Bár nem a napokban jelent meg a Becker 5″-os sorozata (Ready 50, Active 50, Transit 50), ám szerintem sokaknak még mindig csak újdonság ez a készülék. Már többször is szó esett a különböző típusairól, kicsomagolás, menü, navigáció…
Most egy olyan menüpontot mutatok be, amely a segítségünkre lesz abban, hogy néhány kifejezést/funkciót jobban megérthessünk. Nagyon sokáig bosszankodhattunk azon, hogy bár a navigációs készülékek többsége magyar nyelven jól használható, ám a beépített leírás mégis angol nyelven (ez így nem igaz, inkább úgy fogalmaznék, hogy magyarul nem) volt megtalálható a készülékek többségében.
A Becker, az új sorozat esetében szakított ezzel a szokással, és a készülék tudásához egy magyarra lefordított “mankót” is mellékelt.
Miután a magyarázatok száma bőséges (24 db. funkció), ezért csak néhányat (az érdekesebbeket) mutatnám meg, inkább csak az elv érdekes (mindezt nem a kezelési leírásból, hanem a készülékről érhetjük el). Most lássuk a “medvét”:
– Becker Best Tracks
– Becker Eco Power System
– Becker SituationScan
– Becker SmartGuess (ez biztosan sokunknak gondot okozott):
– Becker Learning Navigation (Tanuló navigáció):
– Time Dependent Routing (Idő alapú tevezés):
Remélem sikerült eltalálnom a legtöbb találgatást igénylő funkciókat, és így ezek nagy részére választ kaptatok.
Kapcsolódó cikkek:
https://navigyurci.hu/2012/03/30/becker-transit-50-kamionos-beallitasok/
Ezek bizony okos dolgok, nagyon jó, hogy ma már a legtöbb gyártó gépén nem “kőbe vésett” szoftver és adatbázis dolgozik, hanem figyelnek és tanulnak a készülékek.
Köszi az ismertetőt!
@ Zsolto Nagyon szívesen, remélem más is hasznosnak találja majd. :)
Nekem egy Ready van. Mókás egy dolog vele a közlekedés.Néhány hete Brassóba mentem vele Debrecenből. Az egyik helyen lelassult a forgalom. Azonnal kapcsolt, és felajánlotta a kerülőutat. Elfogadtam, és jól jártam vele. Nemrég viszont voltam Hamburgban. Ismerkedésképp bekapcsoltam mindent, amit lehet. Utcákat, városokat, mindent ismert, gyorsan pozicionált. Szinte el voltam tőle ájulva, mikor az egyik útépítésnél leterelt az autópályáról, majd visszavitt. Majd ismét. És megint. A negyedik, vagy ötödik alkalommal gyanús kezdett lenni a dolog. Este tíz után stau?!
Rajtamaradtam a pályán, lesz, ami lesz. Semmi!!!! sem volt, csak néhány kint hagyott tábla. Még másnap is azon gondolkodtam, mi történhetett ?
Rájöttem: a TMC be volt kapcsolva újratervezéssel. A készülék ezek szerint nem valós, hanem előre feltöltött adatokkal dolgozik ? Miután kivettem, kijelezte az útépítéseket, de nem terelt le. Az örök tanulság a végére: bármennyire is jó, az ember ember, a gép pedig gép.
@ Király Sándor Jó kis vas. Én is szeretem. Németországban kétféle TMC van, az egyik a mért forgalmat méri/mutatja (pl: úttestbe épített érzékelők), míg az ingyenes olyan mint a miénk. A forgalmi esemény bejelentése valamilyen módon megtörténik, de a kijelentés nem. Ilyenbe futhattál Te is bele.
Jaj, majd elfelejtettem: A grafikája eszméletlen:nyugatnak tartottam, és a készüléken az útiránynak megfelelően látszott a lemenő nap grafikája… Őrület…
@ Király Sándor Szép a grafika, képzeld el ezt 800×480-ban. :)
Ömmm, van 800×480-as Becker?
@ Zsolto Nincs, ha lenne azt mondtam volna nézd meg. :)
Persze, csak izgatod itt a jónép fantáziáját :D
@ Zsolto :)
Szia Gyurci!
Régóta olvasom oldalaid, nagyon jó!Talán befolyásoltál,hogy 5 év várakozás után vásároltam egy Becker Prof. 50 LMU-t + NAVTEQ, bízva abban,hogy egy kezdőnek jól segít!
Kétszer voltam Pozsony reptéren,tőlünk,Szentgotthárdtól,két autópályán 250 km,sötétben,autópályán szerettem volna menni,a négy útvonalból egyszer vezetett útoúgy,ahogy akartam volna.Légy szi segíteni a beállításokat illetően.Ilyen beállításokkal mentem:
-útvonal típusa: jól követhető
-időfüggő útvonaltervezés
-TMC bekapcs
-újratervezés: automata
-szgk.
Visszautak rettenetesek voltak. Egyszer Pozsony centerben körbe-körbe vagy háromszor uaz az n,másodszor meg Ausztriában nem vitt rá időben az A2-re,és úttalan utakon,lakott területeken küzdöttem,mire az utolsó 80 km-en rávezetett az A2-re.
Megj: ismeretlen út,éjszakai vezetés,eső-hó,ideg+stressz,meg fáradtság.
Városi vezetésnél többször előfordul,hogy lassú a gép,én előbbre járok,mint ahogy ő irányít,ilyenkor mintha nem is lenne!Lépésben,nagy forgalomban nem várhatom meg míg az agya odáig ér.
Az időszerű frissítést elvégeztem.
Ne haragudjál,hogy ilyen körülményesen írom le gondomat!
Segítségedet előre nagyon köszönöm!
Üdv!
djozsi
dancsecsj@freemail.hu
@ djozsi
Szia Józsi! Köszönöm, hogy leírtad a tapasztalataidat, nagyon hasznosak számomra. Külföldön nincs alkalmam tesztelni. Véleményem szerint mindig érdemes (meg kell) nézni, hogy merre tervez a program. A Becker több alternatívát is ajánl neked, amelyek közül te választhatod ki, hogy melyik esik az általad már bejárt úthoz legözelebb. Ha ilyen még nincsen, akkor ajánl neked “ideális” választást (ha tud).
Én a “Gyors útvonal”, “Személyautó”, és “Időfüggő útvonaltervezést használok”.
https://navigyurci.hu/wp-content/uploads/2012/10/r45_kerepes40.jpg
Én a TMC kikerülést nem szoktam automatikusra tenni, hogy lássam mit és merre kerül, de ha pontosak az adatok akkor lehet így is használni.
Üdvözlettel:
Gyurci
ui:nem akartam a helyesírási hibákat,a szöveg másolásánál vmi történt. Elnézést!
Ha beírok egy úti célt,mondjuk Sztg-Bp -akkor a navin le kell ellenőrizni az útvonalat? Ugyanezt pl.. ha Bp belvárosban írok be egy úti célt?
Köszi!
Szia Gyurci!
Köszönöm a gyors választ. Megpróbálom az általad leírtak alkalmazását. Használtam az alternatívát,de mégsem úgy vezetett. Így utólag……ahogy mondod,lehet,hogy a TMC automata beállítása vezetett meg. Többször villogott a lámpás,de nem néztem meg,hogy miért.
Szumma sz.: gyors útvonalra és a TMC kézi beállításával indulok legközelebb.
Köszönet!
Üdv!
djozsi
@ djozsi Szia Józsi!
Remélem, hogy a következő utazásod már “panaszmentesen” sikerül. :)
Üdvözlettel:
Gyurci