Ugorjunk vissza két évet az időben, amikor szintén egy CNS navigációs készülék egyedi volt a maga nemében a hazai piacon. Ez volt a CNS IO. Szegény IO ( i és o ) hányan, de hányan keresték úgy nálam, mint CNS 10 (tíz). A nevén játszva más baja nem is volt mert egy 7″-os navigáció volt. Telefonkihangosítással, videóbemenettel a tolatókamerához vagyis egy tökéletes kamionos navigációs készülék. Nem dobálózok a jelzőkkel túlzottan, ha azt mondom, hogy az IO az legenda volt. Az idő persze már eljárt felette és 2010-re már van újabb, szebb készülék.
A CNS stylus készülékei, mint 4,3″-os és az 5″-os után itt van tehát a 6″-os változat!
Ez a blog akkor csupán egy felvezető volt, a műszaki adatok ismertetésével és képi összehasonlítással. Az igazság az, hogy akkor egy “fehérdobozos” változat volt nálam. Az egy hétig, amíg nálam volt jegyzeteltem szorgosan. Találtam pár hibát, amit a fejlesztőknek át is adtam. Most másodszor amikor hívtak már egy “rendes” dobozos változatot kaptam és a buglistám javításra kerültek. Ezt szeretem a CNS-ben. Azok a forgalmazók, akik nem foglalkoznak romfejlesztéssel keserűen hallják ezt és elbagatelizálják a lényegét. Ez pedig egy rendkívül fontos dolog! A CNS magyar romfejlesztéssel rendelkezik és ez munkáikon meg is látszik gyorsaság, rafinéria és kifinomultság tekintetében is! De én itt most ünneprontó leszek!
A Stylus XXL külalakban igen, de a 4,3″ és az 5″-os készülékek belső világát – mint szoftver- nem folytatja, hanem ez a menü keretrendszer ez az amit a CNS Zen készüléknél ismertünk meg! Erre rákérdeztem a romfejlesztéssel egyetemben, de a kapott választ azt nem ide, hanem a sebességteszthez szánom. Így én inkább azt a gondolatot követem, hogy mindentől elvonatkoztatva egy teljesen új készülékként nézem.
A készülék megvásárolható navigációs szoftver nélkül, Sygic Drive navigációs szoftverrel és a CNS MAP8 szoftverrel egyaránt.( Utinavi nem fut ezen a felbontáson!) Jöjjön a készülék!
A mostani tesztemhez én egy Sygic Drive verziós változatot kaptam.
Egy rendkívül keskeny fényes ház, kecses vonalvezetés és kijelző méretéhez mérten kis súly jellemzi a külsőjét ennek a 6″-os PNA készüléknek.
A fekete ház a fémkeret lekerekítés, a kijelző a házhoz teljesen egy síkba emelése a méreteihez képest vizuálisan keskenyítő hatást eredményez. Egy átlag szemlélőnek is tetszetős külsője van.
A dobozban a készülék mellett a tartozékok tekintetében egy autós tartót, egy autós töltőt, egy hálózati töltőt, egy AV kábelt valamint a kézikönyvet találjuk a csomagban.
Sorry, most utólag olvasva látom, hogy a fényképről a szinkronkábel lemaradt! Ez is van a csomagban. A tartója:
A közepes méretű konzolja jó tapadást biztosít. Sajnos a közismert, könnyen és olcsón megvásárolható HR tartókkal nem kompatibilis. A készülék könnyen pattan a bölcsőbe és ott szorosan marad. A tartóbölcsőbe ugyanis nem karokkal, hanem egy sínen keresztül kell a tappancsos tartót beilleszteni. A készülékhez opcionálisan TMC antenna is megvásárolható!
Sajnos TMC képességét nem tudom ellenőrizni, ugyanis a hozzáadott – a márkáját nem tudom, mert nincs rászitázva- vagy épp egy Royaltek RTA3000 és a RTA3000RO külső vevőmodulokkal a Sygic nem detektálta a TMC vevőt.
A készülék vékony kialakítása miatt nem a készülékházban van a stylus (érintőceruza) hanem a tartóban az erre külön kialakított helyen!
A készülék csatlakozói tehát:
egy microSD kártyafoglalat a navigációs szoftvernek vagy egyéb programoknak, egy 3,5mm jack audió hangkimenet, egy miniUSB csatlakozó a számítógépen való kommunikációhoz és a TMC antenna csatlakozáshoz. Ezen keresztül történik a készülék töltése is. A készülék bekapcsoló gombja nagyon kicsire sikeredett és nehézkes a bekapcsolás, de ha bekapcsoljuk gyorsan bebootol.
A főmenü pedig mint említettem a CNS Zen készüléknél megismert felületet adja.
Azonban köszönhetően a jobb érintőkijelzőnek és a 800×480-as felbontásnak itt a színek sokkal élethűbb és egy csomó apró részletet is észrevehetünk ami eddig a Zen esetében nekem pl fel sem tűnt. Pl: a főmenü hátterének nyomott virágos mintázata, az ikonok részletgazdagsága – a kisautó kerekei forognak, ködlámpái villognak )
A készülék kapott egy tudományos számológépet (ez jól számol ).
FM transzmitterrel rendelkezik, ami jól használható, ha alacsony frekvenciára állítjuk a jelátlövést, ugyanis Pesten annyi rádióadó van, ami a magasabb frekvencián körülményessé teszi a beállítást. Saját GPS tesztelő programmal ellátva. A készülékben a Mass storage és az Active Sync mód állítható menüből. A MS kell ahhoz, hogy a számítógép pendrive-ként lássa, az AS pedig kell ahhoz ha buherálni akarjuk.
A készülék videóbemenetes, egész pontosan AV-IN található rajta. Ezt is kalibrálhatjuk egy tolatókamera használatával a nekünk legjobban megfelelőre.
A készülékben pár játék is helyet kapott unaloműzőnek:
A bevezetőben említett CNS IO “legenda” újjászületése a Bluetooth telefonkihangosító lehetőségében is ötvöződik. A BT párosítás egyszerű, de a telefonkönyvből a névjegyzéket nem veszi át, hanem nekünk kell sajátot felépíteni. Ez hátrány is és előny is. Ha több készülékkel használjuk, akkor előfordulhat, hogy a különböző SIM különböző számokat tartalmaz. Így ekkor a saját telefonkönyv használatával a fontos számaink mindig meglehetnek.
A készülékben 24 nyelvet választhatunk ki, természetesen köztük a magyart is. Itt megváltoztathatjuk a főmenü skinjét is de a project2 az elég gyengére sikeredett kinézetben. Igaz akkor 1,5MB-al több ram áll rendelkezésre.
Jöjjenek sebességtesztek:
A készülékben windows embedded CE 6.0 SP1 core van. Ez a winCE egy újabb változata mint a sima 6.0 core. A készülékben menüből egy gomb lenyomásával bejuthatunk a winCE felületre. Semmi trükk nem szükséges. Így nagyon könnyen tudunk bármi programot futtatni amit winCE operációs rendszerre írtak.
Itt kanyarodjak vissza arra, hogy CNS romfejlesztés.
Az Eric BM index alapján (ennek magyarázatát Hbk Mester itt kifejtette) is látszik, hogy a készülék nagyon gyors.
A leírásaiban azt olvasom, hogy 508 MHz. Az enyém 500-on megy, de olyan gyorsan mint a SirfAtlas IV amit 533-on járatnak. A kifinomultság és rafinéria itt is igaz, a fejlesztői olyan szinten belementek már a dolgokba, hogy az energiatakarékosság szempontból fontos LOW üzemmódból hozták ki a processzorra a HI sebességet.
Ez aztán valóban egyedi, hisz megmarad a hosszabb akkuüzemidő de ez a BM index amit produkál az 533MHz-re igaz.
Csak gratulálni tudok ehhez! Ezen a sebességen az akkumulátor ezzel a 6″-os érintőkijelzővel nekem 1 óra 40 percet ment egy teljes feltöltéssel. A készülékben 128 MB ram van! Ebből a programoknak marad 96MB (Ha a project2 skint használjuk akkor abban pedig 97,6 MB!). A készülékben 2 GB flash tárhely van( igaz felhasználható 1,67 GB), de azt a hírt kaptam, hogy ez 4 GB lesz hamarosan.
Mint CNS készülék, itt is igaz, hogy 2év garancia van a készülékre! Ez hazai viszonylatban ritka, mint a fehér holló.
A képlejátszó a zenehallgató a videólejátszó vagy e-könyv funkciója szerintem ma már alapkövetelmény és alaptartozék, így ezt nem is emelem ki. Mindegyik van benne és van még benne flashplayer is. A futtatni kívánt program (ami persze a GPS progi, vagy épp más ) elérési útja szabadon programozható!
A készülékinfó füle nagyon sok információt leír, ami szerintem egy átlagfelhasználónak teljesen semmitmondó. Egy fejlesztő biztos örül ennek, de szerintem a túl sok információközlés inkább zavaró. Igaz most azt látom, hogy a két hete nálam járt készülék és a mostani közötti eltérés, hogy újabb a kernel a bootloader és az OS.
De számít a felhasználónak a kernel vagy bootloader?
Navigáció:
Az én verzióm Sygices. A Sygic Drive programról a közismert jelző, hogy a “ketteske”. Az elsőszámú közkedvelt program nevét most itt nem írom le, de a CNS MAP8 formájában így is megvehető. A Sygic a 7.71-es egy letisztult formavilágú könnyen kezelhető navigációs program. Kezelése egyszerű, a menüjét a paraméterezhetőségét nagyon könnyű megszokni.
A készülék nagyon gyorsan talált GPS pozíciót. A megtalált jelet nem dobálja, stabilan tartja A navigációs problémák az nem a készülék, hanem a Sygic hibája.
Kár, hogy a TMC-t nem tudtam kipróbálni.
A készülék nagyon jó hardverben és a háttere nagyon jó szoftvertámogatásban. A bekapcsológomb lehetne jobb, a TMC pedig lehet az én bénaságom, de a fejlesztőnek jeleztem és bízok abban, hogyha ez a készüléken múlik, akkor javítani fogják.
Árat szándékosan nem írok. Megígértették velem ugyanis, hogy ne írjak, mert április végén egy meglepetés-bomba akció készül. Ezt pedig nem akarom lelőni, de azért annyit elfecsegek, hogy nagyon jó árat hallottam. A kijelzőméret, a tudása, a támogatottsága és szoftverellátottsága révén egyenesen ajánlott készülék. Igaz itt nem szokás, de egy más oldal analógiájára én azonnal adnék neki egy nagyon tetszett pecsétet.
Az eredeti cikk itt olvasható:
http://pdaplus.hu/content/view/4807/1
Fú, nagyképű navi, a kedvenc témám. És ekkora felbontással, ez már igen, akár már fotókat is jól lehet nézegetni rajta.
De azért ez már olyan komoly tepsi, amit nem könnyű zsebre tenni, mikor kiszáll az ember az autóból, ugye? És vajon személyautóban nem tűnik ormótlannak egy ekkora képernyő?
A kijelzője szép fényesen világít, jól látható?
Ez már komoly tepsi, de egy nagyobbacska autóban jól mutat. Szerintem nem rossz a Stylus fénye.
Sziasztok!
Nekem egy kisebb Stylus-om van és nagyon jó a fényereje és jól látható annak ellenére, hogy tükrös a kijelzője.
Az eddigi legjobb gps készülékem, ezek után már biztosan nem váltok márkát. Mindenkinek csak ajánlani tudom.
Gábor
Már én is régóta töröm a fejem, egy Stylus vásárlásán. Bár én a 4,3″-ra gondoltam.
Köszi, Gábor, ezt jó tudni. Nézegetem a 4,3-as kijelzőjűt nemrég az extrémnél, és az ottani nagy fényben érdekesen “párásnak”, fátyolosnak tűnt nem is a képe, hanem a kijelzője, mintha egy matt fólia lenne rajta. Hm, lehet, hogy van is, csak nem vettem észre? :)
Nekem is 4,3-as van és igen fólia is van rajta, bár én leszedtem :)
Másik két cimborám az 5-ös verziót használja. Egyébként náluk láttam először, emlékszem autópályán mentünk 170km/h körül mikor bekapcsoltatták velem, nem akartam hinni a szememnek mikor azonnal jelet talált. A lényeg, hogy magasra tette a mércét..ártól függetlenül.
Naná, azt a homályos réteget én is azonnal levenném róla, nem vitás. Akkor tuti azon is az volt, amit én láttam. Ez megnyugtató :) Hm, 170-nél jelet fogni, nem semmi… (Ez persze szigorúan Németországban történt, igaz? ;) )
Fázok ezektől a naviktól. Mióta van Nüvim, egyszerűen más szemmel látom ezeket a vasakat. Olyasmi, mint mikor van egy Apple géped, és a kezedbe adnak egy házilag összerakott XP-s gépet, hogy dolgozz vele. Más világ (nekem). :)
Megértem. Sajnos nekem nincs ilyen szerencsém. Az utóbbi időben, több nüvi is volt a kezemben, de nem győztek meg… Az egyik fagyott, a másiknak a kijelzője érzékelt nehezen. És a felhasználói visszajelzések sem túl jók. Pedig a Garmin nem az olcsó kategória.
Tény, hogy a TomTom GO930 is nagyon igényes, minőségi vas, ezzel egyik “félig no-name” navi sem tud versenyezni. De február végén volt alkalmam Bristolban használni egy kis nüvit, igaz, gyalogos, turista-navigálásra (merre van innen a legközelebbi Weatherspoon kocsma és hasonlók;) ) — azt hiszem, még a TomTomnál is kevésbé jött be a beltartalma, a kezelése és főleg a térképrajzolata. A tulajdonosa többször fel is adta, hogy “na, én ezen nem tudom megállapítani, merre kóválygunk éppen”. Nagy türelemjáték volt olyan térképnézetet találni, amelyiken az látszott, amit látni akartunk. Talán a 3,5 collos kijelző is ludas volt ebben, nem tudom.
Hali! Nem éretem hogy idáig nem tudtam erről az oldalról/persze az én hibám/szeretnék én is egy ilyen 6″-os “nagyképüt” .a kérdésem futna e rajta az igo8 vagy a primo. már megszoktam az igo-t. Köszönöm. András
benne van a cikkben. :)