iGO primo exkluzív! Kamionos beállítások

Az előző gyűjtemény végén jeleztem, hogy legközelebb a program kamionos részéről hozok anyagot. Néhány képernyőmentés kíséretében megmutatom, mit és hogyan tudtok beállítani a „nagy autó” adatai közül. A képek a NavNGO Kft engedélyével jelenhettek meg.

Szinte minden adatot be tudunk állítani a szoftverben, úgy a kamion adatai, mint a szállítmány tekintetében is. Ezen kívül nem csak egy, hanem akár három különböző jármű adatai is tárolhatóak. Így azok is egyszeri beállítás után használhatják (egy gyors, kamion profilváltás után), akik több teherautóval is szállítanak.

A kamion adatai közül az alábbiakat lehet konfigurálni:

Amikor a szállítójármű adatait megadtuk, lehetőségünk van a gépkocsivezetőkkel kapcsolatos beállításokat is elvégezni:

A szállítmánnyal kapcsolatos beállítások bőségesek, talán a kamionos szoftver egyik legfontosabb része, hogy ismerje és jól használja ezeket a tiltásokat:

Úgy gondolom, hogy a jármű, és a rakomány is, jól testre szabható. A kamionos beállítások nem képezik a primo alapcsomag részét, hanem opcionálisan megvásárolhatóak.

A domborzat előre „bejárható”, így ha szükséges az útvonal áttervezhető.

Remélem nem hagytam ki semmit a kamionos témakörök közül, ha mégis – szóljatok.

36 hozzászólás
  1. avatar
    2010. május 17. Válasz
    vacsa

    szép, szép, most már bármikor kikereshetjük az összes áruosztály bárcáját, de teljesen felesleges! mert mint ahogy Sklave többször is említette: most vagy van veszélyes anyag szállítás vagy nem. teljesen mindegy mit visz az ember, áruosztályok szerinti behajtási szelektálást még nem láttam!
    viszont olvastam, hogy a primo már készít egy úgynevezett “speed-profilt” is, erről jó lett volna kép, mert ezen pl. láthatná a sofőr, hogy mennyi időt ment és mikor! ezen szinte azt lehetne látni, mint régen a tachográf korongon, csak nem körben, hanem hosszában! erre gondolok:
    http://tinyurl.com/36l5dl3

    • avatar
      2010. május 17. Válasz
      Gyurci

      Megnézem mit tehetek…

  2. avatar
    2010. május 17. Válasz
    sklave

    Óóó! Mennyivel egyszerűbb beállítások! Szépek a bárcák is :D

    • avatar
      2010. május 17. Válasz
      Gyurci

      @ sklave Örülök, ha így látod. Ez jó hír!

  3. avatar
    2010. július 21. Válasz
    Gabi

    Sziasztok!

    Én azt szeretném megtudni, hogy lehete az IGO Primoban beállítani olyat, hogy engedélyköteles utak vagy valami hasonlót, mivel ha pl próbálok pesten belül beállítani 2 címet, hogy honnan vigyen hová, akkor azt írja ki, hogy: “Az uticél nem elérhető területen fekszik!”, ha a kamionos profit választom, viszont egyébként mondjuk pesten kívül rendesen működik. A baj, az hogy én nem találtam ilyen beállítást. Ha tud valaki akkor segítsen. Köszönöm.

  4. avatar
    2010. július 21. Válasz
    sklave

    @gabi Szia!
    Szerintem, a behajtási övezetbe nem tudsz bemenni, és ennek engedélyezését elfelejtették bele tenni, ami elég gáz, úgy mint a nem tervezés, ha nem az úton vagy, illetve legyél akár 20 méterre az úttól. Ekkor már nem számítja ki az út vonalat. Ilyen még a PocketNavigátor, és a kocsimban lévő Map&Guide is

  5. avatar
    2010. július 21. Válasz
    Gabi

    Köszönöm a válaszod.Például a váci út 92 ide nem de a váciúti felüljáró Robert Károly krt ide már enged a beálliott paranétereimmel is.
    Visszont belföldön több helyen is bevitt volna rossz helyre magasság miatt.
    Nem tökéletes a program vagy csak az ennyém rossz és kell hozzá valami?
    Holnap uttán indulok,nem tudom hogy fog viselkedni,kamionos modba? Vagy használjam a személykocsi modot csak?

  6. avatar
    2010. július 21. Válasz
    sklave

    @Gabi
    Általános tanácsot tudok adni ezzel kapcsolatban, mivel nem próbáltam még a Primot élesben. Hagyd “Kamion” módban és szemed a pályán legyen. Nincs tökéletes program. Eddig. Mindnek van hibája. Lehet, hogy “kint” jobban fog működni. Ez az amit ismétlek mindig. Ha nem mutatja a táblát, akkor nem tudjuk, hogy mi a kerülő oka, mi a tilalom.
    Ebből a szempontból, a Sygic Truck, ha nem is Map@Guid, de néhány táblát azért mutat, ami nagy segítség. Ha l4sz neted, azért jelentkezz néha külhonból.

    Jó gurit
    sklave

  7. avatar
    2011. február 19. Válasz
    benusz

    Heló nekem azt mondja meg valaki hogy miért nem tudja a behajtani tilost teherautóval meg a súlykorlátozást

  8. avatar
    2011. február 27. Válasz
    Stafi

    Én már használom egy ideje a szoftvert, és az a tapasztalatom, hogy a magassággal egyáltalán nem törődik. Már többször vitt (volna) be olyan aluljáróba, ahol felakadtam volna. Én rendszeresen viszek túlméretes árút, és a szélességgel, vagy a hosszal még nem volt gondom.
    Sajnos a vezetési idő számítására nem alkalmas, mert azt is annak számítja, amikor állsz. És ha lekapcsolod mikor elkezded a pihenődet, akkor áll az idő. Tehát másnap indulás után elkezd szekálni, eltakarva a térképet, hogy letelt a vezetési időd. Én beállítottam mindent 23:55 percre, hogy nyugtom legyen tőle. Szóval ez a funkció inkább csak bosszantó.

    • avatar
      2011. február 28. Válasz
      Gyurci

      @ Stafi Térkép és szoftver verziószámot kérek.

    • avatar
      2011. február 27. Válasz
      Gyurci

      @ Stafi Szia. Megírom a fejlesztőknek, köszi az infót.

  9. avatar
    2011. február 28. Válasz
    Vergilius

    Sziasztok. Én most próbáltam a Primot egy röpke 5 percre, és mindjárt falhoz is csaptam. Tudja valaki, mit jelent a “nincs út a kiindulási pont körül!” figyelmeztetés? Mondjuk azért a Megyeri utat illene felismerni.

Szólj hozzá te is a cikkhez!

A hozzászóláshoz jelentkezz be. Nem vagy még tag? Regisztrálj!


A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás