Garmin Nüvi 2689 LMT gyorsteszt

Gyurci jóvoltából pár napra nálam landolt a kicsomagolós és frissítős cikkben már bemutatott Garmin Nüvi 2689 LMT navi. Mivel a Garmin márkáról mindig csak hallottam, olvastam, de még soha nem próbáltam egyetlen ilyen készüléket sem, nagy izgalommal vettem át…

…és azonnal be is dobtam a „mélyvízbe” – elindultunk vele Balatonszárszóra. Mivel ezúttal nem én vezettem, út közben volt időm alaposan megnyomkodni, összepárosítani a telefonommal és kipróbálni jó sok funkcióját

gm_2689lmt

Látványosan nagy, fényes, gyors és érzékeny – ezek voltak az első benyomásaim, amikor nyomkodni kezdtem. A kivitele igényes, de semmi különös. Szép nagy, sima előlap, esztétikusan megformált ház, de nyoma sincs a TomTom GO1000 Live bronzszínű, szálcsiszolt alumínium borításának, vagy a Navigon 8450 kecses fémházának. Sajnos még egy LED sincs rajta, ami a töltést jelezné. Ha már a kritikai megjegyzéseknél tartok, van még valami, ami nem tetszett: a tartókonzol nem aktív, vagyis a töltőkábelt nem ebbe, hanem a készülékbe kell bedugni, ami apró kényelmetlenség (és bizonyára a csatlakozónak se tesz jó). De a kritikai megjegyzéseknek ezzel vége is…

gm_2689lmt_2

A kezdőképernyő mellbevágóan egyszerű, ugyanakkor mégis szép és informatív – nagyon tetszik. A felső értesítési sávban látható néhány alapvető infó: balról jobbra a GPS-vétel erőssége, a Bluetooth állapota, és hogy valamilyen készülék csatlakozik (kék az ikon), a csatlakoztatott telefont jelző ikon, a pontos idő, a hőmérséklet, a SmartLink kapcsolat ikonja (erről később), és az akkumulátor állapota (töltés alatt)

gm_2689lmt_3

Mivel átvétel után én is azonnal navigálni kezdtem, lássunk egy gyors útvonaltervezést! A főképernyőről kétfelé indulhatunk: vagy a keresési funkciót használjuk (a készülék beépített adatbázisában, de csatlakoztatott okostelefon esetén ez akár az interneten is történhet), vagy elkezdjük beírni a címet. Irányítószám megadására is van lehetőség, de itt van egy apró kényelmetlenség: a magyar billentyűzeten nincs nulla, így a nullát is tartalmazó irányítószámokat csak akkor tudjuk beírni, ha a billentyűzet alján a „földgömb” ikonra kattintunk és átállítjuk a billentyűzetet angolra. Ha a „Beállítások -> Nyelv és billentyűzet” menüpontban korábban nem volt beállítva másik nyelv (pl. az angol), akkor a földgömbre bökve először lehetőségünk van bejelölni az angol nyelvű billentyűzetet is. Innentől már egyszerű a váltás és az irányítószámok is könnyen begépelhetők

gm_2689lmt_4

De ha megtaláltuk az úti célt, akkor a Nüvi többféle útvonalat is felajánl, melyek közül választhatunk, majd megkezdődik a navigálás. A navigációs képernyő olyan nagy, és a felbontás is olyan jó, hogy a jobb oldali panelen különböző kiegészítő információk tudnak megjelenni, például az útvonal jellemzői, a forgalmi infók, az autópálya-lehajtó, a forgalmi szituáció részletes képe, vagy akár az úti célnál várható időjárás-előrejelzés

gm_2689lmt_5

Nagyon tetszik, hogy az oldalsó panelen minden fontos infó megjelenik, de a navigációs képernyő mégis teljesen követhető marad. A saját Becker készülékemen például egy-egy autópálya-lehajtónál a teljes képernyőt elfoglalja a lehajtóra figyelmeztető grafika, ami egy-egy bonyolultabb csomópontnál koránt sem megnyugtató érzés, gyorsan el is szoktam hessegetni. A Garminon erre nincs szükség, mert mindig látni, merre kell mennünk

gm_2689lmt_6

Városon belül pedig a zavarosabb kereszteződéseknél nem csak a sávinfó panelje jelenik meg a bal felső sarokban, hanem jobb oldalon nagyítva is láthatjuk, hogy merre kell haladnunk. Ez feltétlenül óriási segítség. A városi képernyőmentések este készültek, ezért azt is illusztrálják, hogy milyen a navigációs képernyő esti színsémája

gm_2689lmt_7

Menet közben az alsó sávban jellemzően annak az utcának/útnak a neve látható, melyen éppen haladunk. Ha ide bökünk az ujjunkkal, előkerül egy afféle gyorsmenü, mely különböző, menet közben hasznos funkciókat kínál fel. A „Fedélzeti adatok”-nál zavarba ejtően bőséges adathalmazt kapunk az autó sebességéről, a fogyasztásról és még egy csomó minden másról, több képernyőn át

gm_2689lmt_8

Amikor leállítjuk az autót (akár mert megérkeztünk, akár mert megállunk tankolni), a készülék érzékeli az áramellátás megszűnését, és előzékenyen összefoglalja a megtett szakasz főbb adatait, majd ha hagyjuk, automatikusan kikapcsol. Az EcoRoute funkció szenzációs menetnaplót vezet helyettünk, számon tartja a sebességet, a fékezések intenzitását, az üresjáratban töltött időt és még ki tudja, mi minden mást, ennek alapján részletesen elemezhetjük, mennyire volt gazdaságos a megtett útszakasz

gm_2689lmt_9

gm_2689lmt_10

Menet közben lehetőségünk van köztes pontot felvenni, sőt, az örök vesszőparipám, az előzetes útvonaltervezés és elmentés is megoldható. Ezt a Garmin az Utazástervező néven említi, és lényegében arról szól, hogy otthon, az asztalunknál ülve megtervezhetjük egy akár napok múlva, két távoli pont között megtenni kívánt utunkat is, hogy akkor, ott ne kelljen majd foglalkozni vele, csak elővegyük a mentett utazások listájából

gm_2689lmt_11

gm_2689lmt_12

Gyurci felhívta a figyelmemet arra, hogy a Garmin Nüvi 2689 LMT nem csak arra képes, hogy okostelefonunkkal párosítva annak internet-elérését használja, így online forgalmi infókat, időjárásjelentést, netes keresést érhetünk el rajta, hanem egy okostelefonos alkalmazást is letölthetünk, mely a készülékkel együttműködve különböző hasznos funkciókat kínál. Ennek neve Garmin Smartphone Link, és ingyenesen elérhető a Google Play Store-ból (és az Apple AppStore-ból is). A Last Mile funkció például arra szolgál, hogy amikor megérkeztünk az úti cél közelébe, de egy távolabbi parkolóban kell hagynunk az autónkat, az okostelefonunk navigál tovább a pontos címre, majd vissza a kocsihoz

gm_2689lmt_13

A készülék egyik nagy előnye, hogy ha nincs okostelefonunk, vagy nem akarjuk párosítani vele, akkor a szivargyújtóba épített RDS-vevőn keresztül is kaphatunk forgalmi (TMC) infókat. Ennek a hatóköre korlátozott, a nagyobb városokban jól működik, de azért nem lehet mindig számítani rá. Így nézett ki egyik este például a Margit-híd környéke és az ottani, mindent elsöprő közlekedési zűrzavar a Garmin kijelzőjén az RDS TMC alapján

gm_2689lmt_14

A Bluetooth kapcsolat persze nem csak az okostelefon internet-elérésének megcsapolására, hanem a különböző telefonos és kihangosítási funkciókra is használható. A főképernyő felső állapotsávján a telefon ikonra bökve különböző lehetőségek közül választhatunk. Ahogy az várható volt, a kihangosítás minősége hibátlan, a telefonálás közben a navigálás zavartalan. Az alábbi jobb oldali képen látható még egy érdekes funkció nyoma is. A krikszkraksz-szerű kék vonal a nyomvonal-rögzítésből származik, és a lakásban nem kellően pontosan pozíciót fogó készülék „ugrálását” illusztrálja. Amúgy menet közben a vékony kék csík szépen kirajzolja a térképen a megtett útvonalat

gm_2689lmt_15

A főképernyő alsó sorában szereplő Alkalmazások ikon alatt pedig további, a telefonhoz
kapcsolódó funkciók tárulnak fel

gm_2689lmt_16

Jó sok mindent megemlítettem itt, a rövid próba alatt kb. ennyi derült ki a Nüvi 2689-ről. A finom, kapacitív érintőképernyőnek köszönhetően a használata igazán kellemes, nem kell erősen nyomkodni, a kijelző szép világos, verőfényben is remekül látni. A hangja a méretes hangszórónak köszönhetően tiszta, öblös és kellően hangos.

A készülék MicroSD kártyával bővíthető, erre a Garmin honlapja szerint azért lehet szükség, mert a térképek egyre híznak, és a készülék belső memóriája véges. Számítógépre csatlakoztatva a Gyurci által már említett Garmin Express alkalmazás segítségével telepíthetünk frissítéseket és kezelhetjük a térképeket, de ha a készüléket egyszerűen rádugjuk az USB-csatlakozóra, külső meghajtóként akkor is elérhető, így lehet leszedni róla például a képernyőmentéseket. Minden zökkenőmentesen, tempósan működik, átgondolatlanságnak nem nagyon akadtam nyomára a pár napos próbálgatás során (kivéve a billentyűzetről hiányzó nullát).

A Garmin Nüvi 2689 LMT nem olcsó, de úgy érzem, mindent meg is tesz azért, hogy alátámassza az árát. Sokoldalú, igényes, profin átgondolt készülék, csak ajánlani tudom annak, aki megengedheti magának. A terméket a Media Markt Mammut biztosította, ezúton is köszönjük!

19 hozzászólás
  1. avatar
    2015. április 3. Válasz
    mikike

    Minek a nulla, ha ott az O betű?

    • avatar
      2015. április 3. Válasz
      Gyurci

      Mert az nem nulla?

      • avatar
        2015. április 4. Válasz
        mikike

        Kénytelen vagy azt használni, különben nem fogsz nullát beütni!

  2. avatar
    2015. április 3. Válasz

    Az O betűt csak az amatőrök használják gépelésnél 0 helyett. Egyrészt ronda látvány, de a nagyobb baj, hogy a számítógépes világban nem is lehet O betűt a 0 helyett használni, az irányítószám-bevitel pl. el sem fogadja. Különösen azert nem, mert vannak országok, ahol az irányítószámok betűket és számokat is tartalmaznak, ezért sem lehet felcserélni őket.

    • avatar
      2015. április 4. Válasz
      mikike

      Úristen, ez a hozzászólás ultra gáz!
      Kicsit le lettem degradálva (amatőr)
      Ez nem amatőr kérdés, hanem ténykérdés!
      Nekem is Garmin készülékem van ( 2014 novemberi Nüvi 66LMT ),
      A billentyűzeten valóban nincs az 1-es előtt nulla (áthúzott sincs profibbaknak),
      hanem az O betű karaktere már eleve számszerű,
      és ha nem nyomok erre az ikonra, akkor az életben nem fogok tudni nullát beütni a gps-be!
      Jelen esetben a Garmin gps-ről volt szó, nem másról ahol nem lehet felcserélni a betűt a számmal!
      Mivel az O betű nullának néz ki ezért eddig nem találtam rondának, sem számként, sem elmentett szövegben betűként!

      • avatar
        2015. április 4. Válasz

        Elnézést kérek, a világért sem úgy gondoltam, hogy te vagy amatőr. Viszont ténykérdés, hogy azok használnak 0 helyett O-betűt, akik régi, csattogós írógépen tanultak gépelni. Még sose hallottam olyan számítógépes környezetről, ahol a kettő felcserélhető lett volna egymással. De ha jól értem, azt mondod, a te Garminodon az O betű használható 0 helyett is? Ez igazi újdonság számomra, mert ezt persze azért én is megpróbáltam, de nem hagyta magát.

        Ami a csatlakoztót illeti, nem mindig kell dugdosni a kábelt. Mivel én nem utcán parkolok, és csak egy autóban használom a navimat, ezért a tartókonzol mindig a szélvédőn van, és abba van dugva a tápkábel, így szinte soha nem kell dugdosnom semmit, csak belepattintom a készüléket és nyomás — ennél a Garminnál ezt nem tudnám megcsináln.

        Továbbá például ha véletlenül megrántod a kábelt az autóban, nem mindegy, hogy a párezer forintos konzolban zakkan meg az aljzat, vagy magában a készülékben. Szóval kényelmesebb és biztonságosabb dolog az aktív tartó, és ez egy elég drága modell ahhoz, hogy felróható legyen neki a hiánya.

    • avatar
      2015. április 3. Válasz
      Gyurci

      Köszönjük a “tudományos” magyarázatot. Az enyém kicsit pongyolára sikerült… :)

  3. avatar
    2015. április 4. Válasz
    mikike

    Ha már itt vagyok akkor a kritikai megjegyzésekre is reagálnék!
    Nekem nem ez az első Garmin készülékem, és bármennyire is hihetetlen ez nem WayteQ
    termék, mert a WayteQ-nél szokott már pár használat után csatlakozó probléma fellépni!
    Én minden nap más autóban ülök, ezért napi 2X csatlakoztatom a készüléket (fel, és le),
    és évek után sem lépett fel csatlakozó probléma!
    Nincs kecses nem teljesen egész fém hátlapja, de szerintem a tartósság miatt ez nem is baj!
    Valamint az, hogy most a töltőkábelt, vagy a készüléket csatlakoztatjuk, szerintem teljesen mindegy, mert valamit mindenféleképpen csatlakoztatni kell!

    • avatar
      2015. április 4. Válasz
      Gyurci

      Kár hogy azonnal ugrassz, hogy megvédd a márkát, amit nem bántott senki, viszont igen logikus észrevételeket tettek/tettünk vele kapcsolatban… És igen, 90 ezer forintért nyugodtan lehet (ne) benne aktív tartó, ami azoknak a felhasználóknak, akik nem utcán tartják az autójukat, igen hasznos lenne (és logikus a megjegyzés, ha valami balul sül el, nem mindegy mennyibe kerül a javítás).

      Egyben gyorsan lefikáztad a Wayteq-et is, ami amúgy az árához képest nem rossz cucc (mellesleg ismerek olyan kamionost akinél napi nagyon-nagyon sok órát működik egyfolytában, már jó ideje), és nem mindenkinek telik Garminra (vagy márkás navigációra), de attól még szükséges neki a navigáció…

      Egyszóval ebben az esetben áll a közmondás, ha hallgattál volna… Senki nem akart sem téged, sem pedig a Garmint bántani, ezért nincs miért “ugranod” sem!
      Üdv,
      Gyurci

      • avatar
        2015. április 4. Válasz
        mikike

        Én is ismerek olyan kamionost aki Wayteq-et vett, és használ!
        Viszont ha jól tudom nem csak az én ismerősöm vett a vásáslás napján
        ugyanabból a típusból egyszerre kettőt!
        A típust meg nem védem, mert hamarosan képes leszek elutazni a sógorékhoz,
        egy TOMTOM Go 6000-ért!

        • avatar
          2015. április 4.
          Gyurci

          Szuper! Kíváncsi vagyok a véleményedre.

  4. avatar
    2015. április 4. Válasz
    pallaci

    Köszöntelek Gyurci !
    Szeretném megkérdezni, hogy a Navon egyáltalán még gyárt a Navon MIZU okos telefonok kivételével PNA Gps-t.? Vagy csap a készletét árulja kelet európába, egyszerűen nem találni neki még a honnlapját sem.

    • avatar
      2015. április 4. Válasz
      Gyurci

      Szia Laci!

      A Hungaro Flotta forgalmazza, és tele van velük a legtöbb Média Markt.
      Üdvözlettel,
      Gyurci

      • avatar
        2015. április 4. Válasz
        pallaci

        Köszönöm Gyurci a választ ,látom én is a boltokban, de csak nálunk, nyugatabbra nincs.
        A gyártói honlapját keresném, a termék kínálatra lennék kíváncsi, de semmilyen infót nem lelek.
        Érdemes-e a vételébe belevágni, Igo Primó-s gépet keresnék, a Navonon kívül nem igen van tudtommal.

        • avatar
          2015. április 4.
          Gyurci

          Szívesen. Akkor már inkább Becker-t vennék, de sajnos nem tudok működő gyári szervizről tavaly December 31.-e óta. Ezért azt sem merem nyugodt szívvel ajánlani. Ha mégis ilyet vennék, akkor valószínüleg a Smartshop-nál próbálnám meg. Tudomásom szerint ők találtak valami megoldást…

  5. avatar
    2015. április 4. Válasz
    Leslie

    Szia Gyurci!
    Milyen tapasztalataid vannak az RDS TMC ill. a Smartphone-os kapcsolatú forgalmi információkról? Mindkettőn megbízható adatok jönnek? Ajánlható-e egyik a másik helyett bizonyos szituációkban?
    Üdv.
    Leslie

    • avatar
      2015. április 4. Válasz
      Gyurci

      Szia Leslie!

      Az elmúlt pár nap tapasztalatai alapján, olyan érzésem van, mintha a Traffic Live több információt adna és gyorsabban. De eddig csak néhány napot volt alkalmam tesztelni.
      Üdv,
      Gyurci

  6. avatar
    2016. március 12. Válasz
    Robika-75

    Kedves Gyurci,

    Egy kérdés: A Garmin Nüvi 2689 képes topo térképet is kezelni?
    Köszi

    • avatar
      2016. március 12. Válasz
      Gyurci

      Legjobb tudomásom szerint a TopoGuide térkép a nüvi típussal kompatibilis.

      Tuti infót a:
      Navi-Gate kft-től kaphatsz

      Telefon: +36-1-801-2830
      Mobil: +36-30-211-9507 , +36-20-947-3777

Szólj hozzá te is a cikkhez!

A hozzászóláshoz jelentkezz be. Nem vagy még tag? Regisztrálj!


A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás