Navigon 70 Premium Live. Utazás az ismeretlenbe

Egy ideje nálam vendégeskedik egy Navigon 70 Premium Live, és most az eddigi tapasztalataimat osztanám meg veletek. Így elsőre, ez még annál is jobb, mint amit az első rácsodálkozás után vártam.

Premium Live. Ahogy a neve is sugallja, a készülék internetalapú, így több nagyon hasznos extra szolgáltatással is felruházták. Ilyen például a Google helyi keresés, a Traffic Live, vagy akár a helyi időjárás kijelzése is.

Persze érdekes lehetőség lehet a Parkolás (a parkolóban található üres helyekről ad információt, ahol ezt az információt a parkoló tulajdonosa közzé teszi), illetve a Rendezvények (ahol ezt a szervező közzé teszi) funkció is használható lehet utazás/kirándulás közben. Persze nyiltan vállalom, hogy elfogult vagyok, és én ténylegesen használom is az online szolgáltatásokat. Bár sokáig tartott amíg elfogadtam azt, hogy ami jó, az általában, nincs ingyen (ritka a kivétel)…

És akkor itt kell rögtön megemlíteni azt is, hogy a tényleges használathoz nem elég az online TMC. Azt írja a leírás, hogy az adatok a Navigon szerveréről jönnek. Ez több dolgot is jelenthet, mégis a lényeg belőle az, hogy nagyon kevés eseményt jelenít meg, általában 30-40 körül alkalmanként (az RDS-en érkező események, átlagban 180-200 darab körül mozognak).

Ez az oka annak, hogy csak szerencsés esetben lehet TMC eseménybe belefutni, ezért úgy gondolom, hogy a hazai felhasználók jobban járnak, hogyha inkább a kábeles, RDS megoldást használják (egyelőre).

Régebben azért nem lehetett a magyar TMC-t használni a Navigonon, mert sokáig elvesztette az adót, vagy ha megtalálta is, nem volt esemény. Ez úgy tűnik, hogy megjavult, már a Navigon 40 Premium tesztje alatt is jól működött.

Egyébként az események kijelzése jól érthető, és kifejező is. Az alábbi screenshotok akkor készültek amikor a pesti rakpart egy része, a tűzszerészek tevékenysége miatt volt lezárva.

Ennyit a Live szolgáltatásokról, lássuk milyen pluszt nyújt még a készülék. Bár az máig vitatott téma, hogy szükség van-e erre, de elég jól sikerült a domborzati ábrázolás. Korrektül követhető a környezetünk, bizonyos esetekben (pl. télen), jól jöhet annak ismerete, hogy egy utca milyen meredek, pl. hóban el merjünk-e indulni arra.

Véleményem szerint nagyon jó, hogy a Navigon készülékek jelentős része, használja a MyRoute alkalmazást. Én szinte minden alkalommal ellenőrzöm a megtervezett utat, hogy az általam kigondolt úton, hídon, rakparton tudjak haladni. Nagyon hasznos, hogy ezen a kijelzőn a TMC események is látszanak.

Na jó, jöjjön a lényeg, navigáljunk… Az autóba pikk-pakk be lehet “szerelni”, ez a készülék már nem vadonatúj (új korában még kicsit zordabbul pattintható fel), ezért a tartójába könnyedén bepattan, és a kivétele sem komplikált művelet. Az tartó (be) állíthatósága jó, és nem egy leesős fajta.

Szerencsére a tesztek ideje alatt, szikrázó napsütés volt, így a fényerejét is ki lehetett próbálni. Bár ez a mérés szubjektív, de véleményem szerint jól látható ilyenkor is. Természetesen a kijelzője ennek a változatnak is “gyűrődik”, de a használatot komolyabban nem akadályozza, inkább csak rövid megszokást igényel.

A készülék egyrészről nagyon gyors, másrészről nem egy versenyló… Bekapcsolás után aránylag hosszú idő alatt indul el, azonban nagyon gyorsan pozicionál, illetve tölti le a Live TMC adatait. Ám a címbeírás közben előfordul, hogy várni kell a készülékre (pl. egy betűt 2x kell megnyomni).

Az útvonal tervezése gyors, a MyRoute elég adatot mutat az útvonal választásához. A navigálást több kiegészítő is segíti, ilyen például az új sávasszisztens, amely teljesen egyedi, de valahogy mégsem lett a szívem csücske. Nehéz megfogalmazni, de nekem nem mindíg egyértelmű amit mutat, illetve nagyobb odafigyelést is igényel a használata.

Elég sokat bóklásztam vele a saját lakókörnyezetemben is, és két dolgot tapasztaltam: még mindig nagyon ragaszkodik az általa kitalált útvonalhoz (elég sokáig tervez ugyanarra), azonban elég sokszor ki lehetett választani, közel azt az útvonalat, amely a környéken a legjobbnak mondható. Ez elég ritka adottság, és ezért az újratervezés mennyisége is csak minimális.

Sajnos a hangutasítások (igaz, hogy csak ritkán), de nem pontosak, illetve félreeérthetőek. Én azt mondanám, hogy néhány alkalommal, egy-egy fontos utasítás kimarad, ezért teljesen ismeretlen helyen érdemes a szokottnál jobban odafigyelni.

Valami ilyesmire gondolok: nem tökéletes a képernyőmentés, de az elvet azért el tudom mondani a segítségével. Tehát adott a következő balos, amit nem mond be, csak az utána következő jobb fordulót. Ez bizonyos helyzetekben zavaró lehet (magyarul ebben a helyzetben biztosan odapillantunk a kijelzőre).

Persze ilyen hibával szinte minden navigációs programban találkozni lehet, de mindig tűnik fel, vagy mire a tesztet írja az ember már elfelejti. Szerencsére lehetőségünk a térképhiba, illetve a kamerák bejelentésére is. Ezt soha ne menet közben tegyük meg!

Érdekes még az a fícsör, hogy a szoftver jelez, amikor különleges látnivaló mellett haladunk el.

Mindent összevetve, és a néhány hibát is beleszámítva, nekem nagyon tetszett a vas. A Live funkció (számomra) megemeli navigáció a használati értékét, és ezen a készüléken a vásárlástól számított 15 hónapig ingyenes is. Bár van néhány dolog ami lehetne picit jobb, ilyen például a szoftver sebessége, de mindent összevetve nem rossz készülék A Navigon 70 Premium LIve. Itt kell megemlíteni azt a kötelező információt, hogy a Navigon készülékek Navteq alapú térképeket használnak, amelyeket egy évben 4x frissíthetünk.

Ezt könnyebbé teszik a legtöbb készüléknél 30 napig megvásárolható óriási kedvezménnyel.

Még egyszer a legfontosabb technikai datok a Navigon 70 Premium Live készülékről:

– Kijelző: 5,0″-os érintőképernyős kijelző 16:9 formátumban
– GPS: ST-AGPS
– Operációs rendszer: Microsoft Windows CE
– Memória: 4 GB Flash / 128 MB RAM
– Processzor: STMicroelectronics Cartesio STA 2064
– Bluetooth kihangosító 2.0
– Akku: 1400 mAh Lithium akku
– Súly: ~203 g
– Méretek: 137,4 mm x 83 mm x 16,2 mm

Az adatok a navigon.com oldaláról származnak.
A készüléket a Navigon AG magyarországi képviseletétől kaptuk. Ezúton is köszönjük.

Kapcsolódó cikkek:
https://navigyurci.hu/2011/03/20/navigon-70-premium-live-mi-van-a-dobozban/
https://navigyurci.hu/2011/05/06/navigon-70-premium-live-teszt-helyett-csalamade/

18 hozzászólás
  1. avatar
    2011. március 28. Válasz
    Zsolto

    Jó leírás, sok fontos dolog kiderül belőle. Számomra például az, hogy a kezelőfelület változatlanul nagyon tetszik, szép a térkép megjelenítése, kellemes ránézni. Bár szigorúan semmi köze a használhatósághoz, de tetszik a horizont felhős grafikája és az árnyékolás a domborzaton.
    Izgalmas dolog az “onlájnság”, főleg, hogy nem a tulaj mobilnet-számláját terheli az adatforgalom. Vajon a 15 hónap után mibe kerül az előfizetés?
    Jó látni egy újabb naviszoftver-filozófiát, köszi a bemutatót!

    • avatar
      2011. március 28. Válasz
      Gyurci

      @ Zsolto Szívesen. Nekem is nagyon tetszett. És igen, másfél év alatt el tudod dönteni, hogy akarod-e hosszabbítani. Az árnak utána kell járnom nekem is. Addig kis türelmedet kérem.

  2. avatar
    2011. március 28. Válasz
    Cintia

    Szép Napot!
    Mennyibe kerül ez a készülék kis hazánkban,mert magyar oldalon nem igazán találkoztam vele? Hol keressem?Mennyivel kerül többe a N70Premium-nál, -ami 50ezerbe kerül-?Illetve megéri -e az általam még nem ismert többletköltséget?Köszönöm a válaszokat.

    • avatar
      2011. március 28. Válasz
      Gyurci

      @ Cintia Amikor utoljára néztem, még 65 ezer forint környékén láttam üzletben. Most nem találtam. Azt hogy megéri-e, csak te tudod eldönteni. A különbség a Live opció.

  3. avatar
    2011. március 30. Válasz
    csizi65

    Üdv
    Nagyon jó a teszt

    De azért összefoglalnám egy mondatban:

    Kellene Nagyon Kellene a szélvédőmre!!!!

    • avatar
      2011. március 30. Válasz
      Gyurci

      @ csizi65 Aszittem már meg sem jegyzi senki… :D

  4. avatar
    2011. április 4. Válasz
    toti

    Sziasztok, a Navigon topicban válaszolok a Navigonos kérdésekre

    Üdv mindenkinek: Toti

    • avatar
      2011. április 5. Válasz
      Gyurci

      @ toti Köszönjük!

  5. avatar
    2011. április 5. Válasz
    GL

    Sziasztok!Sikeresen megérkeztünk Angliába.Nagyon tudott a kicsike.A német autópályán volt egy baleset,ami miatt lezárták a pályát,egyből jelezte.Hasznos volt a live funkció.Trafikat,pályamunkákat mindenütt jelezte.A sávtartási menüpont lenyűgöző.El sem lehet téveszteni a számunkra ismeretlen utat.Összefoglalva jeles a készüléknek. :)
    u.i.:Nem tudja esetleg valaki,hogy hogy lehet férfi hangra változtatni a Navigont?Sehol sem találom…További jó utat mindenkinek!

    • avatar
      2011. április 6. Válasz
      Gyurci

      @ GL Köszi hogy megosztottad velünk a tapasztalataidat! Jó utat!

  6. avatar
    2011. április 5. Válasz
    GL

    Egyetlen egy hiba ,ami nemrég jött elő.Nagyon nagy kár,hogy az Egyesült Királyságban nem lehet beírni a PostCode-ot.Ugyanis London óriási és több ugyanolyan nevű utca van.10perc telefonálgatás után jöttünk rá,hogy kb 60km-t kell még megtennünk,miután egy telefonos navigációba beütöttük a címet,ahol lehetett PostCode-t használni…
    Magyarországon ilyen hibalehetőség nincs,aki meg megveszi a vasat,nem angliai utakon fog járni-gondolom én. :)

    • avatar
      2011. április 6. Válasz
      Gyurci

      @ GL Nincs benne PostCode? Az arrafelé tényleg gáz.

  7. avatar
    2011. április 7. Válasz
    toti

    Szia GL,

    Próbáld be beírni a városv.Irszám mezőbe

    Üdv Toti

    • avatar
      2011. április 8. Válasz
      Gyurci

      @ Toti Hello, és a navigációs hang?

  8. avatar
    2011. április 16. Válasz
    Toti

    Kedves @GL:

    A Hang sajnos egyelőre nem változtatható meg, ha lesz TTS hang akkor ott elérhető lesz.

    A 3 számjegyű post code alapból elérhető, az 5 számjegyű amire neked szükséged van, az 1,99 EUR-ért a Freshmapson keresztül elérhető

  9. avatar
    2011. május 30. Válasz
    Talpitoo

    @Toti
    Egy kérdés: a TTS hang (női) Androidos telefonon már elérhető, fel lehet majd ezt varázsolni erre a kütyüre is?
    Egyébként reméltem, hogy a jól ismert “Vigyázz!” szöveg egy kicsit bővül sebességkorlátozás, és traffipaxok esetén, de sajnos továbbra sem túl bőbeszédű ilyen téren az új ifjú hölgy.

  10. avatar
    2011. május 30. Válasz
    Toti

    @Talpitoo

    Tervben van ennyit tudok egyelőre, de rávarázsolni nem lehet sajnos.
    Amit tudok valami bíztatót jelzem

Szólj hozzá te is a cikkhez!

A hozzászóláshoz jelentkezz be. Nem vagy még tag? Regisztrálj!


A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás