Most már biztosan itt a tavasz, száz ágra süt a nap, és szárazak az utak is. Egyre több biciklistával,és motorossal találkozhatunk az utakon, ez biztos előjele annak hogy érkezik a “szezon”… Sokan nem csak munkaeszközként, de kirándulásra-túrázásra is használják kedvencüket, nekik hoztunk egy olcsóbb és egy drágább megoldást a navigációra…
Kezdjük talán az előbbivel: a 2005 év végén megjelent TomTom Rider már a sokadik frissített verziónál tart, a főbb tulajdonságai a következőek:
– Kijelző: 4,3″ (kb. 11 cm) képátlójú, többpontos érintés kezelésére is alkalmas érintőképernyő
– Kijelző típusa: 4:3 képarányú, erős napfényben is jól látható képernyő
– Kijelző felbontása: 480 x 272 képpont
– Bluetooth®: Hívások kihangosításához és adatcseréhez
– Tartó: kerékpáros töltő-dokkoló / RAM szerelőkészlet — szint minden kerékpárral használható
– Belső memória: Van
– SD-kártyahely: Nincs
– Akkumulátor: akár 6 óra önálló működésre képes
– Méretek: (szélesség × magasság × vastagság) 130 x 101 x 53 mm
– Súly: 353 gramm
– Vízhatlan: (IPX7) — megvédi a készüléket az esős idő káros hatásaitól
– Akár 6 óra működési idő
A kijelző kialakítása a kesztyűben történő használathoz készült, és a fényerő is kapott némi extra teljesítményt, a napsütésben való használathoz.
Lehetőség van arra, hogy hangutasítások a beépített Bluetoothon keresztül a sisakba épített fejhallgatóra, vagy motoros headsetre (nem tartozék) érkezzenek.
A motorra történő rögzítés a RAM tartójával történik, amelynek fontos tulajdonsága a rezgéscsillapítás, a fix bekötési lehetőség, és az hogy a készülék a motor gyújtásával egy időben kapcsol be illetve ki.
A szoftveres jellemzők:
– Élettartam frissítés
– Teljes Európa térkép (45 ország)
– IQ Routes
– Napi MapShare
– Fix sebességmérő kamerák
– Tyre Pro útvonaltervező szoftver
– Érdekes pontok motorosoknak
– “Kanyargós út” funkció
– Útvonal rögzítése
A készülék legnagyobb vonzereje talán mégis leginkább az ára, amely a többi gyártó készülékeihez mérten, “barátinak” mondható. Az egyetlen javítanivaló, talán a bővíthetőség terén volna, bár a TomTom aránylag jól használható (térkép) zónákat alakított ki azért, hogy ez minél kevésbé legyen zavaró számunkra.
Az általunk drágább jelzővel illetett navigációja a Garmin készüléke lenne, jelen esetben a Zumo 350 LM. Lássuk a főbb tulajdonságait:
– Kijelző: 4,3″-os érintőkijelző
– Kijelző típusa: 4:3 képarányú, erős napfényben is jól látható képernyő
– Kijelző felbontása: 480 x 272 képpont
– Bluetooth®: Hívások kihangosításához
– Tartó: motoros tartókengyel tápkábellel és rögzítőkészlettel, autós tartókengyel tapadókoronggal
– Belső memória: SSD
– SD-kártyahely: MicroSD
– Akkumulátor: akár 7 óra önálló működésre képes
– Méretek: (szélesség × magasság × vastagság) 130 x 94 x 30 mm
– Súly: 270 gramm
– Vízhatlan: (IPX7) — megvédi a készüléket az esős idő káros hatásaitól
– Akár 7 óra működési idő
A Garmin Zūmo 350LM egy rendkívül jól látható (a Garmin kijelzői gyakorlatilag etalonnak számítanak a drágább készülékek esetében), napfénynél is olvasható, és a menürendszere kesztyűvel is könnyedén kezelhető.
A csomagban nem csak a motoros rögzítéshez szükséges kellékeket, de az autós tartót is megtaláljuk!
Szoftveres jellemzők:
– Élettartam frissítés
– Teljes Európa térkép (City Navigator Europe NT)
– Könnyen használható keresősor
– Szerviztörténet napló (mikor, milyen karbantartási, szerelési munkák lettek a motoron elvégezve (kerékcsere, keréknyomás ellenőrzés, láncolajozás, olajcsere, új gyújtógyertyák és számos egyéb)
– Sebességhatár kijelzés és sebességmérő kamerák megjelenítése
– Kijárati szolgáltatások – tudja előre, milyen létesítményeket talál a pályáról kihajtáskor
– TracBack Funkció (segítségével mindig visszajuthat a kiindulóhelyére ugyanazon az úton)
Összegzés: mindkét készülék több szerethető és hasznos tulajdonságot is felvonultat, a TomTom legfőbb vonzereje az ára mellett a profi motoros tartó, és a profi útvonalszerkesztő szoftver, míg a Garmin Zumo a szerviztörténet napló, az SSD belső memória, valamint a bővíthetőség és tartozékként kapott autós tartó lehet vonzó.
A készülékek közötti árkülönbözet minimum 30 ezer forint, így mindenki számára eldönthető, hogy a két jó minőségű motoros navigáció közül az olcsóbb árat, vagy a több extrát választja.
A TomTom Rider 100 ezer forinttól, míg a Garmin Zumo 350LM 130 ezer forinttól (a Garmin oldalán 174 900 forint) megvásárolható a fellelt információik szerint.
Szia Gyurci!
A Garmin 350LM észak-nyugat, nyugat magyarországi térképével van egy kis gond. Nem tervez az 1-es úttal.
Utána járhatnál ennek a dolognak, te mint szakértő. Akár egy jó kis cikk is lehet belőle.
Csak egy példa. Írd be: legrövidebb nem fizetős út Bp.-Bécsre. Átvisz a Szlovákokhoz és a Csehekhez a navi.
Nem tudok képet beszúrni, hogy lásd, ezért elküldöm neked e-mailben.
A barátom írt a Garminnak, hogy ez mi???
Válasz: ” I did some testing using your calculation settings and I believe I found the problem. There are several roads on the quickest route between Budapest and Wien that are considered toll or fee roads. Because you have your Toll and Tees avoidance turned on the device is sending you well out of your way to avoid these roads. ”
Az okosok szerint ez “bug” azaz térkép program hiba, amit a Garminnak javítani kellene, nem pedig resetelni a készülékeket, ami egyébként nem hozza meg a várt eredményt.
A barátom még megpróbálta számítógépen megtervezni, majd rátölteni, de az meg nem találja meg a címeket, és a magyarországi képviselet is csak vakarta a fejét, hogy nem tudják, kipróbálták egy csomó gépen, mac-en mindenen nekik sem jó.
Szia!
Szerzek egy Garmint és kipróbálom.
Köszönöm az értesítést!
üdv,
Gyurci
Szia Gyurci! Megjelent és letölthető a City Navigator Europe NT és NTU térkép 2016.10-es változata. Én frissítettem a Garmin 350 LM készülékemet és örömmel újságolhatom, hogy a korábban jelzett Bp-Wien útvonal tervezés során már nem akar az északi szomszédaink felé kerülni.
Viszont Agárdot nem lehet beütni! Sem az előző, sem a frissített verziónál! :(
Tudom, hogy Agárd és Gárdony szinte egyben van, de Gárdonynál sem kínálja fel Agárdot, mint lehetőséget.
Szia. Hasonló hibáról nem hallottam eddig, de jövő héten ki tudom próbálni, ha rám szólsz még egyszer. Üdv.