Tablet és navigáció. Ez az összeállítás nem túl nagy választékot sejtet, és ezen kevesek közül is az, amelyet legutoljára ki tudtam próbálni, ezer sebből vérzett. Most sikerült néhány napra szert tenni egy Prestigio Geovision tabletre, amelynek a különlegessége az, hogy egy iGO primo Európa szoftver került rá gyárilag…
A mostani tesztben arra voltam kíváncsi, hogy milyen egy 7″ eszközzel navigálni, olyannal aminek ráadásul nem is a navigáció a fő feladata. A mai alkalommal kibontjuk a dobozból a Geovision 7777-et, és megnézzük mit rejt, kihegyezve a navigációval kapcsolatos tartozékokra. Szerencsére mindent megtalálunk a dobozban ahhoz, hogy a vásárlás után, azonnal munkára fogjuk az eszközt.
A készüléken kívül egy autós tartó, egy autós töltő, a hálózati töltő, egy profi 7″-os tok, és a leírások (iGO primo is) kaptak helyet a csomagolásban (és egy CD is, amely a papírtakarékos kezelési útmutatót rejti, több nyelven is). Ami a képen nem szerepel, az egy OTG kábel, és egy (micro) USB szinkronkábel. Sajnos a töltők csatlakozója egyedi, és bár kerestem, sehol nem találtam arra utalást, hogy a készülék a (micro) USB kábelen keresztül is tölthető lenne:
Kezdjük az autós tartóval. A tartó nagyon jól tapad, elég masszív, és kifejezetten jól tartja a készüléket. Ahhoz képest, hogy egy 7″-os vasat tart, aránylag kevéssé mocorog a készülék, bár néha, főleg rossz úton a tartó ciripelésre hajlamos:
Az autóstöltő első ránézésre nem túl bizalomgerjesztő, de a teszt ideje alatt tette a dolgát. A csomagolásban kapunk hálózati töltőt is, amivel az első 4 (8) órás töltés könnyedén megoldható.
A tartozékok legszebbike az a fekete tok, amely a vörös belsejével kifejezetten igényesre sikeredett, az elején a Prestigio logó is ütősen mutat:
Persze az hogy szép, az csak egy dolog, viszont az anyaga elég vastag, és a készülék sem csúszkál benne, így elég jól védi is a készüléket. Egy biztos, amikor valaki szembejön velünk az utcán ebben a szerelésben, biztosan elcsenhetünk néhány lopott pillantást kezünkben lévő tokra.
Többféle kezelési utasítást is kapunk a készülékhez, nyomtatottat, és PDF fájlban lévőt is, természetesen minkét megoldás tartalmazza a magyar nyelvű leírást is:
És végül a készülék:
A tesztautóban
A készülék baloldalán lévő csatlakozók, a képen balról-jobbra (töltés, micro USB (szinkronizálás), HDMI aljzat, micro SD, headset csatlakozója és a mikrofon)
Összegzés: jól összarakott masszív darabnak tűnik. A kapott tartozékok segítségével akár az üzletből kijőve, azonnal útnak indulhatunk. A kijelző fénye megfelelő, ám a hang ereje hagy némi kívánnivalót maga után.
Néhány fontosabb technikai adat (by edigital.hu):
– Operációs rendszer: Android 4.0.3
– Kijelző mérete: 7″ (Kapacitív, Multi-Touch)
– Kijelző felbontás: 800 x 480 pixel
– Processzor típus: ARM Cortex A5
– Processzor frekvencia: 1,2 Ghz
– Memória: 8GB ROM / 1 GB DDR3 RAM
– Memória bővítés: MicroSD
– Csatlakozás: 3.5mm audio jack, micro-HDMI, micro-USB
– Beépített kamera: 0.3 megapixeles előlapi, 2 megapixeles hátoldali
– Adatkapcsolat: WiFi (802.11 b/g/n)
– Akkumulátor kapacitás: 2900 mAh
– Méret: 123 x 191.8 x 9,5 mm
– Súly: 290g
– Garancia: 2 év
A következő részben a navigációs képességekről, és az Androidos iGO primo programról ejtünk néhány szót. A készüléket a Mammutban lévő Média Markttól kaptuk bemutatásra, ezúton is köszönjük.
Nagyobb képek: http://www.pinterest.com/navigyurci/prestigio-geovision-7777-tablet-kicsomagolas/
Szimpatikusnak tűnő vas, szeretem a Prestigio barnásszürke színvilágát. A tok is sokat dob rajta — kíváncsi leszek, hogy szalad rajta a Primo, és hogy mennyire látni a kijelzőjét az autóban. Hét collon biztosan nagyon kényelmes a navigálás is.
Meglepően kellemes a fogása, és jól is néz ki. A primo egészen kellemesen szalad rajta, rosszabbat vártam. A következő részben már navigálunk. :)
Ilyet használok kb. fél éve, nem szeretném Gyurci tesztjét megelőzni, ezért csak a kijelző témáról írok saját tapasztalatot. Sajnos a legtöbb tablethez hasonlóan szinte tükörfényes, ezért vettem hozzá egy matt fóliát (univerzális 10,1 collos darab, de könnyen rászabható). Ég és föld a különbség, korábban a kocsi belső teréből, meg a ruházatokból minden látszott, meg egy kicsit a navi szoftver is, azóta gyakorlatilag csak az utóbbi. A fólia nem ront az érintés érzékenységen, a maradékot rátettem az okostelefonomra, és minden gond nélkül tudom használni.
Gondoltam, hogy így értetted, ezért írtam, hogy erre nem nehéz rászabni, még a védőfólián lévő négyzetrács is segít. Nem biztos, hogy lesz még újabb navim, de ha mégis, akkor olyat szeretnék, aminek legalább IPS, esetleg Amoled kijelzője van…
OFF
A mobiltelefon már keményebb dió volt, ki kellett vágni a Home gomb helyét, a kamera és az érzékelő nyílását, nem is lett olyan mintha gyárilag lyuggatták volna, de működőképes.
Hát igen, a kijelzője… Az Amoled nagyon hiányzik.
Én is szívesebben tettem volna gyárit, de sajnos nem találtam. Lehet, hogy a Multipad rokonhoz csinálnak – arrafelé nem kerestem – de nem biztos hogy azonos a méret, a 7 coll ellenére sem.
Ez a fólia SBS gyártmány (nem reklám!), nálam hozzáértőbbek talán tudják, hogy milyen minőséget takar.
Tulajdonképpen nem a gyári lett volna a lényeg, hanem a gyárilag rászabott – fólia. Csak rosszul fogalmaztam.
Valóban nagyon csillog. A fólia jó ötlet, bár ha tennék rá fóliát, az inkább gyári lenne.
Lenne még egy nagyon fontos szempont, amit most „sajnos” nem lehet tesztelni. Az autó első szélvédőjén elhelyezett TAB-ot süti a nap és az akku is melegszik töltés közben, túlmelegszik, ezért a program leállítja a töltést. Ezért, előbb utóbb lemerül az eszköz, és nincs navigáció.
Az equalizer telepítéssel nagyon egyetértek, bár én a gyári lejátszó helyett telepítettem egy olyan lejátszót, amiben benne van (ez a mobosoft Equalizer Music Player, ami nekem nagyon bejött).
Én már jó ideje 7″-os tablet-et használok navigációra személyautóban. Vettem hozzá egy légrácsra szúrható tartót (a hűtés megoldva, bár nekem nem melegszik), amire rápattintható a tablet saját bölcsője, mivel ez a négykörmös cucc szabvány méretű. A saját hangja valóban gyenge, de transzmitterrel hibátlan a navi, bár zenehalgatáshoz, klippekhez nem árt egy equalizer telepítése. Viszont a kép mérete nagyon szuper!
Csináltam egy topicot a leírásodnak, és látom hogy a Nuance TTS is ingyenes, úgyhogy ha van kedved esetleg hozzá, akkor az a leírás is jöhetne:
https://navigyurci.hu/forums/topic/prestigio-geovision-7777-tablet-igo-primo-tts-telepitese/
Köszi előre is!
Igen, az nekem is tetszett. Jól mutat rajta a primo, és pont a méret miatt jól kezelhető is. Bár nem nagyon vagyok FM Transmitter párti, de lehet hogy ennél ez az egyetlen üdvözítő megoldás.
Volt alkalmam nyári melegben is használni, de azért nem gondolom, hogy teljesen mértékadó amit tapasztaltam. Az autóm szélvédő és műszerfal kialakítása miatt nem tudtam a szélvédőn használni, mert úgy elérhetetlenül messzire került volna. Viszont a műszerfal vízszintes felületén találtam olyan helyet, ahol jól látható, elérhető és a szélvédőből semmit sem takar ki. Az autóban folyamatosan működött a klíma, de az eszközre direktben nem ment.
Egyhuzamban kb. 2,5 órát mentem úgy, hogy a Nap többé-kevésbé sütötte az eszköz hátulját. Tapintással nem igazán éreztem jelentősen melegebbnek a hátlapot, mint borús, hűvösebb időben. Korábban használtam CNS Globe HD navit, az ehhez képest forró volt, sokkal kevésbé megerőltető használatnál.
A fentiek szerint használva nekem még nem volt leállás (megjegyzés: nem hagytam a napon álló autóban sem szabadon, sem a kesztyűtartóban, és nem is szándékozom a jövőben sem, így ezt az oldalát nem ismerem).
@Gyurci Más fórumokban én is olvastam a szellőzőrácsra felerősíthető, vagy oda barkácsolható megoldásokról, amikkel megoldották a felforrósodó eszközöz problémát. Igaz, hogy ez az eszköz már akkora, hogy helyette a vezető forrósodik fel az elvett hideg levegő hiányában:-))
Sajnos ez nem csak a Prestigio hibája. Én már jártam így az iPhone 3GS-sel is, pedig az egészen más kategória. Esetleg a szellőző elé fel lehetne tenni valami tartóval, a melegebb időszakokban.
Januar elejen vettem Prestigio GV 7777 tabletet tisztan az IGO Primo miatt mert az eredeti GPS kesulekem tonkrement. Sajnos nagy a csalodasom mert a navigacio nem ugy mukodik min ahogy a regi iGO8 nagyon pontos volt. Most az a problema hogy kb. 30 – 40 meter az elteres ha lekel kanyarodni az utrol valmelyik savba. Nagyon kesu mondja hogy 80 meter mulva meny jobbra es mar a lekanyarodo savban vagyok mert maskulonben nem erkeznek lefordulni. Kiprobaltam Sygic navigaciot ugyanazon tableton es az pontosan mukodik. Tudd valaki valami javaslatot adni, hogy mit lehetne ezzel tenni ?
Köszönöm szépen mindenkinek a válaszokat. Én még eléggé új vagyok a navi használatban, ráadásul nem is napi szinten használom, ezért jól jönnek a gyakorlati tapasztalatok. Nagyjából már ráéreztem, hogy valahogy így kell használni, megerősítettetek benne.
Azért annyi mégis maradt bennem, hogy a szoftverfejlesztők egy kis törődéssel még jobbá tudnák tenni. Például amit Gyurci írt, hogy feleslegesen mondja a “következő lehetőségnél” szöveget, ami nélkül már jó lehetne.
Szia, nagyon szívesen!
Most végiggondoltam, hogy én hogy csinálom ezt és mit várok egy navitól, és a következőkre jutottam: soha nem “fül alapján” navigálok, itt Budapesten például ki is van kapcsolva a hangbemondás, még ha ismeretlen helyre megyek, akkor is. A vezetés részeként, ahogy a sebességmérőre is, néha a képernyőre is rápillantok, ott nagy számmal jelzi, hogy mennyi van még a következő manőverig. Ha közeledik, és látom, hogy na, itt lesz egy utca, ahova be kell kanyarodni, akkor lassítok, és a szemmmel keresem az utcát, közben néha rápillantok a navira, hogy szerinte mennyi van még hátra. A vezetés már csak ilyen, több helyre kell figyelni egyszerre. A navi támpont, de nem “vakvezető kutya” :)
Igen, a “vezetés részeként”, ez a jó megfogalmazás.
Hali.
Páromat is megkértem, mivel ő is szokta nézni a tomtom-ot és ő is azt mondta nekem, hogy szerinte teljesen jó.
Mi is azt csináljuk, hogy amikor 300-at mond, akkor sejtem kb mennyi a hátra maradt út hossza. Utolsó bemondásnál egyik gps-nél sincs annyi időd, hogy megállj, előre már készülnöd kell, ezért is mondja be a 300 métert.
Vidéken meg amúgy sincs annyi lehetőség máshova kanyarodni… Pláne, ha 90-el mész, akkor 300-nál alap, hogy lassulni kezdesz szerintem. A hirtelen fék a legrosszabb vezetési mód, amit el lehet képzelni és a legveszélyesebb is.
Nekem kb ugyanígy működik mindegyik navim, sosem okozott ez gondot, mivel tudom már bőven előre, hogy kanyarodnom kell, 300 méternél meg jobban figyel az ember.
Saját véleményem, nem a navi vezeti a kocsit, az csak segíteni próbál. Használatát meg amúgy is szokni kell.
Másik ok meg a magyar nyelvben keresendő, angolra ha állítod majd biztos vagyok benne, hogy rövidebb az utasítás és célzottabb. Hiába a magyar szoftver…
Nincs tökéletes eszköz, mindegyiket szokni kell és megtanulni használni.
Remélem segítek így, nem kell sok csak kicsit szokni a masinát és nem lesz gondod vele :) Szerintem teljesen jó a navigálása, akárhányszor is nézem meg a videókat (mert megnéztem vagy 5-6x mindegyiket :))
Üdv
G
Szia Gábor! Köszönöm hogy ennyit foglalkoztál OldMike problémájával. Nagy vonalakban veled értek egyet.
Kedves Gábor!
A városi navigálásnál általában nincs gond vele, leginkább a kisebb sebesség miatt. Az adott helyen jellemzően egyébként is 30-40 km/h a sebesség, azaz 10 métert megy az autó egy másodperc alatt. Tehát a manőver előtti 40-50 méter körüli bemondás után maradó 4-5 (a szöveg után kb. is legalább 3 ) másodpercnyi idő elegendő a lefékezéshez és a manőverhez.
A második videó már országúti környezet, itt éppen 70 km/h korlátozással (a szoftver hibásan jelez 90 km/h-t). Itt megfigyelhető – ha nem is könnyen – hogy a manőver bemondás megkezdését követő másodpercben már fordul az autó, azaz a szöveg egy része már a fordulás közben hallható. Ez érthető is, mert itt már másodpercenként 20 métert teszünk meg. Az elmondott szöveg kb. 3 másodperc időtartamú lehet, azaz 60 métert megyünk – a hátralévő 40 (legfeljebb 50) méterből, mert az országúti helyzetben sem kezdi korábban.
Lehet, hogy nagy igényű vagyok, de a szoftvernek sebességfüggően kellene az utolsó manőver bemondását időzítenie, hogy lehetőség legyen a szükséges mértékű fékezésre. 70 km-es sebességnél a reakcióidővel együtt közel 4 másodperc kell a teljes megálláshoz (vészfékezéssel). Persze legtöbbször nem is kell megállni, de lassulni sem vészfékezéssel kellene.
A személyes véleményem az, hogy országúti környezetben inkább a manőver előtti 70-80 méternél kellene a bemondásnak kezdődnie, akkor lenne idő a felkészülésre.
A gond nem a kitáblázott (esetleg előjelző táblával is jelzett) keresztezéseknél van, hanem a nem jelzett, kisebb jelentőségű utak csatlakozásánál. A 300 méternél való bemondás még korai ahhoz (a hátunk mögött idegeskedő autóstársakkal), hogy lassítva keresgéljük az esetleg nem könnyen észrevehető utacskát.
Ha nem lett volna több ilyen (rossz) tapasztalatom, akkor nem írtam volna.
Kedves OldMike!
Először is köszönöm a videókat, sokat segített a probléma megértésében, illetve pontosításában.
A videókat végignézve, nekem is van (külön) véleményem: én nem abban látom a hibát, hogy későn mondja az utasítást a navigáció, hanem inkább abban, hogy nem azt mondja amit kellene. A 3. videó szerint közvetlenül forduláskor azt mondja: a “következő lehetőségnél fordulj balra”, de csak annyit kellene, hogy “fordulj balra”.
Ha azt mondaná amit az adott helyzetben kellene, akkor pont időben lenne. Amúgy pedig azt kell mondanom hogy Gáborral értek egyet. Amikor közeledsz a befordulás helye felé, akkor keresed a szemeddel az utat/utcát, ahol be kellene fordulnod (a tekinteteddel keresed, és HA SZÜKSÉGES a kijelzőn lévő látvánnyal megerősíted) hamarosan. Ezt “ERŐSÍTI MEG” a navigáció. De akármilyen jó egy szoftver, illetve a térkép, KELL a vizuális megerősítés. Mi van ha az utolsó frissítés óta (mire egy változás felkerül a térképre,az több hónap is lehet), az utca helyén már egy ház van?
Ha ismeretlen helyen járok, néha rápillantok a kijelzőre: egyenesen, majd az első lehetőségnél balra (segítség: a jobboldali keresztezés után nem sokkal). Erre írta azt Gábor, hogy – “Nincs tökéletes eszköz, mindegyiket szokni kell és megtanulni használni.” És ezzel maximálisan egyetértek.
Üdvözlettel:
Gyurci
Hali.
Meglestem a videókat és szerintem tökéletesen navigál a helyhez képest. Első videón első kanyarnál jobban nem is tudna jobban, mivel gyakran vannak az utcák. Ahogy nézem 50 méterrel kanyar előtt szól, mint ahogy a Sygic is (sajnos a videóban szinte csak az eszköz látszódik, út nem, így pontos métereket nézni nem lehet, de nagyjából rendben van). Kb hasonlóan navigál mind a két szoftver. Mivel szól 150 méterrel korábban is, 300 méter környékén is, így én nem látok hibát a dologban, mivel van időnk felkészülni a kanyarra.
Megnéztem a route 66 szoftvert is (mániákusnak vajon hány navi van a telefonján? Sygic, Route, Waze, gmaps amikből első kettő vásárolt, többi free :)), route már jobban csinálja a dolgát, érdemes kipróbálni azt is teleken :) Korábban szól, az nem 50 méter, hanem kb 80-nál már szól. Igo-t én amúgy is kifejezetten nem szeretem. Amennyire istenített rendszer, nekem annyira nem jött be sosem…
Ami még nagyon ott van az a nokia navija win teleken.
Megpróbálom megkérdezni Prestigio-t erről, de nagyon kicsi az esély, hogy bármit is módosíttatnának Igo-val ezen, mert jól navigál.
Üdv
G
Szia Gyurci!
Elkészültek a videók, ezek a Youtube linkek:
https://www.youtube.com/watch?v=t8LJ24KJni0&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=MkaRpRQ7dQw&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=mRjZ2gljITM&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=BhUxnM7vsRc&feature=youtu.be
Nem akarok senkit befolyásolni, ezért a saját véleményemet most nem írom le, esetleg legközelebb, ha kéred. Az élő navigálás videókon látható a ténylegesen végrehajtott manőver, szerintem egybe lehet vetni a bemondással.
Néhány technikai info:
Bp-1: élő navigálás, Bp-2: ugyanez a helyszín a szimulációban (a Sülysáp esetében ugyanígy van)
A videók 1080 HD-sek, a képminőség az eszköz és a fényképezőgép tudása. valamint a napfényes időjárás miatt olyan amilyen. Van hang is, de a feltöltött videókon eléggé halk, sokat kell erősíteni rajta.
Üdv, OldMike
Szia OldMike!
Futok még egy kört a témában, köszönöm a videót.
Üdv:
Gyurci
Szia Gyurci!
Megpróbálok valamit tenni holnap.
Talán annyit mondanék még ehhez a témához, hogy amikor futtatok egy útvonal-szimulációt (1x sebességgel, amikor van hangbemondás is), akkor a tapasztalatom szerint látszólag időben szól, csak éppen a megjelenített sebességérték lényegesen kevesebb, mint amennyivel azon az útszakaszon szabályosan és biztonságosan haladni lehet. Azt hiszem, hogy hétfőn leszek olyan helyzetben, amikor elő tudnék keresni olyan korábbi valós útvonalakat, ahol belefutottam ilyen problémába. Ha meglesznek, és tudok szimulációt futtatni, akkor talán videót is sikerül csinálni. Remélem, hogy a kijelzett sebesség (amihez leírom, hogy szerintem milyen sebesség indokolt az érintett szakaszon) segíteni fog.
Szia OldMike!
“Élőben” meggyőzőbb lenne, de akkor próbáljuk meg előbb így.
Szia, szükségem lenne egy videóra, amelyen jól látható (hallható), a hangbemondás késése. Töltsd fel légyszíves a YouTube-ra, és írd meg a linket. Köszönöm.
ui: OldMike – esetleg te ha olvasod, és van rá lehetőséged. Még nem adtam fel.
Szia Gyurci!
Szeretném megkérdezni, hogy a Prestigio Geovision GV7777 esetében jelentkező manőverbemondási késlekedéssel kapcsolatosan tudsz-e valamilyen hírt mondani?
Korábban írtad, hogy a kapcsolatod beteg, ezért várakozni kell.
Köszönöm, OldMike
Szia OldMike!
Jó hogy emlékeztettél rá, már el is felejtettem, sorry. Megkérdezem.
Üdv:
Gyurci
Gyurci köszönjük szépen.
Szívesen, remélem hamarosan érkezik valamilyen infó. Amikor tudomásomra jut, jelentkezem.
Robi és OldMike Utánanézek, hátha orvosolható valahogy ez a probléma.
Sajnos csak megerősíteni tudom, amit írtál. Nekem fél éve van meg az eszköz, már az elején tapasztaltam, hogy egy adott útszakaszon a megengedett sebességgel haladva akkor mondja utoljára a végrehajtandó manővert, amikor féktávolságon belül vagyok. Valószínűleg a navi szoftver portolásánál rosszul hangolták össze az eszközt és a szoftvert. Lehetne írni a Prestigio.com/Support/Contact-nak, de az én angoltudásom (magyarul nem lehet) erre nem elegendő.
Fapados megoldásként azt csinálom, hogy amikor bemondja a 800 métert, elkezdem figyelni (vagy ha ül mellettem valaki őt kérem meg) a hátralévő távolságot, a 300 métere bemondás után még jobban, és elkezdek fokozatosan lassítani.
Ez eléggé veszélyes dolog (a navit nézni a forgalom helyett), de jobb híján ez marad, vagy az eltévedés.
Kíváncsi vagyok Gyurci tapasztalatára.
Amúgy a készülék pontos, mert a jármű szerintem eléggé a valós helyen van, csak a bemondás késik.
Kedves Gyurci!
Mindig érdeklődéssel olvasom értékes írásait. Fél éve én is vettem egy Prestigio 7777-et, amit azóta sem tudok teljesen megismerni és használni. Én ugyanis nem vagyok olyan képzett ezeknek a kütyüknek a világában, hogy magyar nyelvű használati és kezelési leírás nélkül tudjam őket tökéletesen használni. Ilyen leírást pedig sem nyomtatva, sem elektronikusan nem mellékelt a forgalombahozó cég. Telefonos érdeklődésemre közölték, hogy az interneten találok ilyet. Nos, nem találtam. Tudtommal érvényben van egy olyan rendelet, amely szerint magyar nyelvű tájékoztatót köteles kiadni a forgalmazó cég.
Azért kérem ezzel kapcsolatban az Ön véleményét, mert a készülékkel kapcsolatban említette, hogy van hozzá magyar nyelvű leírás /kezelési tájékoztató?/ is. A vicc az, hogy még moldvai, lett, horvát, albán stb. nyelven is van, csak a magyar hiányzik…
A készülékkel egyébként nagyon meg vagyok elégedve, az Ön megállapításai teljesen helytállóak ezzel kapcsolatban. Csak hát szeretném teljesen megismerni és kihasználni, valamint elkerülni a helytelen kezelésből eredő bénázásokat.
Kérem szíves válaszát, amint ideje engedi, előre is köszönöm!
Üdvözlettel: Jozsó
Kedves Jozsó! A magyar nyelvű leírást a linken található kezelési útmutató 85 oldalától kezdődően találja meg: https://navigyurci.hu/wp-content/uploads/2014/02/GV7777_Primo_EU.pdf
Használja egészséggel!
Üdvözlettel:
Gyurci
Üdv.Létezik olyan kijelző fólia erre ami nem tükröződik?
Szia!
Én ezt vettem hozzá, rá kell szabni, de nem igazán nehéz. A keret szélig mértem, igaz hogy az előlapi kamerát takarja, de azt nem használom. Ez valóban nem tükröződik, nálam még a legnagyobb napsütésben is látható marad a kijelző, bár ez autófüggő is lehet.
Korábban próbálkoztam a hozzá vett napellenzővel, de az csak a betükrözés ellen jó, az első ülésen ülők jobban látszottak, mint a térkép. A fólia óta nem használom a napellenzőt.
Azt azért tudni kell, hogy egy kicsit ront a képélességen, de nekem még nem volt gondom emiatt. Pedig a tabletfunkciókhoz tartozó egyes szövegek annyira bolhabetűkkel jelennek meg (pedig a betűméret hatalmasra van állítva), hogy azt még fólia nélkül sem volt könnyű elolvasni, de a fóliával is olvasható maradt.
OFF A maradékból még jutott a 4,5 colos, tükörfényes telefonomra is, és azt is jobban tudom így használni OFF
Elnézést a link lemaradt: http://goo.gl/Hv3eVg
Szia, köszi!
Szia, én nem találtam.
Köszi a tippet. Még egy kérdés!Zenéket,videokat,képeket pendrive-on akarom tárolni nézegettem olyan kisméretű pendrive-okat amin van sima USB Type A és micro-b csatlakozó is így nem lógna ki annyira a készülékből és az asztali PC re is könnyen tudnám csatlakoztatni. A kérdés az,hogy a Prestigio GeoVision 7777 rendelkezik-e USB OTG támogatással? Működne ezzel vagy ehhez hasonló pendrive-al?
http://goo.gl/M4woSe
Rendelkezik OTG támogatással, van hozzá egy ilyen kábel is, egyik vége megy az eszközbe, a másik meg egy közönséges USB aljzat. Én fényképeket töltöttem át fényképezőgépről a hozzá adott USB kábellel. Azt sajnos nem tudom, hogy az eszközön milyen USB aljzat van, de talán a micro-B. A formája hasonlít a HDMI-hez de nem az, mert külön HDMI is van rajta.
Azt viszont nem tudom, hogy háttértárként is működik-e, vagy áttölteni lehet rajta. Háttértárként a MicroSD kártyát írják.
Tudom hogy MicroSD-re is lehet de én jobban szeretem pendrive-ra rakni a zenéket,videókat,képeket stb.Most is Pendrive-on vannak csak az OTB kábel meg+pendrive nem néz ki túl jól idegesít,hogy ott lóg meg mozog stb. azért gondoltam,hogy veszek egy ilyen kisebb méretűt.
Akkor feltehetően működni fog, mert az OTG funkciót az eszköz tudja, nem az OTG kábel. Azt még meg kellene nézni, hogy az autós töltő aljzatába nem takar-e be, mert a kettőt egyszerre kellene használni.
Jó hogy írta a töltőt megnéztem és tényleg nem sok hely van a gyári OTG kábel dugónál nem sokkal lehet szélesebb a pendrive se max.2-2mm.Fényképezőt mikor rádugta OTG-n simán lelehetett venni róla a képeket vagy kellett hozzá valamilyen képszerkesztő is?Holnap kipróbálom én is a fényképezőm (Panasonic DMC-FZ38) ez tud HD videókat is.Az nem lenne rossz ha utazásnál készült jó minőségű képeket rátudnám rakni tabletre aztán meg az internetre (Facebook,Youtube stb.)
https://navigyurci.hu/forums/topic/prestigio-geovision-7777-tablet-csatlakozas-otg-kabellel/#post-30682
Kérlek amiben már biztosak vagytok hogy működik OTG-n – írjátok meg itt:
https://navigyurci.hu/forums/topic/prestigio-geovision-7777-tablet-csatlakozas-otg-kabellel/
Köszönöm.
Keresem a kovetkezo. E-mail-ben kernem a valaszt. Amerikaban vasaroltam egy Garmin nuvi 2557 LMT GPS-t free lifetime maps & traffic frissitessel (Eszak Amerika terkep van feltoltve). Vettem hozza egy 8 GB-os micro sd-t. Szeptember elejen megyek haza es szuksegem lenne az Europa terkepre. Hogy tudom felrakni es installalni meg itt kint ? Koszonettel.
Szia!
Európa térkép micro SD-n (csak bedugod a helyére és működik): http://goo.gl/rNxz3z
A lenyíló ablakban tudod átállítani, letöltésre, avagy kártyás rendelésre.
Sok sikert!
Ja es az E-mail-em: hada.jozsef (kukac) gmail.com .
Üdv.Milyen micro SD kártyát érdemes tenni bele?Vannak ezek a gyors 80-90MB/s (UHS-1 Class 10) érdemes ilyent?Vagy elég bele egy egyszerűbb lassabb is?
Én a gyorsabbat venném. Írásnál nem számít, de olvasásnál (pl. filmnézés) számítani fog. Ha csak adatot tárolsz rajta, akkor szvsz mindegy.
Én is a filmnézés miatt gondoltam ,hogy a gyorsabb lehet jobb lenne.Csak nem akartam feleslegesen gyorsabbat se belerakni.De végül is annak hátránya nincs ha gyorsabb a kártya.Köszönöm
Szívesen