Vacsa barátunk szeme, olyan mint a sasmadáré. Éjszakai böngészése közben látta meg az Extreme Digital oldalán az új terméket. Az alapja a már jól ismert Navon N480, melyre most a primo kamionos verziója került fel.
Lássuk milyen tulajdonságokkal fog bírni, a Navon kamionos szoftvere:
– Utcanevek bemondása magyar nyelven
– Veszélyes útszakaszoknál egyedi figyelmeztetés
– Súly-és magasság korlátozások figyelembe vétele útvonaltervezésnél
– Tengelyterhelés, magasság, szélesség, tényleges és megengedett súly beállítása
– Behajtási időszakok figyelembevétele tervezéskor
– Árukategória beállítható
– Beállítható sofőrváltás (4 kezes üzemmód)
– Kamion, teherautó + pótkocsi, busz, busz + utánfutó, lakóbusz
– Tachométer
– Kamion specifikus POI adatbázis
– Korlátlan köztes úti cél megadása
– Szerkeszthető útvonalak
– Ország információk határ átlépésnél
– Alagút üzemmód
– Nagyfelbontású 3 dimenziós térkép és domborzat megjelenítés
– Intelligens útvonaltervezés
– Napszakhoz kötött legoptimálisabb útvonal kiválasztása
– Tetszőleges számú közbenső úti cél kezelése
– Autópálya elágazások életszerű megjelenítése
– Táblainformációk megjelenítése
– Variálható tájékoztató felület navigáció közben
– Konfigurálható menürendszer
– Üzemanyag költség kalkuláció
– Grafikonos elemzés a megtett útról
– Lementhető útvonalak
– Fotó navigáció
– Választékos hangutasítások
Ezek közül az egyik legnagyobb kérdés, az ADR adatok mennyisége, és pontossága, hiszen az eddig tesztelt navigációs programok közül, egyben sem voltak pontosak ezek az adatok. Kérdés, hogy a kamionos verzió melyik hardwer szériából érkezik? Mint bizonyára emlékeztek rá, az első megvásárolható példányok kijelzője meglehetősen csillogott. Viszont az ára figyelemreméltó. Alatta a Wayteq X920 + Sygic Truck 50 ezer forint magasságában, felette a Becker z217 100 forint felett… A kép mellett látható 64.900 forint, kedvező ajánlatnak tűnik.
Lássuk milyen országok térképei kerülnek a készülékre:
Albánia, Andorra, Ausztria, Belgium, Bosznia és Hercegovina, Bulgária, Ciprus, Cseh Köztársaság, Dánia, Egyesült Királyság, Észtország, Finnország, Franciaország, Gibraltár, Görögország, Hollandia, Horvátország, Írország, Lengyelország, Lettország, Liechtenstein, Litvánia, Luxemburg, Macedónia, Magyarország, Monaco, Montenegró, Németország, Norvégia, Olaszország, Portugália, Románia, San Marino, Spanyolország, Svájc, Svédország, Szerbia, Szlovákia, Szlovénia, Törökország, Ukrajna, Vatikán + Oroszország
Fontos még a téképek frissíthetőségének lehetősége is:
– Legfrissebb térkép garancia: Az első GPS pozíció vételtől számított 30 napon belül díjmentesen frissíthető a navigációs készüléken található összes térképállomány, így midig a legfrissebb térképekkel érhető el a termék
És végül néhány technikai adat:
– Kijelző: 4,3″ TFT LCD sík kijelző, 480×272, 65K szín
– Processzor típusa: SiRF Atlas IV
– Processzor sebesség: 500 MHz
– GPS vevő: SiRF Atlas IV
– Operációs rendszer: Microsoft Windows CE 6.0
– Memória: 6GB ROM / 128 MB RAM
– Memóriabővítés: microSD, microSDHC
– Audio: beépített monó hangszóró
– Csatlakozók: 3,5 mm fülhallgató, miniUSB
– Akkumulátor: 1000mAh Lithium-ion,
– Méret: 124x77x10 mm
– Súly: 146 g
– Extra: automatikus fényerő vezérlő szenzor,
– 1 év garancia
Jól látható, hogy ezt a készüléket csak azoknak szánják, akik lemondanak a tmc nyújtotta előnyökről, lévén a kamionos verzióban sincs erre lehetőség.
További cikkeink: Az első a sorban, az új kezelőfelület, és navigáció közben, néhány screenshot az iGO primo kamionos változatából.
Az kép, és az adatok. az Extreme Digital oldaláról származnak.
az n660-nál sem jelzik hogy lenne tmc…
meg ezt a 6 GB rom-ot is furcsállom…
A 6GB az már döfi!
hát szerintem ez is ugyanolyan tévedés lesz, mint a 4GB. ugye ez is ugyanolyan navon n480 mint a múltkori! csak ebbe szerintem 4 gigás micro sd-t tesznek (a plusz tartalmak miatt), a múltkoriban pedig ugye 2 gigás volt. de ezt azért még sem elegáns összeadni…. szerintem!
@ vacsa Igen ez lehet a megoldás. Ha megjelenik, kiderül.
Hát… A kamionos verzióban miért is nem fontos a TMC ? Ha lehet pont ők sietnek a legjobban, és őnekik fontos a gyor infó. Lesz az még benne. Remélem.
@ Tibor007 Hát persze, hogy fontos! Ezért nem értettem, miért nem olyan verzióra tették a szoftvert…
a naviextras-nál navon n480-at kiválasztva megvásárolhatóak a német, francia és angol tmc pro licenszek. tehát akkor valami megoldásnak lennie kell, hogy tudjon tmc-t fogadni, mert ha nem tudna, akkor minek vennék meg hozzá ezeket?
@ Lehet, de tudomásom szerint a TMC-s gép az N750 lesz.
Ez örömteli hír, és minden gondolkodás nélkül megvenném ha egy tapasztalt kamionsofőr letesztelné, és megerősítené, hogy nem visz be az erdőbe :S
Szoval varom az éles tesztet, remélem hamarosan lesz az is, valaki jóvoltából ;)
@ Still Eddig több navigációs szoftver is megfordult a kezünkben, és ahogy írod valahol mindegyik “bevitt” az erdőbe. A Navon is be fog. Csodák nincsenek. Ha hibátlan kamionos szoftverre vársz, akkor…
Hibátlanra nem, mert nyilván nem a készülék/keretszoftver képességein múlik, hanem a hozzáadott térképeken.
De különbségek biztosan vannak, és ha van olyan jó mint bármelyik mas jelenleg elérhető kamionos szoftver, akkor nyilván ezt fogom választani, mert árban sem vészes, és már megszoktam az IGo-t.
Ja még annyit, hogy inkabb a súly es magassagkorlatok pontossaga érdekelne, ADR stb nem :S
@ Still Hogyha lesz rá alkalom, akkor lesz róla teszt is. :) Többen adtak lehetőséget független tesztre, még a Sygic is. Talán a Navon is fog. Nem tudom még.
@Still Hali!
Szerintem se lesz olyan. Ami nekem a kocsiba van céges Map@Guide . Azt gondoltam, hogy ez a kamionos navigáció Bang & Olefsen-je.