Ezen a héten fellebben a fátyol a HERE és a BMW egy éve tartó együttműködésének eredményéről, és egy demó formájában a nagyközönség is megnézheti, hogyan igyekszik az autóipar a fedélzeti elektronikai rendszerek terén lépést tartani a szórakoztató elektronika fejlődésével…
A Las Vegas-i CES látogatói saját szemükkel láthatják, milyen lesz a BMW Intelligent Drive rendszere, melyhez a HERE adja a helyalapú szolgáltatási hátteret
Az elmúlt év során a BMW és a HERE szakemberei azon fáradoztak, hogy az ún. connected, vagyis egymással, más mobil eszközökkel és az internettel kapcsolatban álló gépjárművek vezetőinek ne kelljen kábelekkel és különböző külső kiegészítőkkel, navigációs készülékekkel vagy okostelefonokkal vesződniük a térkép- és helyalapú funkciók eléréséhez.
Hatékony, biztonságos és okos
Szinte mindenkivel előfordult már, hogy út közben „hirtelen” kiürült a tankja. Ilyenkor sokan előkapják az okostelefonjukat, rákeresnek a legközelebbi benzinkútra, majd beállítják köztespontként a navigációs készülékükön. Ez nem mindig egyszerű feladat, vezetés közben pedig egyenesen életveszélyes lehet. Az Android és az iOS legújabb verzióiban már valamivel egyszerűbben elvégezhető ez a művelet, de egyszerűnek és biztonságosnak még mindig nem mondanánk a dolgot.
A HERE és a BMW közös fejlesztése többek között azt célozza, hogy az autó központi egysége tanulja meg, milyen üzemanyagszintnél szoktunk általában tankolni, majd annak elérésekor automatikusan keresse meg a legközelebbi benzinkutat.
A keresés eredménye mindenképpen releváns lesz, hiszen éppen úton leszünk, sőt a kereső még a különböző benzinkút-társaságok között is különbséget tud tenni, így akkor kínálja fel a tankolás lehetőségét, amikor éppen a közelben is van egy olyan benzinkút, amilyennél általában tankolni szoktunk. A választás megkönnyítése érdekében még az árakat is megmutatja és akár össze is hasonlítja a közelben található más kutak áraival.
További szolgáltatás, hogy az úti cél közelében a helyzethez igazodó parkolási ötleteket is kaphatunk, megoszthatjuk a várható érkezési időnket az ismerőseinkkel, értesülünk az úton ránk váró forgalmi viszonyokról, veszélyekről és sebességkorlátozásokról
Ezt az autózási élményt jelenleg csak a HERE által nyújtott pontos és megbízható térképekkel és helyalapú szolgáltatásokkal lehet megvalósítani.
Állandó kapcsolatban az autónkkal
Mindenki tudja, hogy az utazás nem az autóban kezdődik és ér véget – főleg a városokban, ahol az autón kívül gyakran veszünk igénybe más közlekedési eszközöket, és előfordul, hogy csak az úti célunktól néhány háztömbnyire tudunk leparkolni. A BMW által iOS és Android alá kifejlesztett alkalmazás segítségével már beszállás előtt megtervezhetjük az útnak az autón kívüli szakaszát is. A parkolótól gyalog is elvezet a végső úti célig, és amikor végeztünk, a kiterjesztett valóság lehetőségeit is csatasorba állító funkcióknak köszönhetően gond nélkül vissza is kísér a BMW-nkhez.
A dolog persze nem áll meg az okostelefonoknál. Ahhoz, hogy a BMW-k szervesen integrálódhassanak a modern városi infrastruktúrába, szükség van egy olyan helyalapú felhős szolgáltatásra, mely minden eszközünket összekapcsolja egymással, bárhol vagyunk is. Ezért zajlanak gőzerővel a BMW-ket a tévékkel, okosórákkal és egyéb mobil eszközökkel összekapcsoló alkalmazások fejlesztési munkái, melyek eddigi eredményei meg is tekinthetők a BMW által a CES-en berendezett standon
A két cégnek komoly közös múltja van
A HERE és a BMW nem most egyesítette először az erejét annak érdekében, hogy megváltoztassa az autósok millióinak életét. A két cég harmincéves közös múltját foglalja össze az alábbi, igen tanulságos infografika
Az első, autóban is használható térképet 1994-ben hoztuk létre (ez nekem egy kicsit melldöngetésnek tűnik. Ekkor a Here (előtte OviMaps – azelőtt Nokia Maps) térképei még a Navteq tulajdonában voltak egészen 2007 év végéig – by Gyurci). Annyira pontos és megbízható volt, hogy az autógyárak azonnal be is akarták építeni az autóikba. A BMW a HERE térképét választotta az E38-as (vagyis az 1995-től 2001-ig gyártott 7-es) modell fedélzeti térképéül.
Két évvel később a BMW az Egyesült Államokban bemutatta az első autóba épített navigációs rendszert is.
2006-ban mutatkozott be a BMW adaptív tempomat néven ismertté vált rendszere, mely a HERE térképadatbázisát használva lehetővé tette az autóknak, hogy előre lássák a sebességet, a kanyarok ívét, az út lejtését/meredekségét és dőlésszögét is.
Aki a közeljövőben a HERE rendszerével felvértezett BMW-t vesz, nem csak egy személyautót kap, hanem egy sor olyan mobilitási alkalmazást is, melyek az egész világon működnek. A CES látogatói január 9-ig mindezt személyesen is megtapasztalhatják a BMW standján.
Forrás: 360.here.com
Fordítás: Zsolto
A BMW képe az http://upload.wikimedia.org/ oldalról származik
A hozzászóláshoz jelentkezz be. Nem vagy még tag? Regisztrálj!