Navigáció – GPS. A TomTom Start 42 az egyik legfrissebb típus a TomTom kínálatában. Egyszerű mint a faék, az ember nem is gondolná mennyire. A Start 40-hez képest megváltozott a külső, a TomTom XL-hez képest pedig…
…a szoftver is. Lássuk mit kapunk a pénzünkért: a csomagolás nem lóg ki az utóbbi néhány évben megjelent készülékek design-jának sorából
A dobozban a TomTom-tól eddig már megszokott tartozékok lapulnak, a készüléken kívül egy autós szivargyújtó csatlakozó, és egy szinkronkábel (töltés, szinkronizálás). Utóbbi kettő együtt biztosítja a készülék töltését az autóban. A tartó a TomTom olcsóbb modelljeihez híven a készülék “tartozéka. Most is egy gömbfejes tartót kapunk, ám ez már egy sokadik fajta. A készülék elforgatása itt is a tartó 180 fokos átforgatásával oldható meg
Maga a készülék új ruhát kapott, engem nagyon emlékeztet a TomTom XL szériára. A készülék bekapcsológombja átkerült a készülék hátuljára…
…mint ahogy a micro USB csatlakozót is ott találjuk
Ami jól el van dugva, az a micro USB aljzat: ahhoz hogy megtaláljuk, le kell pattintani a tartót, és alatta találjuk az aljzatot, jobb ha inkább az SD kártya ikont keressük…
Nem csak a készülék háza, a szoftver is új. Olyan mint az “új” sorozaton futó verzió, csak butább változatban. Végre eljutott a TomTom odáig, hogy egy egészen jól használható keresőt raktak össze (egyszerre keres a címek, érdekes pontok és a kedvencek között), ez a Start 42-ből kimaradt
Itt külön kereshetünk címre és érdekes pontra is, előbbinél nem elég csak az országot – de a várost, az utcanevet és a házszámot is ki kell választani – pont mint a régi szép időkben…
Navigálás. A készülék ablakra “szerelése” nem okoz nehézséget, bár a nagyon rövid kar, ez néha tud bosszúságot okozni. A kijelző aránylag jól látható, a kezelő szoftver használata egyszerű, sokak számára talán kevesebb nehézséget fog okozni, mint az “okosabb” verzió. A TomTom Start 42 a GPS jelet nagyon hamar megtalálja és stabilan tartja is. A címbeírás a régi módszer szerint történik, így kicsit tovább tart mint a kombinált kereső segítségével. Egy Budapest – Hoffenheim (Németország ~ 900 km) útvonal megtervezése ~ 20 mp. Az akku a megadott egy óra helyett, nagyjából másfél órát működött az általam kipróbált készülékben.
míg az alternatív útvonalak megtervezése ~ 80 mp
Ami nagyon hiányzik, az a forgalmi események kijelzése. Szerencsére ez a funkció, a navigálni vágyó felhasználók egészen kis rétegét képezi, így sokan észre sem fogják venni hogy nem működik (a Live Traffic, és a kábeles – RDS TMC sem, pedig három! féle TMC kábellel is kipróbáltam). Persze akik okostelefonnal is rendelkeznek ezt hiányosságot könnyedén pótolhatják a Waze segítségével (hazánkban).
Összegzés: véleményem szerint ez egy ráncfelvartt XL, ami tulajdonképpen nem baj. Az új szoftver “lebutítása” lehet hogy jó ötlet, az idő majd eldönti. A készülék képes útvonalat rögzíteni, alternatív útvonalat számol, és külsőre is “normálisan” néz ki. Ahogy számoltam az ára valahol a TomTom Start 25 környékén fog mozogni, ám annak a használati értéke az 5 “-os kijelző és az RDS TMC lehetősége miatt mégis magasabb lesz.
Technikai adatok:
A hozzászóláshoz jelentkezz be. Nem vagy még tag? Regisztrálj!