azután vegyétek meg, ha tényleg elégedettek vagytok a működéssel!
Üdv.
ITcr0wd
Egyébként én is észrevettem egy
@ ITcr0wd Szia. Ne légy meglepődve, tudomásul kell venni, hogy a Russa utódja (ami inkább outdoor program volt) a a Navitel. Ha autós navigációt keresel, akkor nem ez a legjobb választás. Másrészről viszont a 30 nap kipróbálási garancia bőven elég, az első öt percben fogsz hibát találni, és nem veszed meg. Azt, hogy nekem mégis hogy sikerült?? Na ez jó kérdés.
Írod a Sygic-kal kapcsolatban, hogy “simán levisz egy főúttal párhuzamos útra”. Ez inkább a GPS hibájának tűnik, amelyik nem pozicionál elég pontosan, és ezért a “zavar”. Egy telefonos GPS esetében ez előfordulhat. Az M2 térképhibának tűnik, míg az M0-ás kihagyása is lehet az (is).
És az Király, hogy te már vettél navigációs programot, de ez mégsem jogosít fel arra hogy ezentúl crackeket tölts le. Valljuk be őszintén, mindegyik navigációs szoftvernek van kisebb – nagyobb hibája, de ezeket megtudhatod a róluk szóló fórumokból, illetve a különböző demo időszak alatt (ha jól emlékszem a Sygic esetében is van egy ingyenes hét). A navigációs szoftver csak egy mankó, de én nem bíznám rá az életemet…
Szia Gyurci,
Köszönöm, hogy válaszoltál, a mobilos oldalad pedig külön dicséretet érdemel, nagyon szép, kidolgozott és egyedi!
A párhuzamos úttervezéssel kapcsolatban: Samsung S4-el használom, amelynek a beépített GPS vevője a GLONASS holdakkal is kommunikál és más programmal ilyet nem tapasztaltam. Megnéztem a kompatibilitását a Sygic programnak és az S4 nem volt közte. Ezt is megírtam a szoftver fejlesztőnek, de érdemben erre sem válaszoltak.
Most frissült nem régen a program, pikk-pakk le lehet ellenőrizni a program tervezési intelligenciáját és ezek a hibák továbbra is megvannak. Azt nem tudom, hogy a térképadatbázis, poi-k, hogy frissülnek, jó lenne látni, hogy változik már valami érdemben.
Nem csak azért veszek meg egy programot, mert így törvényes, hanem azért is, mert elvárom a megfelelő szintű és minőségű támogatást. Konkrétan a sygic navigációval kapcsolatban több bajom is van. Ezek olyanok, hogy a próbahasználat alatt nem derültek ki. Megírtam ezeket (az külön felháborított amit a magyarországi cég csinált), de nem javult semmi, pedig időt, energiát nem kímélve mindent részletesen megírtam. Segíteni szeretnék, de úgy látszik, nekik más a stratégiájuk.
Elég sok Android-os navit kipróbáltam már, gondoltam egyszer közkincsé teszem ezeket a tapasztalatokat egy táblázatban.
Most éppen a “be on road” programot nézem. Egyszerű, szuper, de az úttervezéssel kapcsolatban találtam 1-2 dolgot, pl. simán betervezi a kompot, holott van más út is arra felé. Írtam a cégnek, kíváncsi vagyok, hogy mennyire lesznek készségesek.
Majdnem mindegyik navi programnál megállapítható, hogy az információt a frissítésekkel kapcsolatban csak nagyon nehézkesen tesznek ki. Ez is segítené a vásárlókat, hogy lássák, milyen intenzitással dolgoznak a programon, milyen gyakran adnak ki térkép frissítéseket. Hiába a jó program logika, ha mögötte az adatok nem frissek és sajnos a magyarországi térképekre ez különösen igaz.
Üdv.
ITcr0wd