Ez a cikk csak tavaszváró (Becker váró), mert a beígért új sorozat valahogy nem akar megérkezni… Persze ennek lehet az az oka, hogy 2010 január 10.-étől a Becker és a Falk egyesült, és az új cég a UNITED NAVIGATION GmbH intézi a két cég ügyeit. Így elképzelhető hogy az átállás okoz nehézségeket. A gyártás, szállítás, szerviz… Apropó szerviz! Úgy vettem észre a felhasználói visszajelzésekből, hogy legalábbis az Ügyfélszolgálat korrektül üzemel.
Ennyit a körülményekről, most lássuk a készüléket. A külseje csak kicsit változott, de számomra már az első szemrevételezéskor is jópontot jelent, az a hardveres kikapcsológomb. Ezzel lényegesen meghosszabítható a töltési ciklus. Hosszabb szünet előtt (akár egy hét is), kikapcsoljuk, és így amikor legközelebb szükség van a készülékre akkor be is fog kapcsolni. A készülékház sarkait egy kicsit lekerekítették, de messziről felismerni, hogy ez egy Becker.
Az, hogy használja a készülék a veszélyt jelző táblákat, és ezeket folyamatosan megjeleníti a térképen, nagy segítség vezetés közben. Vegyük csak azt az esetet, amikor korlátozottak a látási viszonyok, pl. eső vagy köd van… Erről hoztam egy videót is. Nem csak a táblák használata, de a domborzat élethű ábrázolását megismerhetitek belőle. Amit egyébként néhány képen is meg tudok mutatni.
Hogyha figyelmesen megnézitek az első képet, jól látszik, hogy a domborzat már az alternatív útvonalak tervezésekor is láthatóvá válik. Tehát számításba tudjuk venni ezt is egy útszakasz kiválasztásánál (például egy teherautó lehet, hogy szívesebben elkerülné a sok emelkedővel járó szakaszokat). A Becker komoly sávasszissztenst is tett a szoftverbe (nem véletlen, hiszen a szoftver alapja az iGO), így szinte minden helyzetben pontos eligazítást kapunk.
Az útlezárás funkció is elérhető navigáció közben, még pedig akár örökre is lezárhatunk egy útszakaszt. Ez komoly előny a tmc nélküli készülékek között, mert így például a Margit hidat lezárhatjuk magunknak az építés idejére, így arra nem fog tervezni a készülék. Itt kell egy komoly hiányosságra felhívnom a figyelmet, a készülék Magyarországon még mindíg nem tmc képes!!
Hab a tortán, hogy ebbe a kategóriába is bekerült a bluetooth kihangosítás funkció, így a telefonálni is tudunk a Beckeren keresztül. Persze ennél biztosan létezik fajsúlyosabb megoldás, de olcsóbb nem-igen.
Ami nem tetszik a készülékben, az-az, hogy a Becker legfrissebb térképe még mindíg a 2009 Q2 (a Becker egy évben csak kétszer frissít), ami a Navteq térkép gyors fejlődését látva komoly hiányosság. Amiben viszont bízhatunk, hogy minél később kerül piacra a készülék, annál több esélyünk van arra, hogy a 45! napos első frissítés keretében a legfrissebb térképekhez jussunk.
“a Becker egy évben csak kétszer frissít” Óhhh. Én örülnék egynek is. :-( Ez a domborzatos izé, érdekes lehet!
:)
Szia Gyurci!
1.) Ha most vennék Beckert (z108), akkor elérhető lenne hozzá a legújabb térképfrissítés? Mellette szól, hogy az autós tartója igen korrekt, aktív.
2.) Vagy inkább vegyem az egyszerűbb autós tartójó Navigon 3310max/4350 készülékeket 2 év ingyenes térképfrissítéssel? Mit ajánlasz?
Kösz,
t.
Szia.
Szerintem várj egy kicsit, és nézd meg az új Beckereket is. Bár biztosan drágábbak lesznek, de sok újdonság lesz bennük.
https://navigyurci.hu/2010/04/24/jonnek-az-uj-becker-keszulekek/
A 45 napos frissítés elérhető lenne igen.
Amúgy nehéz választani. A Navigon kívülről sokkal komolyabbnak tűnik, és komoly érv a 2 év frissítés is. A térképük nagyjából egyforma (Navteq), a szofter pedig mind a kettőben jó. Viszont ha ez neked szempont, akkor a Becker magyarországi tmc elérésének még előjele sincsen.
Szubjektív: A két készülék közül inkább a Navigon
Szia Gyurci!
Kérlek irdd meg hogy van-e márkaszervize a Becker készülékeknek Mo-n. Ha igen akkor a címet kérném Tőled.
Kösz
Szia.
Tudomásom szerint az Elektrodoki szervizeli.
1107 Budapest, Ceglédi út 1-3.
+3630 349-4793