A TrafficNav kft. elkészítette a magyarországi lokációs táblájának harmadik verzióját. Az új tábla 1959 úton 13112 pontot tartalmaz. A frissítés magába foglalja az újabban átadott autópálya szakaszokat, elkerülő utakat…
Belekerültek alacsonyabb rendű városi utak, főleg a megyeszékhelyeken és nagyobb lett az egyes utakon lévő pontok sűrűsége. A tábla elkészítése még csak az első lépése annak a többlépcsős folyamatnak, amelynek végén a GPS vevők képesnek lesznek eseményt megjeleníteni például Nyíregyháza belvárosában.
A beadott adatbázist a TISA (Traveller Information Services Association) Fórum (korábbi nevén: TMC Fórum) hitelesíti. Ez a szervezet végzi a lokációstábla-hitelesítést — az általa kiadott dokumentum annak biztosítéka, hogy a tábla létrehozása helyesen történt.
Ebben a pillanatban a digitális térképegyártóknál „van a labda”, akik térképekkel látják el a navigációs szoftverek készítőit. Ahhoz, hogy a navigációs szoftver értelmezni tudja az eseményeket, a térképgyártónak be kell építenie az új táblát. Ez azt jelenti, hogy az egyes TMC-pontokat egyenként meg kell feleltetniük a saját térképi adatbázisukban szereplő pontoknak, éleknek.
A beépítést a Navteq és a TopMap kezdte meg, így a 3-as tábla csak azokban a GPS-ekben fog működni, amelyek navigációs szoftvere az említett két cég térképeit használják.
A TeleAtlas-t bekebelező TomTom például továbbra is csak az előző verzió pontjaiban lesz képes eseményt értelmezni, ráadásul a technológia sajátosságaiból adódóan egyes eseményeket hibásan fog megjeleníteni.
A tábla beépítése nem kis munka, ennek ellenére reméljük, hogy a nyár közepére például már az M60-asról is adhatunk híreket!
*A képen a kék háromszögek a kettes, míg a narancs pöttyök a hármas lokációs tábla pontjait jelzik.
ez nem egészen úgy van ahogy te gondolod!
az hogy nem pontos adatok fognak megjelenni, kétlem, ugyanis a helyzet az, hogy az adatok pontosak lesznek, csak régebbi térképen kevesebb esemény fog megjelenni.
Kedves vacsa! Abban teljesen igazad van, hogy kevesebb esemény lesz a 2-esben, mint a hármasban. Csakhogy az események rögzítése mindig két lokációs pont között történik. És itt a bibi. Navigonosként saját magam tapasztaltam meg a lényegét. Esemény: Döbrentei tér-Bach csomópont között dugó a Hegyalja úton. 2-esben rendben is. 1-esben az esemény Döbrentei tér-Farkasréti temető, tehát a teljes Hegyalja út teljes vonalán jelent meg. Oka a lokációs pontok számának eltérése az adott útvonalon. Erre írtam, hogy az események jelzése nem lesz pontos.
Pietro68-nak teljesen igaza van. A kütyük úgy értelmeznek egy eseményt, hogy kezdőpont+offset.
Tegyük fel, hogy a 2-es kódtáblában a Haller utcán csak 3 lokációs pont van (3 keresztutca): Soroksári út, Mester utca, Nagyvárad tér a 3-as verzióban pedig már az összes (11) szerepel.
ebben az esetben, ha a 3-as tábla szerint kiküldünk egy eseményt a Soroksári úttól a Nádasdy utcáig, akkor azok a készülékek, amik már tartalmazzák ezt a verziót, gyönyörűen ezt fogják mutatni, viszont a régebbi verziókon az egész Haller utcára érvényes lesz az esemény.
Szerintem, ha valaki beépíti és kijön a frissítéssel, már érdemes elkezdeni így sugározni, mert az a többi gyártóra is ösztönzőleg hat, hiszen az éremnek van egy másik oldala is: miért azok a felhasználók szenvedjenek hátrányt, akiknek olyan készülékük van, ami már a 3-as szerint tudná fogadni az eseményeket…?
Arról nem is beszélve, ha valaki még az előtt frissít, hogy a 3-as szerint érkeznek az események, annak meg rövidebb szakaszokra fogja mutatni az eseményt (az előbbi példa fordítva: az egész Hallerra van kiküldve, de csak a Nádasdyig mutatja).