A januárban kezdődő Las Vegas-i szórakoztató-elektronikai vásáron, a híres CES-en a szintén jól ismert gépjárműipari beszállító, a Continental bemutatja Dynamic eHorizon névre keresztelt vadonatúj technológiáját, mely a HERE-től származó információk alapján lehetőséget ad a járművezetőknek, hogy
bepillantsanak a jövőbe…
Dynamic eHorizon
A különböző forrásokból, például a többi gépjárműben elhelyezett szenzoroktól és a forgalmi adatokból származó információ felhasználásával a Dynamic eHorizon technológiával felszerelt járművek előre értesülhetnek a számukra még nem is látható forgalmi körülményekről, például a következő kanyar után kialakult torlódásról, az utat elzáró akadályokról vagy akár a kedvezőtlen időjárási viszonyokról is.
2014 januárjában mutatták be a technológia előző generációját, mely a HERE helymeghatározó felhőszolgáltatásával kapcsolta össze a résztvevő járműveket, így azok helyzetét egymáshoz képest is minden korábbinál pontosabban tudta meghatározni. A most elérhetővé vált dinamikus információk révén a járművek a korábbinál többféle körülményre tudnak reagálni, így módosíthatják az útvonalukat, vagy
már jó előre ezek ismeretében választhatják meg a sebességüket, így elkerülhetővé válnak az akadály láthatóvá válásakor szükségessé váló hirtelen fékezések. Az efféle technológiák azok, amelyek egyrészt
előkészíthetik a terepet a sofőr nélküli gépjárművek számára, ugyanakkor már ma is komoly biztonsági és költségmegtakarítási előnyöket kínálnak.
Scania
A Scania kamionok már ma is aktívan használják ezt a technológiát, és a Continental eddigi becslései szerint 2012 óta több mint 63 millió liter üzemanyagot spóroltak meg a flottaüzemeltetőknek (ennek értéke 86 millió euró). A Dynamic eHorizon segítségével a hibrid üzemű járművek is zökkenőmentesebben, kiszámíthatóbb módon érhetnek el úti céljukhoz, és jobban kihasználhatják az elektromotorjukat, ami az üzemanyag-megtakarításon kívül a környezetszennyezés csökkentéséhez is hozzájárul.
Ha a még távolabbi jövőbe tekintünk, a sofőr nélküli járművek képtelenek lennének a tőlük elvárhatóan sima utazási élményt biztosítani, ha nem látnák előre, milyen út- és közlekedési viszonyok várnak rájuk a következő kanyar után. A HERE fejlesztői szerint a sofőr nélküli járművek iránti bizalom megteremtése azon múlhat majd, hogy képesek lesznek-e kitalálni, hogy mit csinálna egy „igazi” sofőr az adott helyzetben, ha ő ülne a volánnál, és neki állnának rendelkezésére ugyanezek az információk.
További részletek a 2015. január 6-9. között megrendezésre kerülő Nemzetközi CES kiállításon
Forrás: http://360.here.com
Fordítás: Zsolto
A hozzászóláshoz jelentkezz be. Nem vagy még tag? Regisztrálj!