Itt a Navigyurcin egyre többet olvastam arról, hogy a TomTom navik a napszak, a forgalom általános sűrűsége, a TMC-infók, a kútnál hallott pletykák és ki tudja mi minden más figyelembe vételével, rugalmasan tervezik az útvonalat. Bár régóta „hithű” iGO-felhasználó vagyok, mostanában egyre többször eszembe jutott, hogy jó lenne kipróbálni, miben más ez a rendszer, mint amit az iGO kínál.
Amikor Gyurci felajánlotta, hogy kipróbáljak egy TomTom Go930-as navit, kapva kaptam az alkalmon. Aki most iGO-TomTom összehasonlításra számít, az csalódni fog, ehhez még nem használtam eleget a TomTomot. Most csak gyorsan leírnám, hogy sikerült egy SonyEricsson W910i telefonnal netet „varázsolni” a TomTomra, és milyen számomra új funkciókat értem el eddig a készülékkel.
A telefonnal a párosítás látszólag sikerült, de a BT-kapcsolat szakadozott, se a telefonkönyv, sem az üzenetek nem jöttek át a TomTomba. A netbeállítás pláne nem akart működni, hiába próbáltam ki minden varázslatot (kütyümániásként megismertem már pár figurát az elmúlt 6-7 évben), állandó hibaüzenetet kaptam. Nem volt más hátra, csináltam egy resetet a TomTomon.
Láss csodát, ettől fogva készséggel csatlakozott a telefonomhoz, a képernyő alsó sarkában pedig megjelent a telefon ikonja, és hogy 0 üzenet.
A netbeállítás is sikerült, APN-nek be kellett írni a Pannonnál szokásos „net” szócskát, minden egyéb maradt üresen vagy automatán, és már kérdezte is a telefonom, hogy engedélyezem-e a netkapcsolatot a TomTom készüléknek. Naná!
Ezután feltárult a lehetőségek egy egészen új tárháza. Gyorsan lekértem a friss időjárási adatokat,
körülnéztem a TomTom letöltési központjában és megpróbáltam leszedni Ervin hangját (97%-os letöltési állapotnál kétszer is hibaüzenettel kilépett, azóta nem próbáltam),
azután megfrissítettem a biztonsági kamerák adatbázisát,
elvégeztem egy Quick GPS Fix-et (bármi legyen is az),
végül bejelentkeztem a TomTom Haverek körébe, de ezt még nem próbálgattam. Ahogy látom, jópofa szolgáltatás lehet, a készülékeken keresztül tarthatnám a kapcsolatot a TomTomot használó ismerősökkel, barátokkal, kollégákkal. Gondolom, ez flottasofőröknek, kamionosoknak lehet nagy poén.
A telefonos BT-kapcsolatból adódóan további funkciók is életre keltek. Egyszer csak finom hangon értesítést kaptam egy új sms-ről, a képernyő bal felső sarkában pedig megjelent egy boríték.
Az üzenetet a TomTom képernyőjén kényelmesen, jó nagy méretben el is tudtam olvasni, majd választ is küldhettem rá.
Ha hagyom, a telefonszámokat is beolvasta volna a telefonból, és persze elérhetővé vált a BT-kihangosító funkció is, ez (legalábbis itt az íróasztalomnál) nagyon jó minőségben szól.
Az már most látszik, hogy míg a iGO egy önálló egység, és nemigen vesz tudomást a külvilágról, addig a TomTom sokkal nyitottabb a világra, igazán izgalmas lehetőségeket kínáló rendszer. Örömmel folytatom az ismerkedést vele.
Köszi, ez nagyon hasznos beszámoló volt. Én is igo-t használok már az első megjelenés óta, nem véletlenül, mert tényleg jó program. De azért ez a cikk most elgondolkodtatott, ráébresztett, hogy vannak kiaknázatlan lehetőségek még a navigációs cuccok terén. A TomTom termékei mindig is szimpatikusak voltak, szóval ha a térképek is felveszik a versenyt a NavNGo-val (és Marikát is lecserélik végre), akkor még az is lehet, hogy átállok hozzájuk a közeljövőben :)
Azért az összehasonlítás még hátravan. Azt már látom, hogy szerinte a Lorántffy Zsuzsanna lépcső autóval járható utca, hiszen különben mért mondaná a Fasoron a Garas utca után száz méterrel, hogy a “másodiknál” tarts jobbra, ha a Pasaréti útra készülök? ;)
Mindenesetre örülök, ha a cikket gondolatébresztőnek találtad :)
Hali.
És ha ilyen hibát találunk kapásból fel tudod venni mapshare-re, így mindenkié lehet, ha többen megteszik…
A térkép nem rossz, ritka az ilyen hiba szerebcsére.
Igo térképű nem lesz, mert azért más egy magyar térkép, mint egy európai…
Viszont igo is teleatlast használ nyugaton, nem véletlen :D
Én nem is ez miatt szeretem, hanem az iqroute. Gyakorlatilag tmc nélkül úgy megyek át csúcsforgalomban Pesten, mint ha senki sem lenne az úton :D
Üdv.
Igen, ezt nekem még ki kell próbálnom. Egyelőre csak a furcsaságokat tapasztalom, pl. amikor egy nyílegyenes úton felszólít, hogy tarts jobbra! De a kezelését már kezdem kitanulni, a rendszer végülis teljesen használhatónak tűnik. A térkép nekem még mindig egy kiborult spagettistálra hasonlít, szokatlan a rajzolata (tudom, a TomTom filozófiája az egyszerűség), nem mindig tudom azonosítani a valós helyzetemet a térképpel, de ez biztos csak idő kérdése. Szóval vegyesek a benyomásaim.
Hát biztos meg kell szokni, de én pl igo-t nem bírom elviselni… Túlbonyolított.
Viszont nagyon jó tomiban az is, hogy előre bemondja, hog ymilyen kanyar következik. Ez pl Hungárián nagyon jól tud jönni…
Üdv.
Nem tudtad? A TomTom Go 930-ban rendőrségi adóvevő is van, kihallgatja a járőrök szolgálati rádióforgalmát :D
Hát kíváncsian várom az összehasonlító tesztet :)
A mobil kamerák alatt mit kell érteni egyébként? Az út szélén posztoló yard elvtársékat? És azt honnan tudja a TomTom, hogy ők mikor hova mennek?
(Bocsi, én mindig sokat kérdezek eccerre :))
Wow! Kell nekem egy ilyen. Most!!! :DD
De most tényleg: ez egy szimpla POI kategória lenne, hogy “itt szoktak néha állni a zsernyákok az út szélén”?
Vagy ennél azért szofisztikáltabb a dolog? No mert ugye mobil traffinál ez azért kb egyenlő lenne azzal, hogy “sehol ne lépd át a megengedett sebességet”, hiszen nagyságrendekkel több pont fog szerepelni az adatbázisban, mint ahány kamera egyáltalán van az országban.
A fix, az rendben van, akkor is, ha tudjuk, hogy nem mindig van kamera a dobozban, de ugye az előfordulási valószínűsége nagyságrendekkel magasabb, annak van értelme.
A mobil kamera az pont az a kategória, amit mondassz. Itt már állt traffipax…