Navigáció – GPS. Az előrejelzések szerint négy év múlva már nem fognak „buta” autókat gyártani, és a mobiltelefonok piacán az elmúlt években végbement folyamathoz hasonlóan ezen a területen is átveszik az uralmat az „okos” autók…
Egy az Egyesült Királyságban a közelmúltban megjelent tanulmány szerint a csatlakoztatott autóknak nyújtott szolgáltatások piaca 2020-ig 32%-kal bővül majd. Mit jelent ez az ügyfelek és főleg a jelenlegi javítóműhelyek, az autós infotainment és navigáció számára?
A mobilszolgáltatók, az autóipari beszállítók, az informatikai cégek, szolgáltatók, tartozékgyártók és az autóiparhoz más módon kapcsolódó piaci szereplők nagy erőkkel igyekeznek alkalmazkodni az autókban megjelenő új és még újabb technológiai megoldásokhoz. Persze ezek sokunk számára nem számítanak annyira újnak, hiszen a legtöbbjüket már ismerjük az okostelefonok és a multimédia világából.
Ugyanakkor vannak olyan követelmények is, melyek kimondottan az autós felhasználás miatt merülnek fel – ilyen például a különböző üzemi körülmények közötti megbízhatóság és a vezetés közbeni biztonság kérdése –, melyek új kihívások elé állítják az autógyártókat és a beszállítókat is.
Ezekre az általános trendekre érdemes odafigyelni
1. Biztonság és vezetési segédek (sofőr nélküli vezetés az ehhez kapcsolódó rendszerek)
2. Csatlakozási lehetőségek az autóban (okostelefon – autó, autó – otthon, autó – felhő)
3. Infotainment rendszerek és szolgáltatások (SDL, MirrorLink®, Car Play, Android Auto)
4. Diagnosztikai és karbantartási szolgáltatások (ügyfélre szabott megoldásokkal)
Arra még várnunk kell, hogy az ezeken a területeken megjelent újdonságok, például a sofőr nélkül közlekedő autók, a csatlakoztatott járművek, az üzemanyag-megtakarítást lehetővé tevő prediktív sebességváltók és társaik kereskedelmi forgalomba kerüljenek, és elérhető áron a tömegek számára is hozzáférhetővé váljanak. Azonban az autós szolgáltatások piaci részesedése egyre nő, mivel sorra jelennek meg az olyan szolgáltatások, mint a segélyszolgálatot automatikusan értesítő rendszer, a távoli gépjármű-diagnosztika, valamint a gépjármű-követés és gépjármű-helyazonosítás. És ez még csak a kezdet.
Autós platformok
Az már most is látható, hogy a csatlakoztatott autós infotainment rendszerek piacán jó pár szereplő verseng egymással. A Ford és a Toyota az új SPL-platformot használja, a VW, a Skoda, a Seat, a Peugeot és mások a MirrorLink® rendszer mellett tette le a voksát. És ugye itt vannak az új fiúk is, a Google és az Android Auto, az Apple és a Car Play – mindegyikük arra számít, hogy komoly szeletet hasíthat ki magának a tortából.
A Sygic Car Navigation
Nekünk itt a Sygic-nál az a véleményünk, hogy az autós navigáció ennek az egész folyamatnak az egyik legfontosabb, központi elemét alkotja, az okos rendszerek által támogatott A-ból B-be történő utazást, az ingázást, a gyorsabb és ésszerűbb útvonalak megtalálását, a különböző eszközökön végzett útvonaltervezést, a forgalmi előrejelzést és még sok minden mást is ide értve.
Ma már lehetőségünk van arra, hogy a legkülönbözőbb szituációkban és eszközökön – az autónk fedélzeti kijelzőjén, a telefonunkon, tabletünkön, a böngészőnkben vagy akár a karóránkon – saját navigációs berendezést használjunk. A Sygic azon dolgozik, hogy ezeket a lehetőségeket újabbakkal bővítse ki, például hogy ha szüksége van rá, bárki bárhol megtaláljon egy szállodát, éttermet, egyéb helyet vagy útvonalat, akár még az előtt is, hogy a konkrét igény felmerülne. Ebből kínál ízelítőt a Sygic Car Navigation és a MirrorLink®, az InControl™ és a Honda Display Audio párosa.
A gyorsan változó, fejlődő rendszerek és platformok előnye, hogy a következő lépés mindig kényelmesebb, egyszerűbb és időtakarékosabb lehetőségeket kínál a végfelhasználók számára.
Forrás: sygic.com
Fordítás: Zsolto
A hozzászóláshoz jelentkezz be. Nem vagy még tag? Regisztrálj!