iGO primo. Lássuk mit tud?

Többször is volt szó már az iGO primo készülékről. Mára azt terveztem, hogy a vele adott ingyenes és fizetős szolgáltatásokat veszem sorra. Már az Amigo-ban is megszokhattuk, hogy nagyon sok mindenért fizetni kellett. Így van ez az új primo esetében is.

Az alapszolgáltatások bőségesek, most csak az általam érdekesebbnek találtakat sorolnám fel:

– Kibővített terepmegjelenítés (3D-s megjelenítés /kereszteződések, domborzat, jellegzetes tereptárgyak/, országspecifikus táblák, szabadon mozgatható kamera-nézőpont, választható 3D-s autómodellek)
– Ariadne fonala gyalogos üzemmódban (mivel kis sebességnél rosszabb a navigálás pontossága, pontokkal jelzi a megtett utat, hogy jobban követhető legyen, merre jártunk (ötletes)
– Képes navigáció (geotaggelt képek kiválasztása célpontként)

– Time Sense (Időérzék funkció: támogatja az időalapú információkat, pl. a lassabb éjszakai haladást, a hétvégén vagy felújítás miatt lezárt utakat, az extra infókat beépíti a térkép-adatbázisba. Nincs szükség külön licencre) Itt felmerül egy kérdés bennem: ez a megoldás szükségessé teszi az online kapcsolat jelenlétét, de a PNA készülékek nagy többségében nincs ilyen. A három havonta kiadott térképfrissítés pedig túl hosszú időtartam egy útfelbontás kijelzéséhez, még hazánkban is. Ezeknek az információknak a nagyrészét megkapjuk tmc-n is.

– Forgalmi adatok (RDS TMC, új adat beérkezésekor újraszámolás a háttérben, automata és kézi újratervezés, forgalomsűrűség-megjelenítés)
– Egyéb alkalmazások (útvonaladat-kalkulátor, POI-k, útvonalmentés sebesség- és tengerszint feletti magasság-profillal, útvonal exportálása a Google Earthbe, Hol vagyok? funkció, számtalan POI, POI-importálás KML-ből, kattinható POI-k, útvonal-adatok négyféle részletességgel, útvonal-szimulátor, élenjáró térképtömörítő algoritmus) (Egy részük már régen hiányérzetet keltett, például a kattintható poik)

Ezek a számottevő újdonságok az alapáron kapható szoftver esetén. Lássuk milyen -fizetős- kiegészítő szolgáltatások vannak:

– Intelligens útvonal (legjobb útvonal kiválasztása nap vagy napszak alapján, korábbi sebességadatok figyelembe vétele, forgalmi minták /Navteq/ vagy sebességprofilok /Tele Atlas/ figyelembe vétele, a kiegészítő adatok külön .HSP és .FSP fájlokban vannak) Ez a funkció az alapváltozatban is megtalálható, de külön tartalom és tartalomszolgáltatási licenc szükséges hozzá. (Ez természetes, hogy fizetős. Nagyon nagy adatbázis, amit meg kell venni. Pont.)
– Kamionos navigáció (támogatás profi sofőrök számára, külön licenc szükséges hozzá) (Ez a legnagyobb újitás, amit meg tudtak csinálni. Már régen szükségét érzem ilyen szoftvernek!)
– Veszélyjelzések (jelzőtáblák megjelenítése. Ez a funkció az alapváltozatban is megtalálható, de külön tartalom és tartalomszolgáltatási licenc szükséges hozzá. (Valószínüleg ez is megvásárolt tartalom, mégpedig a Navteq adatbázis része)

– „Közelségi riasztás” pl. iskolák közelében. Ez a funkció az alapváltozatban is megtalálható, de külön tartalom és tartalomszolgáltatási licenc szükséges hozzá. (Ez megoldható másképpen is)
– Valós kereszteződések (a kereszteződéseket és csomópontokat realisztikus ábrával jelzi) A valós ábra megjelenítése növeli a vezető biztonságérzetét. Külön licenc szükséges hozzá.
– Gyors tervezés (az extra hosszú útvonalak tervezése látványosan lerövidül) Külön licenc szükséges hozzá. (??)
– Bejárat-pontosságú címre navigálás, az utolsó szakaszon gyalogos üzemmódban (létfontosságú funkció Oroszországban, a Cseh Köztársaságban és Bulgáriában, ahol az épületek bejárata gyakran nem közelíthető meg járművel) Ez a funkció az alapváltozatban is megtalálható, de külön tartalom és tartalomszolgáltatási licenc szükséges hozzá.
– Navigálás kibővített irányítószám alapján az Egyesült Királyságban (új, 7-számjegyű irányítószámok használata) Külön licenc szükséges hozzá. (Ez főleg a kamionosoknak lesz nagy segítség. A kamionos kiegészítőben vajon benne van-e?)

Valóban nagyon sok újdonság került a szoftverbe. A fizetős extrák közül, többhöz megvásárolt tartalomra van szükség, ez nyilvan nincs ingyen. Kérdés, hogy ezek az extrák mennyibe fognak fájni, az amúgy is prémium kategóriába szánt szoftver/térkép értékén felül?

Fordítás: Zsolto
További (friss) cikkeink: screenshotok – 1, screnshotok – 2, Navon N480, Navon N750

21 hozzászólás
  1. avatar
    2010. március 8. Válasz
    Zsolto

    Egyrészt a te kérdéseid, másrészt pedig hogy akkor most ez hogy is lesz? Úgy rémlik, csak külön hardverrel lehet majd megvenni, szóval ebből nem lesz dobozos termék, jól emlékszem? Mert akkor három úton is tejelni kell majd a gyártónak: a vasért, az alapszoftverért és a plusz szolgáltatásokért… Mit csinál az, akinek köszöni szépen, nagyon jól szolgál az alig egy éve vett modern, 4,3 vagy akár 5 collos PNA-ja?

    • avatar
      2010. március 9. Válasz
      Gyurci

      Mit is? Őrülten szívja a fogát? Eladja harmadáron? Hacsak nem lesz dobozos termék is. De az Amigo-ból sem volt…

  2. avatar
    2010. április 15. Válasz
    SD

    Nem hinném, hogy aggódni kellene miatta. A fenti “extrák” miatt nem sokan fognak ebből kérdést csinálni. Főként ha abból indulunk ki, hogy a meglévő ketyeréje kiválóan hozza az elvárt és szükséges tudást.
    A másik fele a kérdésnek, hogy érdemes-e az adott (teszem azt 500Mhz-es és 128Mb belső memós “erőműre”) olyan szoftvert pakolni amelynek számolásigénye alighanem a szenvedés határára sodorná szegény PNA-t. Egy Navon N470-esből indultam ki, ami ugye ma már igen csak lassúcska PNA. A hozzá kapott gyári NavNGo8-ban ki van kapcsolva (licenc?) a 3d-s terep megjelenítés. Erre akkor jöttem rá mikor én kis naív beletuszkoltam az adatfájlt és hiába probáltam bekapcsolni a menüben, nem jelenített meg egy árva 3d-s kockát sem az utak mentén. Elmentem egész odáig, hogy pusztán a kiprobálás kedvéért felraktam rá egy nem ép legális forrásból származó IGO8.3-at, teljes 3d-s támogatással. Barátaim, azt a szaggatást amit szegény a maga 400Mhz-vel és 60Mb memójával ki tudott préselni magából senkinek nem kívánom. És akkor még a 3D-s nevezetességeket be sem lőttem. Mondanom sem kell, hogy az egész letöltött anyag sorsa Shift+Del lett. De csak nem álltam meg és kapott egy Amigot is probának. De hiába a modern dizájn, és eltérő motor. Az eredmény ua. volt. Itt láttam be, hogy nincs értelme a vadi uj verziókat PNA-ra tuszkolni, mert az eredmény elég elkeserítő lesz. Főként ezt, aminek HW igénye sztem kicsit már húzós a hazai “mezei” PNA-khoz mérten:
    Moderate HW Requirements

    * RAM:
    o Minimum 64 MB
    + 42 MB available with TTS
    + 35 MB available without TTS
    o 128 MB recommended for optimum performance with advanced features
    * CPU: 400+ MHz ARM 9 or 11
    * OS: Windows CE 4.2, 5.0, 6.0 supported
    * Screen: WQVGA (480×272) (Other resolutions supported upon request)
    * With or without GPU

    • avatar
      2010. április 15. Válasz
      Gyurci

      Érdekes kérdés. Hamarosan adhatok rá, határozott választ. :)

  3. avatar
    2010. május 29. Válasz
    poi

    Ez már csak így megy a 2 éve vett okos telefonnal sem videozol hd minőségben újat kell venni ez így van a PNA val is. Mellesleg pl a WAYTEQ pna 24,000 ft és tökélesen fut rajta a Primo! 2 éves PNA gagyi elavlt ez van halad az idő ezeknél a cuccoknál 1 emberi év kb 4 nek számít tehát a te 2 éves cuccod kb8 éves tehát teljesen elavult!

    • avatar
      2010. május 29. Válasz
      Gyurci

      @ poi Kérlek a warez tartalmú témákat kerüld. Ilyen az iGO primo, wayteq PNA-n történő futtatása!

  4. avatar
    2010. május 31. Válasz
    poi

    Poi te ezek szerint 8 éves korodban elavultál? Teljesen ostobaság amit írsz.

  5. avatar
    2010. május 31. Válasz
    szaszalino

    Warez ide – warez oda, én megrohamoztam a barátom ezért a cuccért, és hosszas könyörgések árán odaadta kipróbálásra, persze torrentes verzió.
    Mit modjak – a grafika nagyon gagyi, a többi pedig nagyon átlagos tudás, talán a munkanapokhoz illesztett térképtervezés, és a kamionos funkciót leszámítva és az Amigoból kimaradt köztespont felvételén kívül semmi különös. Kicsit logikátlan a menü, de egy idő után kézre áll.
    Processzor kicsit izzasztja a szoftver, mert melegszik szépen a vas.
    Műholdkeresésben talán kicsit javult a helyzet, de nem látványos.
    Megjeleníthető adatok ismét csak három ablakban lehetséges, ezen az igó úgy látszik képtelen túllépni.
    Nem ezt a szoftvert fogjuk szeretni, még mindig az igo8 a nyerő.

  6. avatar
    2010. május 31. Válasz
    vacsa

    hát azért én találtam több újdonságot is benne azokon túl, mint amit leírtál… nem tudom milyen készüléken használod, de egy normális minőségű kijelzőn teljesen tökéletes képe van! és ha melegszik a vas, akkor vedd be a napról! :)

  7. avatar
    2010. június 9. Válasz
    sd

    “warez miatt törölve”
    Nekemjobban bejön mint az IGO8x. A POI keresés nagyon jól kézre áll, nem kell felesleges szűkítéseket végezni pl. a POI kategóriákra mire eljutsz a kívánt találathoz. Nagyon örülök hogy a design ilyen egyszerű de mégis átgondolt maradt. Az alul, középen elhelyezett Egyebek gomb mindig választ ad amikor ép nem találtam valamilyen opciót. Sőt a gyorsmenüt akár testre is szabhatjuk (igaz nem túl szabadon).
    A sebesség rendben van. Magasságszintek 3 félék lehetnek, a saját beállítású kamera állást nálam elfelejtette… A 3 féle mód: magas, normál, alacsony. Magas és norm esetében nem nyúlik ki a látómező a horizont pereméig, így kevesebb megjeleníteni/számolni valója marad: gyorsabb a megjelenítés.
    Az ujraszámolás kicsit nehézkes letérésnél, de ez alighanem az új algoritmusnak tudható be. Jóideje taposott uticélokhoz sokszor teljesen más útvonalat ajánl mint az IGO8x. A gyors és rövid között sokszor nagyon durva különbségek születnek. A rövid módban néha úgy le-/átvág egész lakótelepeket, hogy csak néztem.
    A junction view-et (vagy mi a szöszt) csak az M0-n teszteltem. Érdekes egy dolog, bár számomra kicsit idegesítő, hogy nem látom a térképet, a haladás folymatatát. Ujitásnak elmegy.
    Ami nagyon hiányzik: nem tudok tiltott utakat, pontokat létrehozni, elmenteni (vagy csak én vagyok béna hozzá).
    Ja! A POI-k kattinthatók. 1 klikk az egyikra, s a Primo kiemeli. Kiemelés után klikk a jobb fölső I betüre, és már jön is hasznos infó (cím, név, elszám, környező POI-k temtikusan stb).
    Engem meggyőzött.

    • avatar
      2010. június 10. Válasz
      Gyurci

      @ sd Tiltani utat (útkizárás) tudsz, az Útvonal/Kerülendő/Kiválasztott út vagy Következő útszakasz kerülése utak opció alatt. Majd a megváltoztatott útvonalat el is tudod menteni.
      Köszönjük a beszámolódat.

  8. avatar
    2010. június 21. Válasz
    Hoffy

    SOS segítséget kérek.
    Sajnos nem indul el nekem a gps vétel.
    Nem találja a beépített GPS-t
    Mit kell tennem,hogy mennyen?
    Airis T620 as van nekem.
    Köszönöm a segítséget.

    • avatar
      2010. június 21. Válasz
      Gyurci

      @ Hoffy Szia. Az Airis T620-hoz nincs hivatalos iGO primo, így ebben segíteni sem tudok. Esetleg valaki magánban.

  9. avatar
    2010. július 14. Válasz
    Szendrői Orsolya

    Szia! Vásároltunk egy Navon N480 készüléket iGO Primo software-rel, és az a problémánk, hogy a menüben nem található az “Eszter”nevű navigáló, (TTS), csak Moha bá, Bori és Gábor. Van valami ötleted, hogy mi lehet ennek az oka?
    Előre is köszönöm a választ.

Szólj hozzá te is a cikkhez!

A hozzászóláshoz jelentkezz be. Nem vagy még tag? Regisztrálj!


A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás