Újra vasárnap, és ismét sklave tesztje. A történet azzal kezdődött, hogy Gyurci ajánlott egy progit kipróbálni. Utinavi a neve. Nagyon őszinte leszek, nem tudtam hová tegyem. Nem nagyon hallottam róla semmit. Ettől függetlenül érdekelt a dolog. Minden érdekel, ami nem „az”…
– Ez nem egy truckos dolog, ezért úgy nézd. Semmi magasság, szélesség, semmi munka- tette hozzá.
-Jó. Akkor, most elmegyek virtuális szabadságra.. Úgy csinálom, mintha nem dolgoznék- feleltem neki, amikor ide adta a kártyát.
Ebben a részben a beállítási lehetőségeket mutatom be, ami hála a készítők nem lesz túl hosszú, mivel nem nagyon szorul magyarázatra. Beszéljenek a képek.
Indítsuk a programot! Betöltés után ez a kép fogad.
„Elfogad” gomb után nyitó képernyő, ha nincs tervezett út. Bal sarokban a beállított profil, ami jelen esetben személygépkocsi. Mellette a jelenlegi helyzetem. (Ország. A város közelében). Jobb sarok. Keresés (erről majd később) Dátum most, egyébként a következő manőver távolsága, és az uticél távolsága, felváltva. ( Bővebben erről is később) Próbálom vissza fogni magam, és nem rögtön a keresésre kattintok. „Menü” gomb.
„Beállítások” opció.
„Gyorsmenü”. Ez egy gomb a navigációs ablakban, és ha menetközben megérinted a képernyőt, akkor aktív lesz.
„Tervezés” Személyautó/gyalogos/repülő(?) Útvonal: Időre/távolságra. Itt már kezd tetszeni a dolog, hiszen semmi hókusz-pókusz. Legrövidebb, és leghamarabb. Kész. A többi gondolom egyértelmű.(Jó, a repülő nekem sem)
„Testreszabás” Itt sem hiszem, hogy nem egyértelmű valami. „Hangválasztó bekapcsoláskor”. Itt adhatod meg, hogy kit akarsz hallgatni navigálás közben.
Ebből a négy hangból lehet választani. Minden hang érthetően tisztán beszél ( Van magázó és tegező is). Autó éjjel/nappal, és az alatta lévő gombokkal változtathatod a térkép felületét. Hat féle térkép „bőr” van, mindkét napszakhoz. A felülethez csak az alap. Biztos lesz majd aki buherál hozzá, sokunk megelégedésére.
„ Műszerfal” „Védjegy” A műszerfalon láthatod a helyzetedhez közeli várost, a sebességet, a cél( most köztes cél) távolságát és nevét, és a hátralévő időt eddig a pontig. A tiltásokban lehet utakat kitiltani.(Ezt még nem próbáltam) És a forgalom (TMC) amit nem tudtam kipróbálni, mert nem akarja a nálam lévő antennát felismerni.
És végül a térképállományról egy kép.
Szerintem a készítők valamelyikével találkozhattam valahol. Nem tudom, de talán ez az első olyan szoftver, ami rögtön a kezemre állt. Nem vesztem a sok beállítás között. Nem kellett értelmeznem, kitalálnom, hogy mire gondolt a készítő. Ha nem találkoztam velük, akkor végre nem csak engem zavar, hogy szótár kell egy egyszerűnek látszó navigációs szoftver beállításához, és az első részben említett családfőnek sem arra megy el a nyaralásra szánt idő, hogy kibogozza az opciók és beállítások jelentését. Inkább egyen ezidő alatt a gyerekekkel egy fagyit, vagy menjen a nejével vásárolni, esetleg igyon egy sört a szemben lévő sörözőben…
A következő részben, a szoftver navigációs tulajdonságait boncolgatom. Kb. öt napja van nálam, és már …… Őőő… Nem szóltam.
Jó gurit
sklave
Az eddigi UTInavi szoftverrel foglalkozó cikkek: Már lehet jogtiszta szofvered, UTInavin az M6-os, Bevezető, Virtuális szabadság.
Na ez egyre érdekesebb, 2010 márciusi térkép, elvileg TMC-képes, egyszerű beállítások, és ahogy hallom, igen méltányos ár. Nagggggyon várom a lényeget, de sklave kolléga az előjáték igazi nagymestere, biztos örül az asszony ;)
:D
@zsolto Ez így van, ahogy mondod :D :D
Már megint csak más ügyben zavarkolódnék !
Ha jól tudom 1 hete van Gyurcinál a Navon N480. Valami hír a tesztről vagy képgaléria mikorra várható ? Vagy annyira negatívat írtam a múltkor erről a gépről, hogy azt elfogadta mindenki tesztnek :)
@ Bagi Elmosta az Eclair. Van félkész cikk, csak a napok rövidsége… :)
vasárnap elmaradt a folytatás…!
@ vacsa Tamás nem talált netet. :( A mobilt meg nem tudtuk beállítani.
Hát Belgium nem Románia. :D Remélem Gyurcinak lesz ideje megcsinálni holnap.
@ sklave Gyurci is reméli :)