Navigáció – GPS. Hosszú évek óta hiányolom a térképek mellé azt a leírást, amelyből kiderül hogy milyen változások történtek a legfrissebb TomTom verzióban. Erre azért van szükség, hogy lássam/lássuk azt a rengeteg munkát…
…ami esetleg egy friss verzió megjelenésekor nekünk a felhasználóknak, fel sem tűnik. Hogy miért nem? Erre egyszerű a magyarázat. Mindenki csak azokat a változásokat látja, ami a közvetlen lakókörnyezetében, illetve azokon az útvonalakon történik, amerre járni szokott. Ha ott nem találunk újabb utakat vagy hibajavításokat egy vagy akár két frissítésen keresztül sem, akkor hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy a Magyarország térkép változatlan maradt.
A TomTom v970-es térképén a magyarországi változások:
– jelentősebb utak, csomópontok átépítése utáni update (például a Budaörsi út-Sasadi út-Bergszász uti csomópont)
– új utcák felvétele
– házszámok, irányítószámok frissítése
– Mapshare Reporter bejelentések megoldása
Ezen kivül elkezdődött a budapesti gyalogos utak felvétele is.
Jó hír még, hogy a Budaörsi úti csomópont esetében még bővülni/finomodni fog a sávasszisztens. Aki először jár arra, annak gondot okozhat a csomópont azonnali kiismerése és ez balesetveszélyt is okozhat.
Forrás: tomtom
Kíváncsi leszek, mert az én TomTom Carminatom térképén még nem látszik az új csomópont.
Szia Imre!
Ezt a választ kaptam:
“Ez akkor fordulhat elő, ha,
– Egy új Feature-ről van szó amit a GoMobile később kezd csak el használni
– Egy olyan Feature-ről van szó amit a GoMobile szoftver verziója nem támogat valamiért
Mindez amiatt, hogy a PND-ken és GoMobile-on futó szoftver verziója nem egyezik.”
Üdvözlettel,
Gyurci
Biztos? Nem akarom elhinni hogy két különböző tartalmú v970 térképverzió lenne. Küldenél egy képernyőmentést, amibe egy kicsit bele is nagyítottál?
Szóval fotó nem készült, de tegnap arra mentem, és megerősíthetem, hogy a Carminatnak egyelőre fogalma sincs az átalakított Osztyapenkóról.
Nem nagyon értem, megpróbálok utánajárni, mint ahogy Imre visszajelzésének is.
Persze, legközelebb megnézem, mikor autóba ülök.
Köszi!
Szia Gyurci
Én is észrevettem különbségeket a térképek között.
Van nekem a régi tomtom go 825 live navim és használom a mobilomon a go mobile verziót is.
Rengeteg helyen észrevettem vezetés közben hogy ha a navis verziót használom akkor sokkal több sávinformációt tartalmaz a mobile verzióhoz képes pl. ha az Árpád -híd felöl haladsz a váci úton és balra szeretnél kanyarodni a Dózsa György útra akkor a navi mutatja a sávinformációt a nyilakkal míg a mobilos verzió pedig nem .
Mind a két készüléken a legfrissebb térkép van ( v970 ) .
Ez mitől lehetséges ?
Üdv Imre
Szia Gyurci
Az email címedre küldtem kettő darab képet az adott útszakaszról .
Üdv
Imre
Megkaptam, megnéztem köszönöm. És ha fekvő módban van a telefon?
Szia Gyurci .
Fekvő módban sincs változás .
Rengeteg helyen nincsen sávinformáció a navihoz képest .
Üdv
Imre
Köszönöm a visszajelzést.
Szia Gyurci!
Tudnál nekem segíteni, hogy a lejárt sebességmérő frissítést (GO6000) hogyan tudom meghosszabbítani? Lejárt az ingyenes időszak, de sehogy sem tudom kibogozni, hogy hol lehet fizetni a hosszabbítást.
Előre i köszönöm!
Üdv.: Laci
Szia Laci!
Egy TomTom frissítőkártyával tudod megoldani, amellyel újabb egy évre tudod “élesíteni” a sebességmérő kamerák frissítését. Ennek ára 9 ezer forint körül van. Megvásárolható a nagyon navigációval foglalkozó üzletekben, vagy akár nálam is ha dobsz egy e-mailt az info (kukac) gpsfrissites.hu címre.
Üdvözlettel,
Gyurci
Szia Gyurci
Akkor magyarul aki a mobilos verziót használja évi pár ezer forintért az elégedjen meg egy másod osztályú kiadássál és reménykedjen hogy talán egyszer egyenértékű lesz a pnd verzióval ?
Persze az ember rögtön rájött az első bekapcsolásnál hogy a mobil verzió egy kegyetlenűl lebutított verzió a pnd verzióhoz képest de azt azért nem gondoltam hogy a sávinformáció is közéjük tartozik .
Köszönöm a segítségedet hogy utána jártál .
Üdv Imre
Szia Imre!
Szívesen! Bár nem tisztem védeni őket, de:
A TomTom új sorozatán (PNA) két-három havonta érkezik új szoftver verzió, és folyamatosan fejlesztik. Remélhetőleg a mobil verziót is. Légy igazságos 3 év 13 ezer? forint? Hányszor 3 év alatt jó össze egy GO 510, vagy egy GO 5100? Nagyjából 7x? Az 15-21 év (remélem jól számoltam)…
Üdvözlettel,
Gyurci
Szia Gyurci
Ebben teljesen igazad van nem is vitatom ennyiért verhetettlen az ár !!
Csak az ember elvárná hogy a sávinformáció teljes körű legyen mert ez már a mai navigációs világban alapkövetelmény, alapszolgáltatás .
Egyszerűen nem értem a logikát ( featuret ) hogy ha a hungária körúton mutatja a sávinformációt akkor a váci úton miért nem ?
Ehez milyen extra fejlesztés kell ?
A többi extráért számoljanak fel pénzt stb.
Még egy megjegyzés, van a 4 éves go 825 live készülékem soha az életben nem kapott a mydriveon keresztűl semmilyen softvare frissítést és mégis mutatt mindent ahol kell .
Meg ahogy észrvettem nem müködött valami sokáig a magyar telefonos ügyfélszolgálat .
Na mindegy .
Köszönöm mégegyszer hogy utánajártál .
Üdv Imre
Szia Imre!
– Jó-jó értem. Ha más meg tudja csinálni…
– A GO 825 az egy örök darab. :)
– Elvileg van magyar Ügyfélszolgálat, de nagyon rapszodikusan. Annál sokkal bosszantóbb, hogy már azért is fizetsz, hogy megtudd aznap éppen nincsen…
Üdv,
Gyurci
Sziasztok!
Androidos verziót használom, legfrissebb elérhető térképpel. Ebben a verzióban benne már a megye matricák? Ha otthon online megterveztetem az utat vele és elérem az országhatárt, akkor a riasztások automatikusan eltűnnek (átváltok offline módba)? Tudja az ausztriai 100-as IG-L korlátozásokat? Köszönöm a választ!
Szia, ha jól emlékszem a megyei matricás szakaszokat már a v950-es térkép verzió is ismerte. a kamerák csak az adott országban látszanak.
Az IG-L kamerákról ezt olvastam:
“A normál megengedett sebességnél alacsonyabb limit a légszennyezettségi határértéktől függően lép érvénybe (maximum három hónapra) és 130 helyett többnyire 100 kilométer/órás sebességkorlátozást jelent. (Mérsékelt sebességnél alacsonyabb a fogyasztás és kevesebb üzemanyagból kevesebb káros kipufogógáz termelődik.)”
Ez akár naponta változhat, de ilyen sűrűn nincsen kamera update. Úgyhogy inkább nem (vagy legalább is nem 100%-os), mint igen…
Szia!
Első Tomtom Mobile Go teszt letudva. Tegnap asszonypajtással Pesten voltunk, oda-vissza 330 km. 1-es főút, Campona, Hősök tere, Citadella. Nálam eddig a favorit, Sygicre köröket ver az útvonaltervezésben. Fix kamerákat, következő benzinkútig hátralévő távolságot, sebességkorlátozásokat méterre pontosan mutatta. Sávasszisztens ahol kellett, tette a dolgát. Külön tetszett hogy körforgalmaknál és kereszteződéseknél rázoomol. Magyar TTS hang remek, utcanevet mond, kellemes. Amit viccesnek találtunk, hogy körforgalomnál a következőt mondta: “Kérem VÁGJON ÁT a körforgalmon, második kijárat..”, de egy kis idő után meg lehet szokni. Nálam csillagos 5!
Azért manapság az a 6 Gb jelenti szerintem a legkisebb problémát, mikor már 10 euróért kapni 32 Gb-os memóriakártyát. Ez szerintem csak szőrszálhasogatás.
Anno, azért került le a telefonomonról – mert nem lehetett külső memóriára telepíteni.
Szia! Örülök, hogy a tapasztalataid egybecsengenek az enyémmel. A különbség csak az, hogy ezek frissek. A TTS szöveg 2012 Áprilisa óta található meg egyes TomTom készülékeken, és már akkor is ezt a mondatfordulatot használta. És azóta is… De legalább van utcanév bemondás.
Na, tök jó, hogy ilyen kedvezőek voltak a tapasztalataid.
Engem a napokban kicsit hideg zuhanyként ért a hír, hogy ha Magyarországról Angliába akarok megtervezni egy utat, gyakorlatilag egész Európát le kell töltenem (6,1 GB), ugyanis zónahatárokon nem tervez át, hiába van fenn a közép- és a nyugat-európai térkép is egymás mellett (amik amúgy együtt már alig kisebbek, szóval nagyjából mindegy, de akkor is bosszantó)…
Eleve sokkal jobb lenne, ha országonként lehetne kiválasztani, hogy mit akarsz letölteni, és nem ilyen kötelezően begyűjtendő zónánként, de hogy a zónák miért nincsenek köszönő viszonyban egymással, az elég felfoghatatlan.
Az, hogy le kell tölteni 6,1 GB adatot, úgymond feleslegesen, elég vicces. Nem tudom miért nem lehet megoldani az országonkénti letöltést. Viszont azt tudom, hogy a PNA készülékeken, ha van egy térképcsomagon “kívül” megvásárolt térkép, vagy akár csak egy Nyugat és egy Kelet Európa, ezek tervezéskor nem átjárhatóak. Az ok talán az lehet, hogy két térkép akár két különböző térképverzió is lehet, és a frissebb verzión már meglévő út, lehet hogy a semmibe csatlakozna egy “öregebb” térképen.