Az utóbbi időben ismét rászoktam a Windowa CE-s készülék használatára, és újra felfedeztem mennyi lehetőség van benne. Bármilyen furcsa is számomra, napi használatra is befogtam, igazi retró érzés, és az általam használt szkinnel elég sokat is tud. Ennyi volt a bevezető, lássuk milyen az új vas.
Az operációs rendszer lecserélésével a lehetőségek tárháza nyílik meg számunkra. A Google Play támogatással lényegesen több, az átlagfelhasználó számára kihagyhatatlan lehetőséget kínál. A legnagyobb nyereség talán a Google Play, amely számtalan legális szoftvert kínál a navigációtól, a böngészésen keresztül a leveleink olvasásáig. De haladjunk sorrendben. A csomagolás kísértetiesen hasonlít a 2015-ös xRider dobozára, és hogy a “deja vu” érzés teljes legyen, ez a doboz is sérülten került hozzám. Persze ezt egy lehetőségnek fogom fel, így legalább kiderül, hogy mit bír egy sérült csomagolásban az xRider Smart.
A dobozok között nem látok különbséget régi és új között (persze a feliratok változtak), a készülék biztosan ül a “fészkében”, nem gondolom hogy egy sima esés bármi kárt tehetne benne. A doboz kinyitása után ez bizonyosságot nyert, minden az eredeti állapotában maradt. A tartozékok első ránézésre nem változtak. Bár a készülék kiválóan alkalmas autós navigációra is, erről az oldalról a robosztus motoros tartót nem szívesen látnám/láttam az autóban. A testvérét egy kivénhedt HR (Herbert Richter) tartóba szoktam tenni, amely bár nem tökéletes megoldás, de a gyári tartónál (számomra) szimpatikusabb. Pedig már az előd is igazán sokrétű volt, meg sem kottyant neki az, ha nem az igazi “pályáján”, azaz a motoron használom. A műholdakat szépen látja, ezáltal a jel is stabil, a térkép nem pörög, nem forog teszi a dolgát. Ki kell emelne, a kijelző fényerejét, amely hasonló mint a sokkal drágább, márkás társáé.
A Wayteq xRider Smart kívülről úgy hasonlít a testvérére mint két tojás, ám a belső némileg megváltozott. Érintő kijelzőt kapott, amely alapesetben könnyebbé fogja tenni a kezelését, de hogy kesztyűben hogyan fog viselkedni, arra igazán kíváncsi vagyok. Az elkövetkező tesztek biztosan csak a készülék lehetőségeiről, illetve az autóban történő felhasználásáról fognak szólni. Ez a hideg nem az én pályám, viszont az új motoros készülék inspirálni fog arra, hogy tavasszal újra elővegyem az utóbbi időben hanyagolt “67-es” Komár mopedet, amin segédmotor lévén pont olyan bohókásan fog állni a Wayteq xRider mint mikor utoljára láttátok.
Néhány szó az újdonságokról: az érintő kijelzőn kívül fontos változás a nagyobb CPU és a 2 GB RAM (ez szinte bármelyik navigációs szoftver futására elég lesz), és a Wi-Fi, amely segítségével lehetőség nyílik a közösségi szoftverek használatára, illetve a különféle navigációs szoftverek forgalmi információinak fogadására.
Összegzés: a Wayteq xRider Smart Android alapokon nyugszik, és Google Play támogatással bír. Ez azt jelenti, hogy számtalan szoftver fog futni rajta, határt csak a 2 GB memória fog szabni egy idő után. Az érintőkijelző és a Wi-Fi hasznára válik, bár utóbbi lehetne gyorsabb. A 8 GB-os memória nem tűnik soknak, főleg annak a fényében, hogy 5 GB körül van a felhasználható háttértár. A 32 GB-os bővítéssel persze elég lehet, az első program letöltése után elválik, hogy a rajta lévő Android képes-e kártyára telepíteni.
Specifikáció:
Operációs rendszer: Google Android 6.0 (Google Play támogatással)
Kijelző: 4.3” kapacitív érintőkijelző. fényerő 700 nit!
Felbontás: 800×480 pixel, 16:9 méretarány
CPU: MediaTek MTK8127 Cortex-A7 Quad-Core 1.3 GHz
RAM: 2 GB RAM
Beépített memória: 8 GB, ebből 5 GB elérhető a felhasználók számára
Bővíthetőség: max. 32 GB MicroSD káryta
Vízállóság: IPX 7 szabvány (Vízbe merülés ellen védett korlátozott ideig (0,15–1 m között 30 percig)
Akku: Beépített, Lithium-Polymer, 1500 mAh
WiFi: WiFi 802.11 b/g 2.4 GHz
Bluetooth: Van, sisak kommunikáció (A2DP támogatott)
Méretek: 129 x 88 x 20 mm
Súlyt: 215 g
A készüléket a Wayteq Europe Kft-től kaptuk tesztelésre, ezúton is köszönjük!
Folytatjuk!
A hozzászóláshoz jelentkezz be. Nem vagy még tag? Regisztrálj!