Biztosítás és telematika? Hogyan jön ez össze?

Az Allianz France a TomTomot választotta a biztosítási telematikai szolgáltatások háttérszolgáltatójává. A szolgáltatás az ügyfél által installált OBD dongle segítségével működik…

allianz_tt

Az Allianz France a TomTom Telematics segítségével nyújtja magánszemély ügyfeleinek a személyautó-biztosítást kiegészítő Allianz Conduite Connectée szolgáltatást.

Az Allianz Conduite Connectée olyan biztonsági szolgáltatásokat tesz elérhetővé, mint az automatikus balesetjelző és autómentő-értesítő (Mondial Assistance) és a különböző okostelefonos funkciók, például a vezető tevékenységének elemzése (megtett kilométer, gyorsulás, fékezés, kanyarvétel), a vezetési stílus gazdaságosságát és az üzemanyag-takarékosságot érintő tanácsok, és nem utolsó sorban a „Hol is hagytam a kocsit?” szolgáltatás.

Az Allianz France kötvénytulajdonosai saját maguk installálhatják autójukba a TomTom OBD (On-Board Diagnostics, fedélzeti diagnosztikai) interfészt, mely közvetlenül az autó diagnosztikai portjához csatlakozik. A TomTom telematikai platformja egy okostelefonos alkalmazás segítségével az autó működésével és a vezető tevékenységével kapcsolatos adatokat dolgoz fel. Az Allianz Conduite Connectée opcionális, kiegészítő szolgáltatásként rendelhető az autóra kötött biztosítás mellé, 2014 júliusától.

Ez a megoldás az Allianz első franciaországi szárnypróbálgatása a biztosítási telematika területén. Az új szolgáltatás technikailag még nem tekinthető felhasználás-alapú biztosítási terméknek, de a TomTom OBD dongle által gyűjtött adatok segítségével a biztosítótársaság a jövőben akár egy ilyen terméket is bevezethet majd.

Forrás: http://www.gpsbusinessnews.com/
Fordítás: Zsolto

2 hozzászólás
  1. avatar
    2014. július 5. Válasz
    Zsolto

    Hm, kreatív ötlet, és újabb apró területe az életünknek, amire az okostechnológiák révén mások ráláthatnak. A biztosító sokféle egyéb célra is fel tudja használni az adatokat, pl. ha baleset van, és gyorsan hajtottál, ne fizessen, vagy hogy belője az egyes korcsoportok, nemek, autótpust-vezetők stb. vezetési szokásait és ebből finomítsa a kockázati profiljukat. Nem mondom, hogy ez rossz, nekem nem nagyon van takargatni valóm, de mindenképpen megfontolandó.

    • avatar
      2014. július 5. Válasz
      Gyurci

      Igazad lehet. Pl. láthatja, hogy hibakódos volt az ABS, amikor ráfutásos baleset részese voltál…

Szólj hozzá te is a cikkhez!

A hozzászóláshoz jelentkezz be. Nem vagy még tag? Regisztrálj!


A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás