Az új Sygic Truck tesztelése élesben

Az előző részben nagyjából bemutattam, hogy mi változott a Sygic Truck 10- ben, az elődeihez képest. Azóta sikerült élesben is kipróbálni, és hozta a megszokott formát, ami azt jelenti, hogy a „ruhacsere”, nem lett befolyással a működésre, se pro, se kontra. Azt viszont észrevettem, hogy a TeleAtlas magyarországi munkatársai nagy valószínűséggel olvassák a navigyurc.hu oldalait…

…hiszen korábban hoztam fel néhány itthoni példát, arra, hogy hol vannak olyan helyek, ahol a program nem veszik figyelembe egy kamion tulajdonságait, lévén nincs ráutaló adat a térképben.

A hiányosságok pótlása, úgy gondolom, azt jelenti, hogy a Tele Atlas gőzerővel dolgozik térképei minőségének javításán. Azt tudjuk, hogy hazánkban is dolgoznak munkatársaik, hiszen erről itt, és itt, az oldalon is olvashattatok.

Bízva abban, hogy kapcsolatban vannak az anyacéggel, remélem, egyszer átszólnak a holland, meg belga kollégáknak, és figyelmükbe ajánlják az oldalon jelzett, ottani hiányosságokat, az ADR-el kapcsolatban. Ezek, ugyanis még mindig nincsenek megszüntetve, és nagyon őszinte leszek, semmi kedvem minden új kiadáskor megismételni, mert nem látom értelmét.

Említettem, hogy a működést nem befolyásolta, a „ruhacsere” ezért csak az eltérő dolgokat mutatom be. Kezdjük a beállítások menüponttal, ami annyibban változott, hogy ikonok kerültek a feliratok mellé. Ez abban segít, hogy az egyébként nem található magasság opciót megtaláld, hiszen, ha nincs mellette az ikon, akkor soha nem jössz rá, hogy a „ Maximális hossz” rejti ezt a lehetőséget, és telefonálsz fűnek-fának, miután bejártad toronyát-boronyát a beállított 16,5 méteres magassággal. Erre azt mondják, hogy „…ez nem igaz. Biztos, hogy benne van, csak nem látod”, majd szégyenkezve bevallod, hogy nem nézted az ikont, csak balga módon a szöveget, és 15 perc matatás után, amikor megnézted más nyelvre átkapcsolva, akkor jöttél rá, hogy hibádzik a dolog. „ Áh! Csak egy fordítási hiba”. (?)

Van itt még egy plusz opció a „Biztonsági kamera” amit be lehet állítani, de nekem nem sikerült működés közben megfigyelni. Nem tudom miért. Pedig biztosan jártam, olyan helyen ahol vannak kamerák

Ez az opció nem hiányzik annyira, mert a régebbi verzióban pofonegyszerűen (Ez mindig érdekelt. Aki kapja, vagy aki adja?) meg lehetett oldani. Ebben a verzióban viszont, működik a visszafordulás engedélyezés-tiltás, ami eddig nekem még sohasem működött nagy bánatomra. Ez most működik. Nagy bánatomra. Miért? ( Szűkebb körben, csak röviden annyit mondanék, hogy jól megszívatott, de itt nem mondom)

A karácsony előtti utolsó napokban készültem haza, ami annyit jelent, hogy 21-én Marseille mellett voltam, és vártam egy pótkocsit Spanyolországból, amit haza kellett hozni. Azt tudni kell, hogy Dél -Franciaország nem bővelkedik kagylós kúthálózattal, ezért nagyon számolni kell, ha arra kell menni. Tankolnom kellett, és mi sem természetesebb, kerestem a poikban, (A gyáriban) és emlékeztem is, hogy van ott valahol egy kis kút, amit meg is találtam a poik között.

Türelmetlen voltam már, hiszen 17 órát vártam a „csatlakozásra”. Csináltam egy útvonalat köztespontnak beadva a benzinkutat, és nyomtam neki ezerrel. Az egyik csomópontban bizonytalankodtam egy kicsit, aminek az lett az eredménye, hogy három és félórát bolyongtam a környéken. Mentem kb. 150 km-t, mire sikerült visszatalálnom a kúthoz, közben érintve egy másik kúthálózat töltőállomását, azét, aki megvette a kagylós kutakat. Itt is lehetne tankolni a kagylós kártyával, de sajnos a kút zárva volt, tehát vissza az eredetihez. Így kerültem 150 km tekergés után 40 km-re az eredeti indulási helytől.

Most, hogy megcsináltam a térképet, kicsit több lett, mint akkor számoltam. Mi volt a hiba?
Amikor elbizonytalanodtam a csomópontban, akkor eltértem az útvonaltól, és mivel be volt kapcsolva a „Kerülje a visszafordulást” a szoftver úgy vette, hogy áthaladtam, az első köztesponton, és nem akart visszafordítani. Ez után teljes volt a káosz. Mentem a következő poihoz, ami útba esett. Itt is volt egy kis probléma a poi helyzetét illetően. Nézzétek meg a képen, hogy hol van a buborék.

Én nem figyeltem csak örültem, hogy találok kutat. A Sygic rendületlenül vitt a ponthoz, persze nem a pályán. Majdnem ott voltam, mint a az itt olvasható esetben.

Tehát, figyeljetek oda, hogy jelöli az adott helyet, hiszen az egy koordináta, és árkon-bokron oda fog vinni. Ami a külalakot illeti, azért van még egy pozitív változás, aminek nagyon örültem. Megváltoztatták az éjjeli színeket, ami, így sokkal szebb lett. A nappali színekre is ráférne egy újítás, de ez csak hab a tortán.

Úgy gondolom, hogy a legjobb lenne, ha a hiányosságokat pótolnák, és a beállításokból a sok hókuszt-pókuszt kihagynák. Mindezek ellenére, sokat fejlődött az első kiadáshoz képest.

Jó gurit
sklave

Kapcsolódó cikkek:

https://navigyurci.hu/2010/04/26/ismet-egy-kamionos-navigacio-sygic-truck/
https://navigyurci.hu/2010/05/09/sygic-truck-i-resz-a-sygic-navigacios-program/
https://navigyurci.hu/tag/sygic-truck/
https://navigyurci.hu/2010/05/23/sygic-truck-harmadik-resz-osszegzes/
https://navigyurci.hu/2011/07/15/sklave-es-a-sygic-truck-frissites/

2 hozzászólás
  1. avatar
    2010. december 30. Válasz
    loituma69

    Sokat fejlődött az első kiadás óta ok, és mikor lesz megbízható jól működő szoftver, amit szerintem elsősöre kellett volna kiadni?

  2. avatar
    2010. december 30. Válasz

    @loituma69
    Ha arra gondolok, hogy tavaly jelent meg először, akkor sokat fejlődött, hiszen nála nagyobb nevek sem tudnak egy normálisat alkotni többéves tapasztalattal. Ha arra gondolok, hogy figyelemmel kísérem a fejlődését, rendszeresem megemlítem a hibákat, hiányosságokat, akkor sajnos tapasztalnom kell, és aki hasonlóan figyelemmel kíséri annak is, hogy nagyon lassan fejlődik. Várunk türelemmel. Egy darabig. Aztán lehet, hogy van aki megunja, és elpártol. Minél többen teszik ezt, annál kisebb a valószínűsége, hogy egy jót alkosson a csapat. Az emberek türelme véges. Nekem még van, és bízom abban, hogy nem hiába görcsölök.

Szólj hozzá te is a cikkhez!

A hozzászóláshoz jelentkezz be. Nem vagy még tag? Regisztrálj!


A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás