Az előző rész hozzászólásaiban Zsolto említett egy útvonalat, amire rövid gondolkozás után adtam az alábbi tippet. A helyszín hallatán szóba kerültek bizonyos záróizmok elgyengülései a látványok hatására…
…ami tényleg közel állhat a valósághoz, ha Németországban járva belátogat valaki a sinsheimi Közlekedéstechnikai Múzeumba.
A múzeum, közvetlenül az A6-os út mellett van. Mannheim előtt. Szomszédságában van egy kamionparkoló, tehát mi is meg tudunk állni egy hétvégére, és átsétálni oda. Aki volt már ott, az tudja, hogy kell egy teljes nap a két hatalmas csarnokban és a körülöttük lévő területen elterülő látványos kiállítás megtekintéséhez.
A 18 euros belépővel megnézhetünk egy 3D-s filmet, ami talán már nem akkora szenzáció, de ezelőtt 8-10 évvel még az volt. A pénztár ugyanebben az épületben van, ami már az első csarnok bejárata is.
A jegy mágnesszalagos. Mindkét csarnokba kétszer lehet bemenni egy nap, így akár meg is lehet közben ebédelni, vagy kiülni a szabadba kipihenni, és feldolgozni a látványt. Mert látvány, látni való – az van. Visszagondolva, talán nem is elég egy nap, sőt… Pár év múlva újra meglátogattam és voltak változások.
A főépületbe lépve az 50-es évek amerikai autói fogadnak, és itt találjuk a haditechnikai, és az ipartörténeti kiállítást is.
Mint láthattátok a képeken, megtaláljuk itt a repülés történetét “A”-tól – “Z”-ig.
És az autó történetét a kezdetektől.
…a sebességrekordot felállító „ Kék Angyal”-ig
Különös érzés volt belépni a Concordba, vagy a TU144-be.
Számomra a számtalan zenegép működése volt a legérdekesebb, hiszen egy teljes „zenekar” játszik, megszólaltatva az akusztikus hangszereket. Furcsa látvány, a zongorista nélkül játszó zongora, vagy a dobos nélküli dob. Semmi digitalizálás… Igaz egyik-másik zenegép szobányi méretű.
Láthatunk számtalan Rolss Royce-ot
És itt találjuk Hitler nyitott Mercedesét
A csarnokokban pihenőpadok vannak. Meg lehet pihenni, és közben végignézni egy videót arról, hogy – hogyan szállították oda a TU 144-et.
Vagy a Concorde-ot
Nem volt célom a múzeum teljes bemutatása, csak ismét egy ötlet annak, aki arra jár esetleg, vagy megkockáztatom, hogy a látványért és az élményért, akár érdemes lehet csak ezért elutazni.
A környéken számtalan panzió, szálloda áll rendelkezésre, hiszen azért annyira nincs közel, hogy „elszaladjunk”
Jó gurit
Sklave
Kapcsolódó cikkek:
https://navigyurci.hu/2011/09/04/automuzeum-mulhouse/
https://navigyurci.hu/2011/09/02/ujra-egy-muzeum-vasarnapi-elozetes/
https://navigyurci.hu/2011/07/17/a-peugeot-muzeumban-jartam/
https://navigyurci.hu/2009/07/12/veteran-ikarus-varosnezo-busz-miert-herdaljuk-el-az-ertekeket/
Navigálj Velünk Exluzív! Veterán autók felvonulása Budapesten!
Kicsit tovább menve (30km) Speyerben található a múzeum nagyobbik testvére.Legalább ennyi látnivalóval.Egyébként 4 évente ezeken a helyszíneken rendezik meg az Európai Oldtimer autóbusz-találkozót.Legalább egy nap kell mindegyik múzeumra.
Biztosan érdekes lehet!
Sklave nagyon szépen elhúzta a mézesmadzagot, remélem én is láthatom majd élőben a kiállítást. Köszönöm szépen a csodás megtapasztalás lehetőségének átadását. Sok ember megtartja magának a jó dolgokat, önző módon.
Üdv.: Mary
@Géza
Köszi. Igen, ez nagy szívfájdalmam, hogy azt még nem tudtam megnézni, mert körülményes kamionnal bemenni. De ami késik… :-)
@Mary
Nagyon szívesen tettem, és tényleg remélem, hogy tippet adhattam, hiszen ez sem egy sokak által ismert látványosság. Én is remélem, hogy sikerül megnézned.
@ sklave Bicikli közelben sem lehet megállni? :)
hányszor elmentem mellette…
Üdv mindenkinek.
Nekem volt részem ebben a gyönyörű múzeumba ugy 8-10évvel ezelött és egy felejthetetlen élmény. Lamborghini-k, Ferrarik és amerikai klasszikusok…. a motor és tank gyüjteményről nem is beszélve. Aki teheti menjen és nézze meg. Autóval amugy 8-10óra az út, 2x30perces pihenővel (Hegyeshalom-Passau)
Üdv: Zümy
@ Zümy Mázlista!
Egyébként valahol a bejárat körül egy Malévos TU 134-es is díszeleg.
Bizony, a HA-LBH, azt hittem meg lesz említve a cikkben :-(
Ott van a Concorde és Tu-144 közvetlen közelében.
http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/2/7/8/1082872.jpg
Sajnos a farokrész festését elcseszték a németek, átfestették sötétkékre, pedig eredetileg világoskék volt.
Miki
@ meg1MbR Azannyja… Miki? Itt? :) Miket tudsz te…
Sajnos, a MALÉV gépről nem sikerült a fotó :-(
Hú, ezt csak most látom… Hazafelé az autópályáról mi is már messziről kiszúrtuk a két deltaszárnyút, nyújtogattuk is a nyakunkat, hogy minél tovább lássuk őket, de a lendület már akkora volt, hogy nem álltunk meg, csak megjegyeztük, hogy na, ezt egyszer érdemes lenne megnézni… Most egy kicsit sikerült is, köszi, Sklave :)