Becker z302. A kamionos navigáció

A Becker z302-re, nagyjából tavaly szeptember óta várok. Az első komolyan számbavehető kaminos navigáció volt a maga idejében. Persze azóta már sok víz lefolyott a Dunán innen, és túl is. Az azóta eltelt időben, több szoftver is megjelent erre a célra, mi is többet bemutattunk már. Az első ilyen a Pocket Navigator 10 Truck volt.

Most a Sygic Truck van soron, és nem sokára érkezik a Becker z217 is. A Becker z302 Traffic Assist Pro ami hozzám került tesztelésre, már nem új, és nincs is itt minden darabja. Valahogy elmaradt útközben az autóstartó, a töltő és a szinkronkábel is. De ezek nélkül valahogy megleszek… Csináltam pár képet a gépről, és az itt lévő tartozékokról, csak az utókor kedvéért.

Hivatalosan ezek a tartozékok vannak a dobozban:

– z302
– tartó
– tmc antenna
– 12/24v töltő
– távirányító
– usb kábel
– dvd

A z302, még az előző széria legnagyobb tudású darabja, így más a formája, és a “doboza” is mint az idei sorozatnak. Azonban elsőre találtam egy nekem nagyon kedves dolgot a készüléken, éspedig a hangerő állító gombot! Nagyon-nagyon utálok szoftveresen, vagy akár menüből hangerőt állítani. És menetközben nem is egyszerű. Még akkor sem, hogyha két-három tapicskolással megvan…

Sőt, a gomb nem csak hangosításra és halkításra szolgál, hanem nyomásra elnémítja a készüléket. A készülék jobboldalán helyezkedik el még a headset 3,5 m-es csatlakozója, a töltő csatlakoztatási pontja, és a mini usb aljzat (szinronizálás is).

Baloldalon felülről lefelé a reset gombot, alatta a micro sd foglalat, majd egy kapcsolót a kijelző lezárásoz találunk. Utóbbi helyett egy on/off kapcsoló talán hasznosabb lett volna.

A z302-höz is kapunk többféle leírást, a magyar kezelési útmutató a DVD-re került:

Utoljára hagytam a “távvezérlőt”. Ez egy nagy találmány, gyakorlatilag a cím beírásán kívül, szinte minden funkció működtethető vele. Ezért ha ezt jól elhelyezzük, akkor minimálisra lehet csökkenetni a készülék nyomkodását. Azaz, hogyha muszáj menetközben megnéznünk valamit, akkor “zsigerből” a vezérlőn keresztül megtehetjük… Nagyon hasznos extra.

Néhány technikai adat, a teljesség igénye nélkül:

Kijelző: 480×272, 64000 szín
Processzor: 600 MHz
Memória: 128 MB RAM, és 4 GB ROM
Bővíthetőség: MicroSD, 4 GB-ig
Cserélhető akku

Ezen a készüléken már kijelzésre kerülnek a veszélyt jelző táblák is, úgyhogy ezt hamarosan egy videóval illusztráljuk. A magyarországi tmc vételét, a hiányzó tartozékok miatt nem áll módunkban kipróbálni. Sajnos sklave tesztje most elmarad, mert olyan hosszú ideig nem tudják nélkülözni készüléket. Előreláthatólag hosszabb teszt a Becker z217 típussal készül.

13 hozzászólás
  1. avatar
    sklave

    @ Zsolto. Remélem látni fogom, de hallod nem tudják nélkülözni. Vajon miért? Rosszat nem írok semmiről. Csak az igazságot :D Én még voltam úttörő :D Mondjuk egy gyors teszt alapján is sok mindent lehetne megtudni. Ejj! Ha Gyurci bevállal egy szombati koránkelést, még akármi is lehet…..

  2. avatar
    vacsa

    na ezt az összefüggést nem nagyon vágom le…
    kipróbáltad, hogy teszel hozzá antennát? miután maga a navteq térkép tuti hogy tmc képes, akkor a licensz lenne a gond?

  3. avatar
    vacsa

    úgy tudom, hogy beépített tmc vevős. tehát ha csak az antenna hiányzik, dugj a fejhallgató kimenetbe egy szimpla kábelt, amin jack dugó van (úgy látom más helye nincs)!

    • avatar
      Gyurci

      Megnéztem a leírást :), tényleg integrált vevő van benne. Így bizton mondhatom, Magyarországon nem működik a tmc…

  4. avatar
    Zsolto

    Klafa vas, főleg a távirányító miatt tetszik. Melyik is volt az a TomTom, amihez járt távirányító? Asszem a 910-es. Szerintem nagyon okos dolog, az én autómban bármilyen navi elég messze kerül tőlem, igencsak nyújtózkodni kell, ha el akarom érni.

    Sklave: Nem ugrasz haza érte? :)

  5. avatar
    sklave

    Az mezei változatot igen, de most truckos tavasz van :D Mondjuk itt 7 fok van. Ez még nem nagyon tavasz. :(

  6. avatar
    vacsa

    nem mondod! :) még nem láttad?

  7. avatar
    sklave

    Óóó! Pedig kíváncsi lennék rá :D

Szólj hozzá te is a cikkhez!

Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.