Veterán találkozók 2013. Premier Outlet. Szebbnél szebb verdák

Az előző cikkben a szebbnél szebb “keleti” autócsodákról volt szó, most a szemet gyönyörködtető “nyugati” típusok kerülnek sorra. Lesz itt mindenféle finomság, Austin Healey, NSU Prinz, és még egy Volkswagen Karmann Ghia is. Nem beszélve…

…a jóval fiatalabb “meseautókról”, amilyen a Fiat 850 Coupé, a Ford Mustang, a BMW 2002 vagy akár Herbie, “aki” teljes életnagyságban vett részt a bemutatón… És amiből talán a legtöbb volt, az a Ford Capri. Kezdjük is a Forddal. Néhány szó a Ford történelméről (nem ma kezdtek ám autót gyártani), szokás szerint most is a Wikipédia történeti bemutatóját olvashatjátok: “A század elejétől fogva az amerikai ipar egyet jelent a Ford névvel. A Ford gyár az alapítás idején egy átalakított kis detroiti vagongyárat jelentett 10 fő alkalmazottal.

Henry Ford irányításával az első 15 hónapban 1700 autó hagyta el a gyárat. A gépkocsik 1903 és 1908 között az ábécé első 19 betűjét viselték. A korai gyártmányok közül az első sikeres modell az “N-modell” volt, mely egy kicsi és könnyű négyhengeres autó volt és 500 dollárért árulták. Az 1908-as év folyamán aztán megjelent a legendás “T-modell”, melyből az elkövetkező tizenkilenc évben több mint 15 millió darabot adtak el.”

Ford Caprik hosszú tömött sorban…

A Ford Capri motorja

A háttérben egy Ford Sierra XR4i látható. Persze a Caprikon kívül még jó néhány Ford típus megnézhető volt, többek között az egyik legnagyobb kedvencem, a Ford Mustang is:

Vigyázz harapok!

Avagy a Ford Taunus:

Végül, de nem utolsósorban egy 1965-ös Ford Transit:

Tűzoltósági használatra felszerelve

Több autógyártó különböző típusai is láthatóak voltak még, például Mercedesek, BMW-k, Audik, Volkswagenek, Opelek, Fiatok — és még egy Rolls-Royce is:

És a végére hagytam a legszebbeket:

Austin Healey

Az Austin Healey egy brit sportautó. A megnevezés 1952-ben jött létre, amikor együttműködési megállapodás jött létre a British Motor Corporation (BMC) Austin részlegénél dolgozó (és később a BMC elnökévé váló) Leonard Percey Lord  és a Donald Healey Motor Company között. Ez 1972-ig tartott, és e két dátum között készültek az Austin Healey autók.

Szintén régi bútordarab az NSU Prinz is, van vagy 15-20 éve is, hogy az utolsó működő példányt láttam élőben az utcán. “…1957-ben az NSU ismét visszatért az autóiparba, ekkor jelent meg az NSU Prinz, mely 1973-ig – több modellfrissítést végrehajtva –  volt gyártásban. Az NSU azonban leginkább a Wankel-motorról híres, melyet elsőként 1964-ben alkalmaztak a NSU Wankel Spyderben, majd kicsit később a ma már sokak által ismert NSU Ro 80-ban.” (forrás: www.veteranpark.hu)

Ennyi fért bele a kétrészes bemutatóba — remélem tetszett a sok gyönyörű autó, és legközelebb talán ti is kimentek egy ilyen kiállításra. Elég sok van belőlük, és szinte minden alkalommal látni valami újabb felújított, vagy eredeti állapotú autót; a rendezvények általában ingyenesek. Ha nektek is van ilyen idős, de szép állapotú autótok, és meg szeretnétek mutatni az olvasóknak, akkor ide tudtok feltenni képeket: www.facebook.com/navigaljgyurcival

8 hozzászólás
  1. avatar
    2013. május 18. Válasz
    Zsolto

    Hohóóó, nagyon szép jószágok ezek, igazi élmény nézegetni őket. Köszi a képeket és a beszámolót! :)

    • avatar
      2013. május 19. Válasz
      Gyurci

      @ Zsolto Gyönyörű állapotban volt némelyik. Volt ami akár egy szalonban is újnak hatott volna… Bele sem merek gondolni, mennyi pénz, és munkaóra lehet bennük.

  2. avatar
    2013. május 19. Válasz
    sklave

    Miért nem tudok ott lenni egy ilyenen…? A Fordhoz még annyit, hogy Amerika neki köszönheti, hogy tömegek számára elérhető lett az autó, hiszen valaki levédte, mint találmányt.Többen próbálkoztak gyártani, de a szabadalom tulajdonosa, nagyon sokat kért, ezért abba hagyták a gyártást. Henry Ford vállalta a hosszú pert, ami évekig tartott, de megnyerte. Persze, közben gyártotta, fejlesztette az autót…

    • avatar
      2013. május 19. Válasz
      Gyurci

      @ sklave Mert ritkán vagy itthon? Ezt a Ford-os dolgot még nem is hallottam. Honnan tudod? Amúgy jó hogy előbújtál. :)

  3. avatar
    2013. május 19. Válasz
    sklave

    Olvastam egy gyerekeknek szánt könyvben. :-D A címét nem tudom, de nagyon érdekes volt..Volt abban más is.. Hogyan fejlesztgették az alkatrészeket..Nem tudták, hogy miből kell csinálni. pl. a hajtókart, hogy ne törjön el állandóan…

    • avatar
      2013. május 19. Válasz
      Gyurci

      @ sklave Ja persze a gyerekkönyvek. Persze én inkább a Tüskevárat olvastam. Most neg hiányoznak a hasznos összetevők…

  4. avatar
    2013. május 19. Válasz
    sklave

    Nem hiszed el, de felnőttként olvastam :-) Ilyen későn érő típus vagyok :-D

    • avatar
      2013. május 19. Válasz
      Gyurci

      @ sklave :D

Szólj hozzá te is a cikkhez!

A hozzászóláshoz jelentkezz be. Nem vagy még tag? Regisztrálj!


A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás