Navigáció – GPS! Ahogy azt már olvashattátok az előző részekben, egy kedves barátomtól kaptam kipróbálásra egy Navitel MS700-as navigációs készüléket. Megismerhettétek az előzményeket, és most a tanulságokat, illetve a hiba megelőzésének…
…lehetséges módjait osztom meg veletek. Elöljáróban annyit, hogy ezek az írások nem jöhettek volna létre a saját figyelmetlenségem nélkül. Van néhány alapszabály, amelyeket egy frissítés elvégzése meg kell csinálni. Az első az, hogy minden esetben készíts valamilyen mentést! Bármilyen hihetetlen, de még ezek után is lehetséges, hogy nem fogod tudni ebből visszaállítani a készüléket az eredeti állapotára. De ez azért ritka.
A következő fontos szabály az, hogy mielőtt belefogsz egy új készülék beüzemelésébe, regisztrálj! Ilyenkor mindig legyen összekapcsolva a navigáció és a számítógép, így az ügyfélprogram a legtöbb esetben azt hozzárendeli a fiókodhoz. A későbbiekben ez sok problémától tud megkímélni. Tehát ott tartunk, hogy van egy élő regisztrációnk, és egy készülék mentésünk – és azt hisszük hogy mindent megtettünk, de ez korántsem van így.
Legalábbis egy Navitel készülék frissítése, és egy jó adag figyelmetlenség találkozása esetén. Mert a Navitel kliens szoftver elég barátságtalan. És amúgy a Navitel egyetlen olyan típus, ami aránylag hosszú pályafutásom folyamán minden alkalommal kifogott rajtam. Utólag visszagondolva, és egy átlag felhasználó helyébe képzelve magamat ez nem is csoda. A frissítőprogram program egyáltalán nem felhasználóbarát. Semmi segítséget nem ad a felhasználónak, illetve semmilyen hibát nem tolerál. Nem hívja fel a figyelmet a regisztrációra, nincs benne mentési lehetőség, és nem figyelmeztet az esetleges bővítőkártya szükségességére! És ez utóbbi nem megbocsátható hiba!
Nézzük, hogy mi vezetett a sikertelen térképfrissítéshez, illetve a készülék üzemképtelenné válásához. A legfontosabb, hogy bár a készülék majdnem vadonatúj, de sem a számlája, sem pedig a garancialevele nem került elő (ráadásul a vásárlás sem Magyarországon történt), ezért a hivatalos út nem volt járható. A másik a készülékleírás és a kezelési útmutató hiányossága, ahol nem szerepel a belső memória nagysága, és ennek folyományaként az üzletek leírásaiból is kimaradt (most vettem észre, hogy a dobozán viszont rajta van).
Persze ez nem mentség, mert amikor a mentést készítettem – akkor ott ez az információ. Én viszont nem figyeltem eléggé, és innen dőlt a dominó. A térképek nem fértek el a belső memóriában (és nem volt benne bővítőkártya sem), ettől pedig a készülék a boot képernyő betöltésénél megakadt. Persze ekkor még nem aggódtam, volt mentésem a magam jól megszokott módján, ami működött volna… Igen, ha az a volna ott nem volna. Csakhogy megszűnt az USB kapcsolat is. És innen nem nagyon van más lehetőség, mint a gyári romot újra feltenni. Ami csak a szervíznek van…
Tulajdonképpen innen kezdődik a történet amiről az előző részekben olvastatok. Most jöjjenek a tanulságok:
– Őrizd meg a számlát és a garancialevelet!
– Regisztráld a készüléket mielőtt frissíteni kezded!
– Valamilyen módon készíts mentést!
– Amikor valamit csinálsz a készüléken, figyelj oda arra amit csinálsz!!
Ha ezeket betartod, akkor rengeteg idegeskedéstől kíméled meg magad.
Néhány fontosabb információ a teljesség igénye nélkül:
– Kijelző típusa: TFT
– Kijelző mérete: 7″
– Felbontás: 800х480
– Érintőképernyő: igen
– Operációs rendszer: Windows CE 6.0 / Linux
– CPU: MStar MSB 2521, Cortex-A7
– RAM: 256 MB, DDR3
– ROM: 8 GB
– SD kártya: maximum 32 GB-ig
– Mini-USB: igen
– 3.5 mm jack dugó
A hozzászóláshoz jelentkezz be. Nem vagy még tag? Regisztrálj!