Kicsit érlelgettem az eredményt, mielőtt megírtam volna a gondolataimat. Számomra elég elkeserítő amit látok. A tesztben nyolc navigációs szoftverre lehetett szavazni, és a legjobbat használják a legtöbben…
Persze ebben nem is lenne hiba, hogyha ez nem olyan szoftver lenne, amit gyakorlatilag csak warezként lehet elérni (tisztelet azoknak akik szavaztak, és jogosan is használják). És a legfájóbb az, hogy most tudathasadok… Azt bizonyára tudjátok, hogy én nem támogatom a warez szoftvereket semmilyen formában, de az elmúlt években 2x is gondolkodóba estem.
Az egyik volt anno, a Mio, aminek a frissítése a partnerek szakítása miatt lehetetlenné vált (bár volt próbálkozás a Mio Moov-ra frissítés lehetőségével, de ez a hamvába holt), a másik pedig a mostani helyzet… Nem lehet az iGO szoftvert Androidra megvásárolni. Ezzel amúgy nem is lenne bajom, gondolom ez egy üzleti modell része (bár ez a megoldás szinte adja a warez lehetőségét), de nincs reális alternatíva… Azt el kell ismerni, hogy az iGO-ban gyűjtött térképek Kelet Európa nagy részén jobbak, mint a Tele Atlas vagy a Navteq térképei.
Lássuk az eredményeket: a legtöbben az iGO Androidos verzióját használják, szavazásunk szerint 49 fő. A második lett a sorban a Google Maps adatkapcsolatot is használó szoftvere, a Google Maps 10 szavazattal… A kettő közötti szavazattömeg a használhatóságot jelképezi. De ennék is meglepőbb, hogy a Navigon csak a harmadik helyen szerénykedik. Bár a szoftvere elsőrangú, de friss térképek nélkül, drágán… Nem jó összeállítás (9-en használják).
Negyedik lett a Sygic 7, ötödik az NDrive 4, hatodik – hetedik a CoPilot és a Waze egyaránt 1 szavazattal. Meglepetésemre utolsó lett a Be-On-Road szavazat nélkül.
Összegzés: 74-en szavaztak, van aki több szoftverre is. Az eredmény korántsem meglepő, mégis felvet néhány gondolatot. Adva van egy szoftver, amit sokan szeretnek, használnak tűzön – vizen át, és ez mégsem jelenik meg a piacon… Pedig ahogy elnézem az Androidos készülékek számtalan fajtáját, elég sokkal kompatibilissé tehető, ezek között még a T-Mobile Pulsét is olvastam valahol, az pedig erősen memória gondokkal küzd…
Akkor miért nem lehet piacra dobni egy Androidos verziót, amivel végre legálisan használhatnák azok, akik nem tudnak az iGO nélkül élni? És ahogy én látom, a rajongótábor elvesztése/csökkenése hosszútávon nem biztos hogy kifizetődő.
Kapcsolódó cikkek:
https://navigyurci.hu/2012/05/02/a-szavazas-lezarult-melyik-kamionos-navigaciot-hasznalod/
https://navigyurci.hu/2011/02/15/a-navik-sirjat-mar-megastak-a-szavazas-lezarult/
https://navigyurci.hu/2011/01/16/melyik-keszuleket-hasznalod-az-alabbiak-kozul/
https://navigyurci.hu/2010/01/13/veszelyes-e-a-navigacio-vezetes-kozben-a-szavazas-lezarult/
https://navigyurci.hu/2009/12/23/vegetert-a-szavazas-milyen-terkepet-hasznalsz-a-navigalashoz/
https://navigyurci.hu/2009/11/27/keszulekvasarlasnal-fontos-szempont-e-a-magyaritas-lezarult-a-szavazas/
https://navigyurci.hu/2009/11/18/mi-a-velemenyed-az-android-oprendszerrol/
Biztos, hogy csak androidosok szavaztak? Mert amikor én néztem a facebookról, hogy szavazás van androidos navira, megnéztem milyenek vannak. Viszont a szavazásnál nem volt kiemelve, hogy android! Szóval ha elsőnek ezt az oldalt nézem meg akkor mindjárt én is szavaztam volna ferdítve a végeredményt.
@ Tomi Igazad van. Nem volt kint. Ez történt: “Navigálj Gyurcival Mindenkitől elnézést, újraindítottam nulláról. A kérdésből csak a lényeg maradt ki… Lehet megint elsőzni… :) augusztus 31., 20:58 · Tetszik”
Legyen új szavazás. :) Minden opció kétszer: xy program – legálisan, xy program – warez. Persze Waze és Google Nav esetén ez felesleges.
@ Watt Nem biztos hogy szeretném látni a végeredményt…
Nem semmi… ha feltesszük, hogy tényleg csak androidosok szavaztak, akkor a NavNGo jókora potenciális piacot utasít el magától. Én még nem nagyon hallottam olyan vasról, amin ne futna az iGO, szóval az nem jó védekezés, hogy nem akarják vállalni a kompatibilitási problémákhoz kapcsolódó szupportot. És különben is, létezik az “as is” kategóriájú szoftver, vagyis amire a gyártó nem vállal kompatibilitási garanciát. Lehetne egy egyhetes próbaverziót letölteni, és ha fut, akkor lehet fizetni. Ha nem fut, akkor úgy járt a user.
Ja, de persze akkor nem csak a csoffadt amigót kéne átírni Androidra, hanem a 8-ast vagy a Primót.
Biztos vagyok benne, hogy lennének, akik fizetnek érte. A Primót és a 8-ast is lehet warezolni, mégis árulják pénzért is. Szóval tényleg nem értem a logikájukat :(
Zsolto, a “csoffadt” Amigo is nagyon jól teszi a dolgát. Ha széles körben, elérhető áron lenne Androidos telókra, akkor igazi piaci siker volna.
A felhasználók legalább 90%-ának navigációs igényeit bőven lefedi. Évekig használtam PDA-n iGO8-at, de az elmúlt egy évben, amióta a Motonavval navigálok, nem hiányoztak azok a plusz fícsörök, amik az iGO8-ban megtalálhatóak.
Ráadásul nagy fejlesztést már nem igényelne a NNG részéről, hiszen néhány gyártó (Motorola, Samsung) számára korábban elkészült szoftverek a fórumokat olvasva úgy tűnik, nem hivatalosan igen sok más készüléken is futnak.
Szerintem ennek a marketingesek rövidlátása az oka, hasonlóan a Garminhoz: ők is csak évekkel az okostelefon-piac felfutása után kezdtek ébredni, amikor a PNA piac szinte percek alatt semmivé foszlott.
Az NNG okos emberei még ideológiát is gyártottak hozzá: nemrég nyilatkozták, hogy mivel a Google Maps ingyenes, így elveszi a piacot a többi gyártótól. Szerintem ezek a marketingesek vagy a gugli navigációját nem ismerik, vagy a saját terméküket, vagy egyiket sem.
Több helyen is hangoztattam már azt a véleményem, hogy az okostelefonok megölik a PNA piacot, de aztán rájöttem, hogy ez csak átmenet. Az NNG egy lépéssel előbbre lát. Valóban a végső eredmény az lesz, hogy az autók alapfelszereltsége lesz a navigáció. Gondoljunk arra, hogy magyarországi térképpel rendelkező PNA-t meg lehet már kapni 14eFt alatt. Tehát idő kérdése, hogy mikor kerül be a legócskább Suzukiba is a beépített navi. (Ezzel azt akarom mondani, hogy a hardver része már fillérekbe kerül, egyszerűen csak az autógyárak mesterségesen tartják még fent azt a látszatot, hogy luxus a beépített navigáció.)
ha már megszegtük a hallgatási fogadalmat, akkor az egyik, cikkben felvetett gondolatra reagálva nem szégyellem elmesélni: a pulse-on simán elfut az igo, én annak idején használtam vele.
@ helikopter Ezt meg sem hallottam. :)
Luxus, és mellé milyen szar! Itthon gyakorlatilag teljesértékű beépített navi nincs, még a Renault tomtomos megoldása sem az igazi. Vagy az iGO Limousine jöhet szóba, ha az autónak egyébként van beépített képernyője, vagy pedig néhány nagy hifigyártó 2DIN-es fejegysége, amiben Garmin vagy NNG alapú szoftver van.
Éppen ezért kellene az NNG-nek jobban nyomulnia az ügyben. (Hiszen azt te is elismered, hogy a Limousine jó és pont erről beszélek.)
Mit vártok az NNG-től? Egy olyan cégtől, amelyik az iPhone-os Hungay & Romania iGo Primo menüjében magyarul(!) közlik, hogy visszajelzést csak angolul áll módjukban fogadni. Egy magyar cég magyar programjának magyar felhasználóitól csak angolul.
Ezek teljesen elszálltak, már fogalmuk sincs a valós világról!
Úgy tűnik, az NNG mellett szépen elmegy a világ.
Tipikus, “Blackberry-ízű” sikertörténet az övék, belealudtak a sikereikbe.
Nemrég egy Asus Transformer boldog tulajdonosa lettem (és imádom, nagyon jó). Próbáltam utána járni, kapható-e (legálisan!) Homeycomb HD kompatibilis verzió bármelyik iGO-ból. Nem jártam sikerrel. Lehet “warezolni és fuserálni”, akár sikerülhet is a dolog, azért ez nevetséges. Időközben mindegyik “alulmaradt” gyártó (Navigon, Sygic, CoPilot) terméke már letölthető a marketről és támogatja a HD (1280×800+) felbontást.
Ahogy kihalnak a WM alapú PDA-k, majd PNA-k, ez a szakadék egyre inkább mélyülni fog.
Ébresztő, NNG!!!
@ PI Én még mindig hiszek a csodákban.