Az előző két részben, láthattátok a Map&Guide beállításokat, és opciókat. Úgy gondolom, nem okoz nagy fejtörést ezek értelmezése, még első ránézésre sem. Akkor lássuk a tervezést, és a navigációs ablakot. Nagyon gyorsan tervez, bár az én gépemen „valami” Windows van. Az igazság, hogy nem nagyon látom mikor bootol és, nem szeretnék bele buherálni…
Akkor, útvonal tervezés cím alapján. Amikor az országot kijelölöd, a helység kiválasztásánál kiválaszthatod, a már látogatott helységek, majd utcák, házszámok közül is. Ez kezdetben nagyon tetszett, de idővel kezd zavaró lenni. És nem tudsz mit csinálni, de erről majd később…
A helység és utca megadása után, az eddig inaktív gombok (Térkép/Kiszámítás) aktívak lesznek, ezzel megnézheted a térképen, majd kiszámítás.
Ha ez az amire gondoltál, akkor kiszámítás. És itt jön egy ismerős dolog, amit a PocketNavigator-nál is említettem. A navigáció nem kezdődik el, mert nem az úton vagy. Erre egy ablak figyelmeztet. Nem sok választásod van… Ok. és kirajzolja a képernyőre az útvonalat.
Mielőtt belebonyolódsz a navigációba, megnézheted az útvonal pontjait. A két oldalon lévő nyilakkal léphetsz a következő manőverhez. A kék mezőben láthatod a manőver távolságát, és az addig hátralévő időt. Tulajdonképpen ez az itiner, csak itt képekkel együtt. Bevallom még soha nem néztem végig.
A + és – jellel nagyíthatod, kicsinyítheted a térképet. Mindjárt láthatjuk, hogy Budapesten, a belvároson keresztül tervez. Már nem lep meg. Melyik volt, amelyik nem arra tervezte?( Sygic Truck) Viszont ez nem megy át Szlovákiába.(Lehet, hogy még nem tudja azt a pályaszakaszt) A navigációs ablak:
(Azért, az ablakok eszembe juttatnak másik két programot.) Baloldal fent- nagy négyzet: következő manőver és a távolsága. Alatta: utána következő manőver. Felső sáv: következő utca. Jobb sarok- a három mezőben lehet megadni: érkezés időpontja, sebesség, távolság, idő az úti célig, tengerszint feletti magasság, idő(óra) Nagyon egyszerűen. Rá kell kattintani a kisablakra, és annyi.
Ez sem szorul nagy magyarázatra. GPS jel van, TMC nincs. Sajnos erről nem tudok beszámolni, pedig ez nagyon érdekelt volna. Akku töltött, és a hang bekapcsolva. Jelenlegi utca. Egy pici apróság. Nézzétek meg az iránytűt. Még arra is magyarul vannak írva a betűk. Jobb alsó két gomb, két gyorsmenü. Mégsem: törli az útvonalat. Különleges úti célok: poik. Hozzáadás a kedvencekhez: aktuális helyzet hozzáadása a kedvencekhez. Hang lehalkítás. Új számítás: újra számítja az útvonalat. Hang kihangosítása. Vissza: kilépés a gyorsmenüből. Kikerülni: útszakasz kikerülés a szokásos lehetőségekkel. 1-2-5-10-15-20 km-el.
Nappal/éjszaka. Önműködő zoom: navigálás közben, ha a +/- gombokat, használod, akkor ez kikapcsol, tehát utána újra aktiválni kell. 2D/3D váltása. (Szerintem tök jó a perspektíva) Vissza: kilépés a gyorsmenüből. Navi-Info. Sebességtúllépés jelzőkészülék be/ki. Vészjelző be/ki.
Nekem teszik az egész, nem túl bonyolult menürendszer, mivel a gombok csak egy oldalt nyitnak, nincs további almenü.
Akkor lássuk azt, ami minket, kamionsofőröket érint, és gondolom, sokakat nagyon érdekel. Súly,magasság, szélesség stb. Ja! És a vesszőparipámat. ADR. A fenti kép, már mutat valamit. Itt láthattok magasságot, súlyt, sebességet…
A rózsaszín pöttyök tilalmat jelölnek, valamint fakorona benyúlás veszélye. Mutatja a benzinkutakat, parkolókat.
Tilalom hegyek!
És akkor lássuk a „kedvencemet” ADR
Ez az antwerpeni Kennedy tunnel (D)elkerülése. A piros körnél van az alagút. Nem kívánom ettől a szoftvertől sem, hogy ismerje a 2010 januáritól érvényes alagút kódokat. ADR nem ADR. Ennyi.
Látszólag ez a tökéletes kamionos navigáció. De… Mi van a másik nagy kedvencemmel, a kedvencekkel, vagy saját poikkal? Nagyon röviden. Semmi. Hosszabban? Láthattunk már ezen az oldalon kamionos navigációkat. Meg merem kockáztatni, hogy itt olvashattok a legtöbbet működő, életben kipróbált kamionos szoftverekről, és mindig találunk hiányosságokat… A fejlesztők mindig kihagynak valamit. Itt sincs másként. Eddigi tudásom és tapasztalatom alapján, ebbe a szoftverbe nem lehet átvinni, más alkalmazásból a saját poikat.
Egy mód van rá. Kézzel kell beirkálni. Ha be is írod, nem tudod mappába tenni, csak egyszerűen benne lesz ABC sorrendben. Az előzményeket nem tudod kitörölni, és ez nagyon zavaró. És, aki már megszokta a sávinformációt( Én is) annak hiányozni fog.
Ennek figyelembe vételével döntse el mindenki, hogy érdemes e kiadni érte kb. 300 EURO-t!! Ugyanis, a legújabb 6-os verzió ennyibe kerül, benne a NAVTEQ 2009 Q4-es térképpel. Frissítés 5-ről 6-ra 200 Euro.
A 6-os verzióban, mint az láthatjátok, alapból csak Nyugat Európa van benne utca szinten. Viszont, van már benne sávinformáció is. Bővebbet még nem tudunk, de reméljük hamarosan lesz nálunk egy, amit be tudunk majd mutatni nektek. Ennyi pénzért, tulajdonképpen két program jár, mivel, futtatható PC-n is és PDA-n is.
Jó gurit
Sklave
Kapcsolódó cikkeink:
https://navigyurci.hu/2010/08/01/elso-talalkozasom-a-gps-el/
https://navigyurci.hu/2010/08/04/kamionos-navigacio-laptopra-es-pda-ra-mapguide-i-resz/
https://navigyurci.hu/2010/08/06/kamionos-navigacio-laptopra-es-pda-ra-mapguide-ii-resz/
A hozzászóláshoz jelentkezz be. Nem vagy még tag? Regisztrálj!