Navigáció – GPS. Az ismert autóipari beszállítónak számító Harman január 6-án, a CES-en bejelentette, hogy legújabb navigációs megoldása egy felhőalapú platform segítségével…
…összegyűjti az autókban található érzékelőktől szerzett adatokat, majd megosztja azokat más járművekkel.
…a jövő a Harman szerint
…és egy képernyőmentés 2011 őszéről, egy nem kevésbé ismert gyártó készülékéről.
A Harman közleményében ez áll: “A felhőalapú technológiát a Harman arra használja fel, hogy a hálózatba kötött berendezések egymástól tanulva a térképszállítóktól származó, szabványos térkép fölött olyan, dinamikus rétegeket hozzanak létre melyek által a vezető egyénre szabott és a korábbinál pontosabb útbaigazítást és forgalmi támogatást kaphat. A Harman új megoldása teljesen testre szabható, így képes az autóban működő bármilyen szenzor adatainak fogadására, legyen szó a GPS-vevőről, a giroszkópról, a gyorsulásmérőről, a LIDAR néven is ismert lézerradaros egységről, vagy éppen egy kameráról. A Harman különböző, fejlett fedélzeti térkép-lokalizációs algoritmusok segítségével az így gyűjtött adatok jó részét feltölti egy back-end szerverre, hogy más felhasználók számára is elérhetőek legyenek.”
A közleményből kiderül még, hogy “A Harman által kifejlesztett és az ágazaton belül piacvezetőnek számító, vezeték nélküli (Over The Air) és csak a változásokat tartalmazó (inkrementális) navigációs adat-feltöltési technológia, az OTA NDS rugalmas és igen hatékony keretet kínál a térképfrissítések megosztása számára, melynek segítségével lehetővé válik a kritikus adatok célba juttatása.”
Az új technológia gyakorlatilag máris az autógyártók rendelkezésére áll.
A fentiekről szubjektíven:
A Harman valami nagyon hasonlót csinál, mint a Continental által az ITS Congress alkalmával pár hónapja bemutatott technológia, és mint amiről a Toyota kapcsán pár napja beszámoltunk .
Jól látszik, hogy az autógyártók jelenleg a valós idejű térkép megvalósításán dolgoznak. A digitális térképek és a valós idejű forgalmi adatok ötvözése mindeddig az erre szakosodott “nagyok”, a TomTom, a HERE, az INRIX és a ZENRIN felségterületének számított: ők már több kész és használható termékkel is előálltak.
Azonban a jövő térképének előállításához arra lesz szükség, hogy az autóban található különböző szenzorok adatainak egy része más járművek számára is hozzáférhető legyen – ettől kezdve a “térképkészítés” közösségi erőfeszítéssé válik: az autók, az érzékelők, a CPU-k, az első körös beszállítók és a hagyományos (digitális) térképek gyártói is részt vesznek benne.
Ennek az együttműködési trendnek az ékes bizonyítéka az is, hogy a közelmúltban három nagy német autógyár megvette a HERE térképszolgáltatót. A folyamat egyértelműen hatással lesz a tartalomértékesítők jövőjére is. A piaci körülmények és az értéklánc változásával új partnerek és vetélytársak bukkannak fel. A gyors reakcióra képes, rugalmas tartalomszolgáltatók számára ez komoly piaci lehetőségeke tartogat, mivel akár több vasat is a tűzben tarthatnak…
Forrás: www.gpsbusinessnews.com
Fordítás: Zsolto
A hozzászóláshoz jelentkezz be. Nem vagy még tag? Regisztrálj!