Becker Active 50. Az első tapasztalatok

Tegnap először alkalmam volt az új Beckert kipróbálni menet közben. Úgy alakult, hogy napközben jártam a várost, és így néhány kilométert az Active 50, egy Suzuki, és egy iPhone társaságában tehettem meg…

Ma, csak a készülék volt nálam, ezért a tartót “bent” egy Ready 43 tartójával helyettesítettem (így a TMC most kimaradt, illetve le is merült a vas egy idő után), de a kijelzőt, illetve az új szoftvert így is ki tudtam próbálni.

A “beszerelés” az autóba pikk-pakk megtörtént, mint ahogy a címbeírás is. A pozicionálás (már nem az első indítás volt, előző este ez még otthon megtörtént) idejét, bár nem mértem, de ahhoz képest, hogy mélygarázsból jöttem ki, és magas házak között voltam, nekem gyorsnak tűnt.

Itt mindjárt az első újdonság is a szemünkbe ötlik (villany?), mégpedig a világító villanykörte a kijelző jobb alsó sarkában. Ez azt jelenti, hogy a SituationScan be van kapcsolva, és talált egy alternatív útvonalat. Ezt:

Aki figyelmesebben megnézi a képet az láthatja, hogy a két kép valahogy nem teljesen illik össze… Ez azért van, mert a villanykörte már a Dohány utca és a körút sarkán felvillant, de megállni hogy lefényképezzem, csak a Barcsay utca sarkán tudtam legközelebb…

Nagyon tetszik a SituationScan jelölése (“villany?”), mert nem foglal annyi helyet mint a primo 2.0 eredeti megoldása, viszont így is figyelemfelkeltő lett . Azért egy hangjelzés jó volna figyelmeztetésképpen.

Tovább haladva a megszokott Becker feelinget érezhetjük, bár úgy látom a domborzat és a látnivalók kidolgozása is sokat változott:

A következő képen jól látszik hogy a hídon! fordulunk balra. Ítt kell megjegyeznem, hogy az 5″-os kijelző határozottan jót tett a vasnak, sokkal jobban értelmezhető (sok autóban már messze kerül tőlünk a navigáció, és a 4,3″-os kijelző kicsinek bizonyul) lett tőle a látvány.

Remélem lesz megoldás arra, hogy valamilyen módon a távirányítót használni lehessen, mert néha bizony jól jönne. Érdekesség még a Parkolási asszisztens, aki ott ül mellettünk a jobb egyben, és folyamatosan figyel. Egyrészt választhatunk közeli parkolót általa…

…másrészt figyelmeztet minket amikor túlszaladtunk a beállított címen…

Összegzés: Az első pár óra tapasztalatai azt mutatják, hogy jól használható az Active 50. A méretváltozás ahogy ez várható volt nagyon jót tett a készüléknek. A kijelző végig jól látható volt, bár ez a napsütés azért halványabb, mint nyáron szokott lenni. A SituationScan csendben teszi a dolgát, és az új menü is jól kezelhető.

Legközelebb megnézzük milyen adatokat kapunk a Resinfo segítségével. Hamarosan!

Néhány fontosabb technikai adat a Becker Active 50-ről:

– Kijelző: 5″-os (12,7 cm) érintőkijelző
– Kijelző felbontása: 480×272
– GPS vevő: SIRF Star III GSC3TW
– Belső memória: 4 GB
– Bővíthető: Micro-SD (bis 32 GB, Class 6)
– Méret: 140 x 90 x 17 mm
– Bluetooth

– iGO primo 2.0 alap
– “aero look” Kézre eső lehetőségek, igényes kinézet
– Becker “BullsEye” (az un. asztal közepén (főmenü), egy 3D-s “lencse” alatt láthatjuk a térképen a helyzetünket.)
– Becker SituationScan (az útvonal elhagyása esetén nem akar akarattal visszavinni az eredeti útvonalra, hanem megpróbálja “kitalálni hogy miért hagytuk el azt, illetve megmutatja a körülöttünk lévő lehetőségeket)

Kapcsolódó cikkek:

https://navigyurci.hu/2011/10/08/becker-active-50-kicsomagolas/
https://navigyurci.hu/2011/10/06/becker-ready-50-es-becker-active-50-megerkezett/
https://navigyurci.hu/2011/09/04/videon-a-becker-active-50-es-a-becker-ready-50/
https://navigyurci.hu/2011/09/07/a-becker-active-50-es-a-becker-ready-50-ujdonsagai-reszletesebben/
https://navigyurci.hu/2011/08/26/intuitiv-navigacio-a-legujabb-igo-primo-2-0-navigacios-szoftverrel/
https://navigyurci.hu/2011/10/03/igo-primo-2-0-navigalas-kozben/

15 hozzászólás
  1. avatar
    2011. október 14. Válasz
    Zsolto

    Hm, nekem határozottan tetszik az új felület. Megőrizte a Becker jellemzőit (szürke-fehér-piros színek), viszont kicsit plasztikusabb, rajzfilmszerűbb, vagyis primósabb lett. Az új funkciók is izgalmasak, kíváncsi vagyok, hogy viselkedik majd TMC-vel párosítva. Ja, és még valami: ezen sincs még QWERTY billentyűzet, és ez is lassan reagál a gombnyomásokra? Az a benyomásom kezd ugyanis kialakulni, hogy a neves gyártók csak a szoftvert fejlesztik, 3D, valós idejű hókuszpókusz, de a vasak paraméterei ma is ugyanolyanok, mint három-négy évvel ezelőtt. 400 MHz, 64 MB RAM, 480×272 pixeles felbontás…

    És vicces, hogy a szoftverben úti célt még mindig egybe írják, pedig két szó.

    • avatar
      2011. október 14. Válasz
      Gyurci

      @ Zsolto Tényleg izgalmasak az újítások. Nekem különösen az tetszik, hogy jelzi amikor túlhaladtam az ulticélon. A hardver azonban változott: 533 Mhz, 126 MB RAM, és 48×272-es felbontás…

  2. avatar
    2011. október 15. Válasz
    Zsolto

    Na, ha erősebb a proci, az jó hír, mert az eddig látott Beckerek néha tétováztak, nem navigálás közben, hanem a címbeírásnál.
    És van benne QWERTY?

    • avatar
      2011. október 15. Válasz
      Gyurci

      @ Zsolto Querty-t megint nem találtam. De sok apróbb – nagyobb hibát igen.

  3. avatar
    2011. október 20. Válasz
    peri78

    üdv érdeklödnék laptopra kéne navi program

  4. avatar
    2013. június 25. Válasz
    Imiii

    Kedves Gyurci! Nagyon elégedett vagyok készülékemmel, azonban idén elég nagy nyaralást tervezünk, és szeretném rögzíteni az útvonalat, amelyiken haladunk. Van-e erre valami lehetőség Becker Active 50 készülékemmel? Nagyon köszönöm válaszod!
    Üdv: Imre

    • avatar
      2013. június 27. Válasz
      Gyurci

      @ Imiii Szia, ezt próbáld ki:

      [gps]
      logging=1

      Ezt a két sort kellene a sys.txt -be betenni. Az NMEA logok a save folderben lesznek láthatóak, melyeket majd át kell alakítani Google Maps formátumra

    • avatar
      2013. június 26. Válasz
      Gyurci

      @ Imiii Szia, tudomásom szerint nincsen. Még egyszer rákérdezek, és jelentkezem. Üdv: Gyurci

  5. avatar
    2013. június 27. Válasz
    Imiii

    Köszönöm szépen!
    Frankón működik, itt az udvarban próbáltam, holnap egy 100 km-es úttal tesztelem, majd pár hét múlva élesben.
    1,5 perc alatt 96kb-os lett a file.
    Azt tudod esetleg, hogy másodpercenként rögzít-e, illetve van-e limit (pl. 20 MB, vagy 10 óra, vagy 1000 km) ami esetleg beleszólhat az útvonalam folyamatos rögzítésébe. Én egy nap alatt kb 1000 km-t fogok megtenni 12-14 óra alatt, majd esténként gépre mentés. Képes erre az Active 50?

    • avatar
      2013. június 28. Válasz
      Gyurci

      @Imiii Szia, ezeket sajnos nem, de te majd megmondod. :D

  6. avatar
    2013. augusztus 26. Válasz
    Imiii

    Kedves Gyurci!
    Köszönöm segítséged, a hosszú útról szerencsésen hazaértünk. Az általad leírt módon tudtam track-et rögzíteni, általában 15-22 mB-os lett egy-egy nap, 600-1000 km. Ezt Route Converterrel történő átalakítás után tudtam kezelni pl GPS Track Makerbenis . Összesen 6010 km-t mentünk, volt olyan nap, hogy 48.000 útpontot rögzített minden gond nélkül, fagyás sohasem volt.
    Még egyszer köszönöm, az Active 50 készüléket pedig ajánlom mindenkinek!
    Üdv!

    • avatar
      2013. augusztus 26. Válasz
      Gyurci

      @ Imiii Szia, köszönöm a visszajelzésedet, örülök, hogy segíthettem, és annak külön, hogy a készülékkel is meg voltál elégedve. :) Üdv: Gyurci

  7. avatar
    2014. június 27. Válasz
    Imiii

    Becker Active 50 eladó. Autócsere miatt (beépített gyári navi ), tökéletes állapotban, első tulajdonostól, dobozában, papírjaival.
    Tel.: 30/213 nulla egy 01
    ár: 40 eft

Szólj hozzá te is a cikkhez!

A hozzászóláshoz jelentkezz be. Nem vagy még tag? Regisztrálj!


A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás