A Hyundai az első autógyár, mely sorozatgyártású autóiba is beépíti az Android Auto rendszert. Az új megoldás az Egyesült Államokban forgalomba kerülő, navigációval felszerelt 2015-ös Sonatában debütál…
…de később a többi Hyundai-modellben is elérhető lesz
Amerikában a nappali órák során minden pillanatban kb. 660 000 vezető használja a mobiltelefonját vagy nyomkodja valamilyen más elektronikus berendezését vezetés közben – ez a szám 2010 óta folyamatosan nő. Az Android Auto segít abban, hogy a sofőrök az úton tartsák a szemüket, mivel a mobiltelefonjukba integrált, vezetéssel kapcsolatos funkciókat az autójuk megszokott központi kijelzőjére, fizikai kezelőszerveire és beépített mikrofonjára telepíti át. A rendszer az utazás idejére ráadásul lezárja a mobiltelefon kijelzőjét, így az nem is csábítja arra a sofőrt, hogy percenként akár többször is ránézzen, és különféle interakcióba bocsátkozzon a készülékkel
Az Android Auto előnyei a Hyundai szerint a következők:
– A Google Now kártyái segítségével a sofőr korábbi keresései, naptárbejegyzései, otthoni és munkahelyi címe alapján megjeleníti a feltételezhető úti célok és menetidők listáját, a várható időjárást és a telefonról az fedélzeti audio-rendszeren át éppen lejátszott („streamelt”) zeneszámok főbb adatait.
– A rendszer részeit képező szoftverek (navigáció, zenelejátszó stb.) automatikusan frissülnek, hiszen a telefonra vannak telepítve.
– Emberi hangfelismerés és Google hangvezérlési utasítások
– A tulajdonos egyszerűen hozzáfér a saját emlékeztetőihez, úticél-javaslataihoz, naptár-bejegyzéseihez és zeneszámaihoz, amint beszáll az autóba.
– Az Android Auto automatikusan párosítja a telefont az autó fedélzeti Bluetooth-kihangosítójával, amikor USB-n keresztül először csatlakozik a készülékhez.
– Mivel a rendszer kezelőfelülete megegyezik az Android operációs rendszerével, tanulást, megszokást szinte egyáltalán nem igényel.
Forrás: www.gpsworld.com
Fordítás: Zsolto
Kissé fura, hogy az autógyártók milyen nagy késésekkel reagálnak a modern technológiákra. Gondoljunk csak a LED-ekre, amelyek évtizedek óta olcsón kaphatóak, az előnyei is közismertek, az autókban évtizedekig mégis maximum az utólag beépített pótféklámpákban láthattuk.
A navigációt is valamiféle “gépész szemmel” nézték. Ahelyett, hogy a PDA-PNA készülékeknél bevett technológiákat adoptálták volna, még egy bő évtizedig drága, rugalmatlan és agyonbonyolított technikával vacakoltak. Ráadásul még akkor is csak a luxuskategóriában kínálták, amikor már minden sarkon lehetett ablakra cuppantható készülékeket venni, fillérekért.