*Kiegészítve! Navonos sorozatunk befejező részéhez érkeztünk. Tudjuk mi van a csomagban, és láttuk, hogy mire képes a Navon saját menüje. Most nézzük meg az iGO primot, és lássuk navigálás közben hogyan viselkedik a Navon újdonsága.
A primoról már több cikk is készült, de nézzük hogyan működik az első olyan készüléken, amin hivatalosan megjelenhetett. A készülék kemény műanyag házban, és sík képernyőval kapható. A kijelzőt már többen kritizálták, ezért arra bővebben is kitérnék. akkor rakjuk össze a felszerelést, és írány az utca. Elsőként a tartóval kezdeném, amely nekem kimondottan tetszik. Az ablakba felpattintva stabilan tartja a készüléket, és a csuklós megoldásnak köszönhetően bármilyen irányba, és szögbe állítható. Ennek később jelentősége lesz.
Azzal kezdtem volna, hogy a Resinfóval pár adatot megnézek a készülékről, de sajnos semmilyen módon nem sikerült a számítógépemmel felismertetni a készüléket (a laptoppal sem). Az összes usb eszközö eltávolítása után is csak ennyi látszott:
Mondjuk ez meglehetősen felhúzott, mert így screenshotokat sem tudtam készíteni, pedig azokkal jobban szeretek dolgozni mint a fényképekkel. Mindegy, ez van. Ami még lényeges lett volna, az-az, hogy a naviextras toolbox felismeri-e a készüléket már. Nos, ennek a kipróbálása sem sikerült.
Nézzük a primo menüjét. A beállításokon kívül, több extrának is felfogható plusz lehetőséget is kapunk.
– zenelejátszó
– képnézegető
– számológép
– üzemanyag fogyasztás nyilvántartó
– napkelte-napnyugta kijelző
– útvonaladat figyelő
– mértékegység-átváltó
– ruházat (méretek)
– országinfó
Hogy ebből kinek-melyik alkalmazás fog bejönni, az majd kiderül. Az országinfó, és az útvonaladat figyelőre szükség lehet, a számológép és a mértékegységátváltó is lehet hasznos. A tobbi izlés dolga.
A navigációs lehetőségek bővültek, az Amigo-ból kimaradt köztespont és a koordináta bevitel lehetősége is bekerült a primóba, így végre megtervezhetünk egy hosszabb, több várost, vagy akár több országot érintő útvonalat is. Az ikonok, és a gombok megfelelő méretűek, a billentyűzeten a betűk, ujjbeggyel könnyen eltalálhatóak. A poi keresés jól működik, lassan szinte nem is használok mást.
Az útvonal adatai többféleképpen is megtekinthetőek, és lehetőségünk van alternatív útvonal gyors kiszámítására is.
Ez a megjelenítési mód azért jó, mert egy pillantással felmérhető, hogy milyen irányban tervezett a program. Pesten például melyik hídon akar átvinni, és ha nem tetszik egy gombnyomással kiválasztható egy másik alternatíva. Mondjuk a pl. a Navigon megoldása nekem jobban tetszik, mert ott egy képernyőn látom a tervezett útvonalakat, de más színnel…
A kijelző napsütésben tükröződik, bár ha ügyesen használjuk ki a tartó nyújtotta lehetőségeket, akkor találunk olyan poziciót, ahol kevésbé tükröződik a kijelző.
Már volt visszajelzés ebben a témában, és ezért jobban megvizsgáltam a kérdést. A kijelző tényleg tükröződik, ezen nincs mit szépíteni. Azonban találtam rgy olyan beállítást, amely számomra természetellenes ugyan, de használható. Ez a megoldás pedig az, hogy nem függőlegesen áll a készülék, hanem kicsit felefelé néz.
Bár a képen nem látszik túl jól, de a készülék alja, közelebb van hozzám. Ezzel a rögzítési móddal, találtam egy olyan pozitúrát, ahol a tegnapi tűző napsütésben is jól látható volt a tervezett útvonal. Ehhez igazán kezes partner a gyári tartó. A beállítás után megvártam amíg pozicionál a készülék, ez nagyjából egy és két perc között történik meg, és a cím beírása után elindultunk. Az út megtevezése tényleg nagyon gyors, egy közel 1400 km hosszú utat, 20 másodpercen belül tervez meg a szoftver. A gps jelet menet közben stabilan tartja.
A térkép kinézetéről nem nagyon tudok mit mondani, engem teljesen az Amigo-ra emlékeztet. Változás, hogy a benzinkutat jelző ikon alatt, nagyon sasolva megláthatjuk egy benzinkút 3d-s képét, A látványosságok kidolgozása igényes, egy kirándulás alkalmával felismerhető róla a keresett célpont. Navigálás közben, nagy segítség a világon először hallható magyar TTS hang, ahol navigálás közben, a következő forduló bemondásakor az utca nevét is hallhatjuk.
Összegzés. Navigálásra jól használható, bár vannak apróbb hibái. A kijlező csillogását, a tartóban való állítgatással jelentősen csökkenthetjük, sajnos az ujjnyomoktól csak folyamatos törléssel szabadulhatunk meg. A tesztpéldány a számítógéphez nem csatlakozott, ami persze lehet ennek a darabnak a hibája is, de emiatt sem a hardverekről nem tudok plusz infót adni, sem pedig a frissítés lehetőségét nem tudtam megnézni. A kommentek között kaptam egy jótanácsot, hogy az ÖSSZES usb eszközömet távolítsam el, mert úgy jó lesz, de egyrészt így sem volt jó, másrészt kicsit macerásnak tartom, minden változtatásnál szétborítani a pc-met…
Várom a véleményeteket, nektek hogy tetszik az új Navon, és az újonnan fejlesztett iGO primo?
*Amikor visszavittem a készüléket, kíváncsiságból kipróbáltuk egy ottani gépen is, ahol elsőre csatlakozott a Navon. Más: A most kapott információ szerint (Hungaroflotta), a naviextras támogatás készül, és az új térkép megjelenésekor már működni fog. Továbbá dolgoznak azon is, hogy a kijelző napfényben is jobban látható legyen.
A Navon N480-ról megjelent írásaink: Első képek, Bemutatkozás, A Navon kezelőfelülete, A Navon, és az iGO primo.
valaki aki vett ilyet, dobjon már rám egy emilt! :)
milyen jó hogy nem is írja ki, de akkor miért kell megadni? :O
szon.hu kukac freemail.hu
@ vacsa Képzeld ha látszana mlyen mérges lennél. :)
Elküldtem az emailt a kért screenshotokkal.
@ VK Köszönöm, megkaptam. :)
Kíváncsi lennék, a forgalmazó mit tud “dolgozni még azon, hogy a kijelző napsütésben is jobban látható legyen”. Lehet valahogy “biosból” állítani a fényerőn, vagy a kontraszton, esetleg a panel más paraméterein? Vagy mástól rendelik a panelt és a jövőben új panellel szállítják a navikat?
@ Zsolto A tájékoztatás szerint valami elektronikai alkatrészt cserélnek, amitől a kijelző erősebben fog világítani. Hogy ez így lehetséges-e? Szerintem pikk-pakk válaszol rá valaki…
Nekem is küldenél screenshot-ot? Érdekelne a különbség az N480 (ez megvan nekem) és a becker Z217 (Névjegy / About) képernyője között.
@ VK Kis türelmet, délutánra kiteszem a screent az oldalra, úgy mindenki látja. Amúgy az alapvető különbség, hogy az egyik a Naviextras Toolboxot használja (ua. mint az iGO8), míg a Becker a saját, Becker Toolboxát használja. Ugyanaz, de mégse. :)
A Hungaro Flotta Kft. (Hazai NAVON forgalmazó) tájékoztatása szerint a N480 kijelzőjét cserélték a kontraszt problémák miatt.
@ BeeBoy Köszönjük.
Nekem is N480-asom van, jó féléves. Jól működik. Az első térkép-frissités 2010 öszén simán ment, a Naviextras Toolbox egyből felismerte…
Most 2011 tavaszán újra frissiteni akartam a térképet, de a Toolbox már nem ismeri fel a készüléket. Mi lehet az oka? Talán új verziója van a Toolboxnak, ami nem szereti az N480-at?
Kérem, ha valakinek volna javaslata, irja meg.
Köszönet érte..
@ Stefler Sándor A Toolbox frissítést érdemes megnézni. Amúgy pont tegnap volt egy N480 nálam, és nem ismerte fel a számítógép sem.