Előszó: ami eddig csak távoli jövőnek tűnt, okostelefon, okosóra, okos ház, önmagát vezető autó, lassan minden megvalósulni látszik. És tetszik vagy nem , ebben a Google is komoly szerepet játszik…
A BMW által az i3 elektromos autóra fejlesztett iRemote alkalmazás a Samsung Galaxy Gear okosórán lesz elérhető.
Sokak következő autójában már egy jó adag Google is a felszereltség részét képezi majd. Legalábbis erre utaltak az autógyártók a világ legnagyobb szórakoztató-elektronikai vására, a CES alkalmával. Az utcakép-funkcióval is ellátott autós navigáció minden korábbinál pontosabban és egyszerűbben működik majd, a Google Glass javíthatja a vezetés közbeni biztonságot, a Google Android operációs rendszerét futtató okosórákat pedig talán nem a számítógépes gyártók, hanem az autógyárak fogják az eddiginél gyorsabban elterjeszteni.
És ez még csak a kezdet, mert a Las Vegas-i CES egyik fő híre az Open Automotive Alliance létrejötte volt. Ebben a szakmai szövetségben autógyárak és különböző technológiai vállalatok vesznek részt, és céljuk, hogy a jövőben az Android minél több gépjármű fedélzeti rendszerének részét képezze.
Ez azt jelenti, hogy a Google, mely már jelenleg is gőzerővel dolgozik az „önjáró” autó kifejlesztésén, a következő években nagy hatással lesz többek között az Audi, a General Motors, a Honda vagy éppen a Hyundai új modelljei által kínált vezetési élményre. Az Audi műszaki vezérigazgatója, Ulrich Hackenberg csak annyit mondott, hogy cége azon egyszerű oknál fogva szerződött le a Google-lal, mert „a világ okostelefonjainak nyolcvan százalékán az Android operációs rendszer fut”.
Az új Audi TT szabadon konfigurálható műszeregysége egyben a navigáció kijelzőjének feladatát is ellátja.
Azért ne feledkezzünk meg az Apple-ről sem
Az Audi által a CES alkalmával bemutatott virtuális műszeregységnek is nagy hasznára válhat majd, ha megjelenik rajta a Google Maps – a várakozások szerint az autós navigáció e formája még a technikai újdonságok ellen csecsemőkorukban beoltott autósok számára is egyszerűen kezelhető lesz.
Bár a Google mindent megtesz a siker érdekében, az autógyárak nem szívesen teszik fel egy lóra az összes pénzüket, ezért a Honda, a Hyundai és a GM az Apple Siri Eyes Free megoldásának használatára is leszerződtek. Tavaly júniusban az Apple úgy nyilatkozott, hogy a Honda, a Mercedes-Benz, a Nissan, a Ferrari, az Infiniti, a Kia, a Hyundai, a Volvo, az Acura, a Jaguar, az Opel és a Chevrolet modelljeiben is megjelenik az új technológia.
A Siri Eyes Free segítségével e-mail vagy szöveges üzenet küldésére is lehetőség válik úgy, hogy ehhez a sofőrnek egyetlen pillanatra sem kell levennie a szemét az útról.
– A BMW a lehető legnyitottabban áll a partnerkereséshez, és a Google-ön kívül az Apple-t, a Microsoftot, az IBM-et, sőt a Nokiát is a lehetséges partnerek között tartja számon, mely utóbbinak szinte az egész világot lefedő térképadatbázis van a birtokában – mondta Herbert Diess, a BMW fejlesztési igazgatója.
Szemüveget a biztonságért?
A CES alkalmával a Hyundai és a Mercedes azt is bejelentette, hogy a Google Glasst is felveszi az autói infotainment-rendszerét alkotó komponensek körébe, míg a Harman International egy olyan alkalmazáson dolgozik, mely a Google Glass segítségével a fenyegető ütközésekre figyelmeztetné a vezetőket, akiknek mindehhez le sem kell venniük a szemüket az útról. A Harman szerint a Google Glass az eddig kevésbé elterjedt Head-Up-Display olcsóbb alternatívája lehetne, és akár gyári felszereltségként, akár utólagos tartozékként is beszerezhető lenne.
Autós okosórák
Az okosórák az autózástól függetlenül is egyre inkább a technológiai megszállottak kötelező divatkiegészítőjének számítanak, hiszen számos funkciót tesznek elérhetővé anélkül, hogy a telefont elő kellene halásznunk a zsebünkből. A Nissan, a BMW és a Mercedes máris bejelentette, hogy nem kíván lemaradni a várható piaci lehetőségről, sőt a Nissan tavaly már be is mutatott egy Dick Tracyt idéző ketyerét. A BMW és a Mercedes az idei CES alkalmával rukkolt elő a maga okosórájával, melyek több, kimondottan a vezetéssel és az autó üzemeltetésével és a sofőr fiziológiai állapotával (szívritmus, vérnyomás stb.) kapcsolatos funkciót is kínálnak.
A BMW iRemote alkalmazása pedig, mely egyelőre még csak az iPhone-ra érhető el, de hamarosan a Samsung Galaxy Gear is megkapja, folyamatos kapcsolatot tart fenn a gyár i3 modelljével, így folyamatosan figyelemmel kísérhető róla az akkumulátor állapota, de utazás előtt akár a klíma is bekapcsolható a segítségével…
Forrás: http://europe.autonews.com/
Fordítás: Zsolto
A hozzászóláshoz jelentkezz be. Nem vagy még tag? Regisztrálj!