Navigáció – GPS! Lassan egy napja nem elérhetőek a Garmin egyes szolgáltatásai, így a Garmin Connect, a Garmin IQ és a Smartphone Link alkalmazás sem. Ezeket elindítva hibaüzenetet kapunk, miszerint az oldal karbantartás alatt áll…
Ám az interneten olvasott hírek szerint több lehet a háttérben. Jó néhány oldal szerint ransomware támadás érte a Garmin infrastruktúráját. A CNN oldalán olvasható magyarázat szerint, nagy kiterjedésű áramszünet állhat a háttérben, amely akár egy hacker támadás következménye is lehet. Nem elérhetőek a Garmin Connect, a Garmin IQ, és a Smartphone Link egyes szolgáltatásai sem, és a weboldalon megjelenő felirat szerint nem elérhető az ügyfélszolgálat sem.
A Garmin Express is szerverhibát jelez. Remélhetőleg sikerül helyreállítani a szolgáltatásokat, komolyabb adat és személyes adat veszteség nélkül. Hosszú keresés után sem találtam hivatalosnak nevezhető információkat, úgyhogy ezek csak a neten található ötletelések kivonatai. Hogy a zsarolóvírus támadás igaz vagy kacsa, azt idővel talán mi is megtudhatjuk. Ám a tény az, hogy feltűnően sok Garmin szolgáltatás nem működik.
Nagy kérdés még, ha egy ekkora céget a hírek szerint “meg lehet malmozni”, akkor vajon mennyire vannak biztonságban a mentett adataink a különféle felhők mélyén?
Frissítés (2020.07.27.):
A gyártó az alábbi nyilatkozatot adta ki:
Arra törekszünk, hogy a lehető leggyorsabban visszaállítsuk rendszereinket, addig is elnézést kérünk a kellemetlenségért. Továbbra is kizárólag a Garmin által kiadott közlemények tekinthetôk hivatalos információnak. Reméljük, hogy ez a GYIK (gyakran ismételt kérdések) válaszol néhány kérdésedre:
– Elvesztek a Garmin Connect ügyféladatai a leállás során?
Noha a Garmin Connect nem érhető el a rendszer leállás ideje alatt, a Garmin készülékektől összegyűjtött tevékenységek, egészségre és wellnessre vonatkozó adatok az eszközön tárolódnak, és megjelennek a Garmin Connect alkalmazásban, amint a felhasználó szinkronizálja készülékét.
– InReach ügyfél vagyok. Használhatok-e még SOS-t és üzenetküldést az áramkimaradás alatt?
Az inReach SOS és az üzenetküldés teljes mértékben működőképesek, és a leállás nem befolyásolja őket. Ez magában foglalja a MapShare webhelyet és az e-mail válaszoldalt.
– Van egy új Garmin termékem. Mikor tudom párosítani a Garmin Connect-rel?
A lehető leggyorsabban dolgozunk a Garmin Connect funkcionalitásának helyreállításán. Ahogy a probléma megoldódik, a párosítás is mûködni fog. Addig szíves türelmedet kérjük.
– A leállás miatt történhet adatvesztés?
A Garminnak nincs tudomása arról, hogy ez a kiesés érintené a cég által kezelt adataidat, beleértve a tevékenységet, a fizetést vagy más személyes információt.
A Garmin Express és a Smartphone Link alkalmazás már működik, de a Garmin Connect is alakul már. A kihívásokat és a naptárt már szinkronizálta, és e-mail értesítés is érkezett már – Vivosmart HR (2020.07.27. – by Gyurci). A Garmin órák szinkronizálása működik, de két órát szinkronizálni nem képes. A Garmin Express-be órát felvinni nem lehetséges, mert a szinkronizáláshoz be kellene lépni, de a szerver még mindig nem elérhető. A Garmin Connect weboldalon mindkét óra látszik, de csak az egyiken vannak adatok. (Helyzetjelentés 2020.07.29. – by Gyurci)
A hozzászóláshoz jelentkezz be. Nem vagy még tag? Regisztrálj!