Múzeum. Komar ZZR – 1967 – bevezető

Már videóval! Bár ritkán – de a Múzeum rovatban egyszer – egyszer megfordulnak öreg járművek is. Volt már Ikarus busz, és különféle jobbnál – jobb veterán autó. Most egy élemedett korú motorról, egy 1968-ban gyártott Komár ZZR-ről fog szólni a bevezető…

Pár mondat röviden a típusról: a Komár 2320-as típusát 1963 és 1969 között gyártotta a Zjednoczone Zakłady Rowerowe w Bydgoszczy.

Technikai adatok (forrás: komar-romet.gportal.hu):

Motor típusa:S38
Löket: 44 mm
Furat: 38 mm,
Összlökettérfogat: 49,8 ccm
Sürités: 6,5
Max.teljesítmény: 1,4 Le 4000/min
Nyomaték:2,8Nm 2750/min
Keverék arány: 1:20
Karburátor: GM-12F
Főfúvókaméret: 0,55 mm
Fokozatok száma: 2
Áttétel:
I.seb.:29.16
II.seb.:13,19
Hajtóműolaj: 15W-40
Gumi: 2.25X23
Fék(elöl/hátul): 100 mm átm. dobfék
Fékpofa szélessége: 20mm
Elektromos rendszer: 6v 17w
Előgyujtás(mm): 3,5
Izzó elöl/hátul(W): 15/15W 3W
Belevaló gyertya: Isolator 175
Gyertya hézag:0.5 mm
Tank ürtartalma(l): 6l/0,75l(tartalék)
Önsúly: 45kg
Max. terthelés:130 kg
Fogyasztás(l/100km): 1,7 l 35 km/h seb. mellett
Emelkedő képesség: 25%
Max. sebesség: 40 km/h
Utazó sebesség: 35 km/h

Úgy kezdődött, hogy a másik visszaütött… Néhány éve egyre jobban kedvelem az öreg dolgokat. Az autóm is nem sokára 30 éves lesz, és most került mellé egy öreg motor is. Hogy, mennyire öreg? 47 éves… A Jófogás-on akadtam rá, amikor a szokásos “szemlegeltetős” programomat töltöttem.

Elsősorban a kora, másodsorban pedig a motor színei fogtak meg. A pasztell színeket nagyon szeretem képen látható piros és zöld árnyalata nagyon tetszett. Elmentem megnézni, persze be sem indult. Sokadszorra sem… Eljöttem.

komar_1967_2

Majd kitaláltam azt a megoldást, hogyha a motor házhoz jön, és ki tudom próbálni akkor megveszem. Veterán voltához képest nagyon kevés pénzt kértek érte. Na persze, ha tudtam volna… Ez volt Június közepén, azóta gyakorlatilag szívunk vele (van egy barátom, aki ráadásul a szomszédom is és együtt bütykölünk). Ahogy egy veterán motorral kell is. De van egy kisebb bibi a dologban – egyre jobban élvezem…

komar_1967_19

Arra számítottam, hogy egy 47 éves motorral nem lesz könnyű, de például az epokittal megragasztott, és természetesen hamar kétfelé repedő úszó, vagy az egyre jobban folyó benzincsap és a gyakorlatilag beállíthatatlan kuplung egyre több munkát adott. És akkor ott van még a Vatera is. Hogy a történet hol kezdődött?

komar_1967_28

Valahol itt, innen folytatjuk… És hogy hol tartunk most?

A tartalom a sütik elfogadása után érhető el.
A sütik használatát az "Elfogadás" gombra kattintva lehet jóváhagyni.

2 hozzászólás
  1. avatar
    2014. szeptember 11. Válasz
    Zsolto

    Haha, paskold meg az ülését a nevemben, kedves öreg járgány, gratulálok és kellemes időtöltést kívánok hozzá — és azért rajta is :)

Szólj hozzá te is a cikkhez!

A hozzászóláshoz jelentkezz be. Nem vagy még tag? Regisztrálj!


A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás