Láttam már elég sokféle menüszerkezetet. Van, aminek megszokásához több-kevesebb időre volt szükségem, és volt, amire soha nem állt rá a kezem. Ez persze teljesen szubjektív érzés, de a Garmin menüszerkezetét elég hamar meg tudtam szokni…
A Menü, a készülék tudásához képest, egyszerűnek tűnik. Ez akkor derül majd ki, ha élesben kell használni, és számítanak a percek is. Most részletesebben szeretném bemutatni a lehetséges opciókat. Egyelőre az asztal mellől.
Bekapcsolás után, a nyitókép,(Útvonal nélkül) majd a Hangerő gomb, amit más alkalmazások, jobban el szoktak dugni.
A Hová? Gombra kattintva, az itt látható lehetőségeket ajánlja fel, amivel szűkíthetjük a lehetőségeket. Kicsit soknak tűnik, de első oldalon azért az van, amit általában használni szoktam.
Ami a fentiekből érdekes lehet: Érdekes helyek gombra kattintva, majdnem ugyanazok a lehetőségek. Ez kicsit zavaró volt, amikor a képeket összeállítottam, de gondolom látni a különbséget
Ezek az opciók, más alkalmazásokban is megtalálhatók, és talán az elnevezésük is hasonló. Ami itt kandikál, és amiből lehet következtetni, hogy ez egy truck navigátor, az, a Teherszállítás gomb.
Bekapcsolás után, ha van tervezett útvonal. Útvonal gomb
Szerkesztheted a jelenlegi útvonalat, vagy készíthetsz egy másikat, elmentve a régit. Azért az gyakran előfordul, hogy közlik: „Ne ide menj, hanem előbb oda, aztán újra ide.” Ilyenkor, nagyon jól jön, hogy nem kell újra pötyögni.
Útvonal szgk.-val, és tgk.-val
Eszközök
Beállítások , nem törekedve a teljességre, hiszen remélhetőleg sikerül, napi használat közben bemutatni az egyes funkciókat. Hol vagyok? Pozíció mutatása mellett a legfontosabbak, amire, szükségük lehet, ha bajba kerülnénk. Kórház, rendőrség, benzinkút, országúti mentés.(Kép nélkül)
A kamionprofil beállításokról korábban már olvashattatok. Amit itt elérhető még:
Kijelző
Az alábbi funkció hasznosságát, az tudja értékelni, aki nem állhat le, ha nagy a köd, a hó, az eső stb. Vagy, csak nézz meg egy éles kanyar előtt a leradírozott guminyomot, aminek nyomvonala a kiszakított korláton keresztül az „összekócolt” sövényben ér véget.
Térkép részletessége.
Garmin lock Hoppá! Nem ajánlott a kód elfelejtése, mert nem egyszerű dekódolni.
Gondolom, sokaknak, akik használják, ismerős a menürendszer, de aki, mint én is most találkozott először Garmin készülékkel, nekünk kicsit bepillantást nyújtott, hogy milyen is lehet a készülék kezelése. Ezért próbáltam, minél több képpel bemutatni, és mellőzni a magyarázatot, amire szerintem nem is volt nagy szükség.
És nézzük a navigációs ablakot, ami nincs telezsúfolva információval, sőt…
Ahhoz, hogy a célpont távolságát megtudjuk, rá kell kattintani a sebesség kijelzőre, ami megnyit egy másik ablakot. Ez, számomra elég furcsa megoldás.
Hogy milyen vele a mindnapi munka? Remélem mihamarabb ezt is be tudom mutatni.
Jó gurit
Sklave
Kapcsolódó cikkeink: Kicsomagolás, hurrá nyaralunk, a menü felépítése.
Hú, jó sok Kép Ernő mentés, van mit böngészni, köszi :). Mindig klassz dolog új navival, sőt naviprogrammal ismerkedni, mert rögtön kiderül, hogy “hú, ezt ügyesen csinálja”, meg persze az is, hogy “khm, ezt elég furcsán adja elő” — ettől színesedik a világ. Köszi a bemutatást, kíváncsian várom a folytatást!
@zsolto
Úgy néz ki, nem lesz folytatás :( Most láttam egy benzinkúton a szerkezetet. Érdekes 380 euro. Franciaországban. Mennyi nálunk?