Többször is volt szó már az iGO primo készülékről. Mára azt terveztem, hogy a vele adott ingyenes és fizetős szolgáltatásokat veszem sorra. Már az Amigo-ban is megszokhattuk, hogy nagyon sok mindenért fizetni kellett. Így van ez az új primo esetében is.
Az alapszolgáltatások bőségesek, most csak az általam érdekesebbnek találtakat sorolnám fel:
– Kibővített terepmegjelenítés (3D-s megjelenítés /kereszteződések, domborzat, jellegzetes tereptárgyak/, országspecifikus táblák, szabadon mozgatható kamera-nézőpont, választható 3D-s autómodellek)
– Ariadne fonala gyalogos üzemmódban (mivel kis sebességnél rosszabb a navigálás pontossága, pontokkal jelzi a megtett utat, hogy jobban követhető legyen, merre jártunk (ötletes)
– Képes navigáció (geotaggelt képek kiválasztása célpontként)
– Time Sense (Időérzék funkció: támogatja az időalapú információkat, pl. a lassabb éjszakai haladást, a hétvégén vagy felújítás miatt lezárt utakat, az extra infókat beépíti a térkép-adatbázisba. Nincs szükség külön licencre) Itt felmerül egy kérdés bennem: ez a megoldás szükségessé teszi az online kapcsolat jelenlétét, de a PNA készülékek nagy többségében nincs ilyen. A három havonta kiadott térképfrissítés pedig túl hosszú időtartam egy útfelbontás kijelzéséhez, még hazánkban is. Ezeknek az információknak a nagyrészét megkapjuk tmc-n is.
– Forgalmi adatok (RDS TMC, új adat beérkezésekor újraszámolás a háttérben, automata és kézi újratervezés, forgalomsűrűség-megjelenítés)
– Egyéb alkalmazások (útvonaladat-kalkulátor, POI-k, útvonalmentés sebesség- és tengerszint feletti magasság-profillal, útvonal exportálása a Google Earthbe, Hol vagyok? funkció, számtalan POI, POI-importálás KML-ből, kattinható POI-k, útvonal-adatok négyféle részletességgel, útvonal-szimulátor, élenjáró térképtömörítő algoritmus) (Egy részük már régen hiányérzetet keltett, például a kattintható poik)
Ezek a számottevő újdonságok az alapáron kapható szoftver esetén. Lássuk milyen -fizetős- kiegészítő szolgáltatások vannak:
– Intelligens útvonal (legjobb útvonal kiválasztása nap vagy napszak alapján, korábbi sebességadatok figyelembe vétele, forgalmi minták /Navteq/ vagy sebességprofilok /Tele Atlas/ figyelembe vétele, a kiegészítő adatok külön .HSP és .FSP fájlokban vannak) Ez a funkció az alapváltozatban is megtalálható, de külön tartalom és tartalomszolgáltatási licenc szükséges hozzá. (Ez természetes, hogy fizetős. Nagyon nagy adatbázis, amit meg kell venni. Pont.)
– Kamionos navigáció (támogatás profi sofőrök számára, külön licenc szükséges hozzá) (Ez a legnagyobb újitás, amit meg tudtak csinálni. Már régen szükségét érzem ilyen szoftvernek!)
– Veszélyjelzések (jelzőtáblák megjelenítése. Ez a funkció az alapváltozatban is megtalálható, de külön tartalom és tartalomszolgáltatási licenc szükséges hozzá. (Valószínüleg ez is megvásárolt tartalom, mégpedig a Navteq adatbázis része)
– „Közelségi riasztás” pl. iskolák közelében. Ez a funkció az alapváltozatban is megtalálható, de külön tartalom és tartalomszolgáltatási licenc szükséges hozzá. (Ez megoldható másképpen is)
– Valós kereszteződések (a kereszteződéseket és csomópontokat realisztikus ábrával jelzi) A valós ábra megjelenítése növeli a vezető biztonságérzetét. Külön licenc szükséges hozzá.
– Gyors tervezés (az extra hosszú útvonalak tervezése látványosan lerövidül) Külön licenc szükséges hozzá. (??)
– Bejárat-pontosságú címre navigálás, az utolsó szakaszon gyalogos üzemmódban (létfontosságú funkció Oroszországban, a Cseh Köztársaságban és Bulgáriában, ahol az épületek bejárata gyakran nem közelíthető meg járművel) Ez a funkció az alapváltozatban is megtalálható, de külön tartalom és tartalomszolgáltatási licenc szükséges hozzá.
– Navigálás kibővített irányítószám alapján az Egyesült Királyságban (új, 7-számjegyű irányítószámok használata) Külön licenc szükséges hozzá. (Ez főleg a kamionosoknak lesz nagy segítség. A kamionos kiegészítőben vajon benne van-e?)
Valóban nagyon sok újdonság került a szoftverbe. A fizetős extrák közül, többhöz megvásárolt tartalomra van szükség, ez nyilvan nincs ingyen. Kérdés, hogy ezek az extrák mennyibe fognak fájni, az amúgy is prémium kategóriába szánt szoftver/térkép értékén felül?
Fordítás: Zsolto
További (friss) cikkeink: screenshotok – 1, screnshotok – 2, Navon N480, Navon N750
Annak bizony ott kéne lenni, ha nincs ott, zaklassátok az eladót. Remélem, Gyurci is megerősíti ezt.
@ Zsolto Hali. Régen láttalak. Igen, ha hiányzik róla a hang, én is az eladónál kezdeném.
Az IGO PRIMO térképen mi felel meg a régin levő ” Jól követhető” útnak ? Kössz a segitséget.
@ Vajk Zoltán Az Easy áll hozzá a legközelebb.
legyen inkább magyarosan: “egyszerű” ;)