Még pont belefér egy rövid játék bemutató a dolgos hétköznapok előtt. Az első pályát mutatjuk be, a játék célja – a garázstól eljutni a rönktelepre, “átülni” a teherautóba és a fatörzseket a célhoz (lerakó) eljuttatni…
Maga a játékmenet nagyon szórakoztató, főleg ha az ember hajlandó tudomásul venni azt, hogy a lerakó elérése gyakorlatilag a lehetetlen kategóriába tartozik. Pedig nagyon sokféle “trükk” áll rendelkezésünkre…
Zsolto-val elég sokat kipróbáltunk, és elég sokáig elmerészkedtünk de a célt egy egyetlen esetben sem értük el. Bár egyszer már volt valami halvány esély rá, de később kiderült hogy még mindig messze lett volna a cél…
Indítsuk el a most bemutatni kívánt játékmenetet (a térkép neve “Part”). A járműveink a garázsban állnak, rendelkezésünkre áll egy UAZ 469 parancsnoki terepjáró, egy ZIL B-130 illetve egy URAL C-4320-as teherautó. A pálya térképét az F1 gomb megnyomásával érhetjük el. Ám a játék készítői még csavartak egyet a lehetőségeken, a térkép jelentős része fekete, ezeket a részeket a “Takarás” nevű pont elérésével oldhatjuk fel. Ez annyit jelent, hogy gyakorlatilag magunknak kell felderíteni a térkép jelentős részét…
Bár az esetek többségében érdemes a parancsnoki kocsi segítségével bejárni az utakat és feloldani a térképet, de ez sem minden esetben igaz. Találkoztam olyan szakasszal, ahol szinte még el sem indultunk, de az UAZ már nyakig a sárban ült (pedig nem egy elakadós fajta), de a rönkökkel megrakott szerelvény kis ügyességgel (és talán szerencsével is) gond nélkül továbbment
Ez pont egy ilyen hely volt…
Tehát elindulunk
a széles úton battyogunk a rönktelepre, hogy ott átülhessünk a rönkszállító szerelvényre. Ha a “telep” megtalálása hosszú ideig tart, illetve a “pozícióba állás” csak sokára sikerül, akkor érdemes vissza gurulni a garázsba, megtankolni a szerelvényt és így elindulni a lerakóra. Az URAL sok mindent kibír, tönkretenni szinte lehetetlen, mint ahogy kevés olyan hely van, ahonnan egy kis gondolkodás után ki nem jönne
Persze a sorokat olvasva nem bízzuk el magunkat, azért akad az a hely… Ahogy az első képen látható, fel lehet borítani a szerelvényt, ilyenkor nem marad más, mint a garázsból újrakezdeni (hátránya, hogy ilyenkor elveszítjük a rakományt). Nekem ez a mutatvány legtöbbször tolatás közben sikerült, lévén a játékban nincsen belső (fülke) nézet, ezért nagyon nehéz jó látást biztosítani tolatásnál
Nekem ennél jobb nézetet találni nem sikerült, ezt macerás volt beállítani. És ha “rossz” felé csuklik a rönkszállító, onnan már hamar borul. Szerintem egy belső nézet két tükörrel megoldaná ezt a problémát. Remélem a játék fejlesztői is hamarosan rájönnek erre, és készül egy ilyen beállítás is…
Tehát felpakoltuk a rönköket, és a garázsban megtankoltunk és kijavítottuk a hibákat is. Ha már úgyis ott vagyunk, akkor ésszerűbbnek tűnik a “másik” úton elindulni a cél felé. Hogy valóban így van-e, ez néhány rövid óra játszás után már megkérdőjelezhető. Ám a rönktelep melletti útról többszöri nekifutásra sem sikerült kikeverednem
A baloldali út lenne a logikus a felrakótól, de nekem csak ez erdő közepéig sikerült eljutnom… Ezért a következő rakodás után már a garázs mögötti hátsó úton indultam el. Először előre küldtem a parancsnoki dzsipet, ám az az első saras átjárónál elakadt. Ezután megpróbáltam az elakadás helyétől jobbra az erdőn keresztül utat találni, de csak egy – vagy két takarást sikerült feloldanom. Ezután elővettem a ZIL-t, arra gondoltam az majd átmegy a saras kátyúkon, de nem…
Miután először beragadtam, megpróbáltam a sártenger baloldalán elmenni, ám onnan lazán leborultam, ezért a ZIL-lel is megpróbáltam a jobboldali erdős részen kerülni. Legyen elég annyi, hogy nem sikerült. Ezekkel a kerülőkkel rengeteg időt lehet elvesztegetni, és – bár a takarások feloldása hasznos, nincs annál még jobb ha a sofőr egyszer végre megérkezik a rakománnyal együtt a célba…
Később észrevettem, hogy a ZIL-t plató nélkül sikerült behajszolnom a leglehetetlenebb helyekre, de lehet hogy egy nehéz felépítménnyel jobban kijöttem volna a dologból. Bár ennek ellentmondani látszik az, hogy a ZIL nem négykerék meghajtású.
Végül más lehetőség nem lévén, a rönkszállítóval indultam el, ami elakadás nélkül ment egészen addig, amíg rossz helyen nem tértem le. Itt végleg elakadt. Ám ekkor már eleget játszottam ahhoz, hogy ne legyen kedvem sokadszorra is rakomány nélkül újra elkezdeni az egészet, tehát serényen gondolkodni kezdtem…
Kipróbáltam azt a lehetőséget, hogy leakasztom a rönkszállítót és úgy tolatok ki. Ez néhány próbálkozás után sikerült, már csak arra kellett rájönnöm, hogyan akasszam fel újra a futót, illetve tegyem vissza a rakományt… Ám egyszer belenéztem a haladó mód menüjébe, és emlékeztem hogy ott láttam daruval kapcsolatos lehetőségeket. Az alapmenüben pedig ott a csörlő. Pont erre a két dologra volt szükségem.
A csörlő használata egyszerű, még én is rájöttem hogyan működik, míg a daru használatát a prohardver fórumában kaptam segítséget. Hát, hazudnék ha azt mondanám hogy elsőre sikerült
Előtte még egy gyors tankolás is belefért, mert már csak néhány liter lötyögött a tank alján. Mondjuk ez húzós volt, éppen csak sikerült kihúzni a “benzinkútig” (azért ez Szibériában kicsit másképpen néz ki)
Bár elég zűrös volt az oda – vissza út, sikerült elakadás nélkül megtenni.
A Daru elsőre nem nagyon akarta azt csinálni amit én, de előbb – utóbb összeszoktunk, így felraktam a ványadt három szál rönköt, ami előkerült a sárból, majd újra elindultam a lerakó felé. Persze menet közben kiderült, hogy a nem lekötött rönkök mozognak, vagy akár le is esnek, ezért az egyetlen lehetséges módon (számomra) rögzítettem őket
Miután ekkorra már a térképből is elég sok látszott, ezért könnyű volt betájolni a célt
Odafelé úton sikerült még egyszer elakadni, ám az előző ilyen esetnél mergtanult utánfutó leakasztásos módszerrel sikerült megoldani a helyzetet
Ám nem sokkal később ismét sikerült rossz felé fordulni (amikor már azt hittem lassan ott vagyok), és innen már csak a rönkszállító kocsi és a rakomány elvesztésével sikerült szabadulni… Az már csak hab volt a tortán, hogy még olyan – de olyan messze voltam…
Ezért a játék vége, gyakorlatilag az eleje lett, az üres URAL a garázs előtt. Elég aggasztó volt az “elhagyott” pótkocsi (a segítség igénybevételével csak a parancsnoki kocsi és a teherautók menthetőek, a rönkszállító utánfutó nem, ezért ha ezt elhagyja az ember elvileg vége lehetne a játéknak
Szerencsére erre az esetre gondoltak a fejlesztők, és ezt tudjuk pótolni itt
Egy szó, mint száz – eddig jutottam.Bár a célt nem értem el, nagyon jól szórakoztam, ez az egyik legjobb játék amivel az utóbbi időben alkalmam volt játszani.
Összegzés: nagyon jó grafika, és nagyon tetszett, hogy bármerre is indulunk el a játékban, legyen az erdő, mező vagy akár folyó, az mind játszható. Nem megyünk “falnak sehol”, egyedül az zavaró, hogy az erdőben elég gyenge a textúra amikor fa mögött állunk, de ezt könnyű megbocsátani – mert normális esetben ott sem kellene lennünk. Szuperek a teherautók, az útvonalak, és a nehézségi szint is tetszett.
Bár a célt sokadszor-i nekifutásra sem sikerült elérni, ám mégsem érzem úgy hogy megvezettek. Bár a játék ára akció nélkül húzós (25 euro), ám úgy gondolom akinek van rá keret, annak megéri megvennie, nekem nagyon bejött…
A demó verzió letölthető innen. Jó szórakozást!
Na, ezen a pályán valóban sokat rágódtam :) Mióta egy frissítésnek köszönhetően legalább az megmarad a térképen, ahol már jártam, valamivel könnyebb lett a helyzet. Jórészt ennek köszönhető, hogy nekem azóta sikerült két szállítmányt eljuttatnom a térképen távolabb található lerakóba.
Hogy a közelebbit hogy fogom megtölteni, arról egyelőre lövésem sincs, de nyilván nem lehetetlen, hiszen sokaknak sikerült már…
Hmmm, nem is újságoltad. :) Az utolsó infóm az, hogy már másik pályát játszol. Esetleg leírhatnád pár hasznos mondatban, hogy – hogyan sikerült, mit csináltál másképpen.
Nem akartam spoilerezni.
***SPOILER ALERT!!!***
A Coast pályán a kiinduló garázs előtt a széles úton a GAZ-zal kell elindulni, és menni az “erdészházig”. Ott vár a rönkszállító, az út túloldalán pedig ott a rönklerakat. (Nem tudom, a magyar változatban mik a megfelelői ezeknek.)
Megrakod a rönkszállítót, és elindulsz visszafelé a széles úton a kiinduló garázshoz. Onnan továbbmész és találsz egy utat, ami szélesen terpeszkedő M-vonalban elvezet az eredeti rönklerakattal átlósan szemközti sarokban lévő lerakóig.
Onnan felfelé indulva el lehet jutni az üzemanyagdepóig, majd onnan még tovább küzdve vissza lehet vergődni az első rönklerakatig, ahol kezdhetsz egy újabb kört.
Éppen ott tartottam, hogy felfedezem, hogy lehet a másik (a rönklerakattal szomszédos) sarokban lévő lerakóig eljutni, amikor lefagyott a játék és odalett a teljes eddigi munkám. A Steam Communityn rengetegen panaszkodnak, hogy január 1-je óta fagy a játék, megoldás egyelőre nincs. :(
Köszönjük, ezek egészen belső infók lettek. Aki nem szeretné elrontani a saját játékát, az most “fogja be a fülét”…