Navigáció – GPS. A HERE a Las Vegasban zajló CES kiállításon bemutatta a HERE Electronic Horizon-t, azt a szoftvert, mely elárulja az autóknak, hogy mi történik az előttük húzódó útszakaszon…
…és lehetőséget ad nekik arra, hogy a vezető részvétele nélkül reagáljanak a körülményekre.
A modern autókban megtalálható segédrendszerek fokozzák az utasok kényelmét, gazdaságosabbá teszik az autó üzemeltetését és javítják a biztonságot – nekik köszönhetőek a már működő félautomata és a jövőben megjelenő, teljesen automata gépjárművek. Csakhogy minden érzékelő működésének korlátot szab saját érzékelési hatósugara és az általa belátható útszakasz hossza. A többi tárgy mögötti és a néhány (száz) méternél távolabbi tereptárgyakat, körülményeket nem képesek észlelni.
Szükség van tehát egy olyan további „érzékelőre”, amelyik ellát a kanyaron túlra – ez nem más, mint a térkép. A szakmában ezt az érzékelőként működő térképet „elektronikus horizontnak” nevezik, és hatásköre a felhasználás céljától függően pár száz métertől jó pár kilométerig terjedhet.
A HERE Elektronikus Horizont a felhőből jut hozzá a térképhez és a közlekedési eseményekhez, majd ezek alapján létrehozza a jármű előtti, néhány száz méteres vagy akár több kilométeres útszakasz egyszerűsített képét. Ezután az adatokat eljuttatja a jármű fejlett vezető-támogató rendszereihez (Advanced Driver Assistance Systems, ADAS), melyek a körülményekhez igazodva optimalizálják a motor által leadott teljesítményt és a várható körülmények függvényében szükség esetén készenlétbe helyezik a biztonsági rendszereket. Egy lejtő előtt a motor visszavesz a teljesítményből, vagy a kanyarkövető fényszórók már akkor elkezdenek a kanyar felé világítani, amikor az autó még nem is kanyarodik
Ezek az automatikus rendszerek üzemanyagot takarítanak meg és javítják a közlekedésbiztonságot, ráadásul hatékonyabbá tehetik a már meglévő vezetéstámogató rendszereket, például az adaptív tempomatot, az adaptív fényszórókat, a sávelhagyásra figyelmeztető vagy éppen a tárgyfelismerő rendszert.
A HERE Elektronikus Horizont egyszerűen csatlakoztatható a HERE HD Live Maphez, vagyis a HERE valós adatokat is felhasználó, felhős térképszoftveréhez, így javítható a hátralévő távolság kiszámítása, a sávokat jelző felfestések felismerése és az útvonalon történt eseményekre vonatkozó adatok pontossága.
A rendszer akkor sem jön zavarba, ha a jármű elveszíti az internetkapcsolatot. Mivel a térképadatokat előre tölti le, zökkenőmentesen képes továbbnavigálni a „vakfoltokban” megtett szakaszokon is.
A HERE Elektronikus Horizontja a számos automatizált funkcióval rendelkező és a teljesen önvezető autók számára is jó szolgálatot tehet. Máris több autógyártó kezdte meg a rendszer előszériás járművekben történő tesztelését, és a HERE várakozásai szerint 2017-ben az első sorozatgyártású autókban is felbukkanhat a HERE Elektronikus Horizontja.
Az Elektronikus Horizont bevezetésével a HERE a teljes helymeghatározási technológiai stacket hozzáférhetővé tette, ami megkönnyíti és felgyorsítja az autógyáraknál zajló fejlesztési munkát. A HERE Elektronikus Horizont lesz az első ilyen jellegű szoftver, mely megfelel a bevezetés előtt álló ADASIS ver. 3 specifikációnak.
Az Elektronikus Horizont fontos lépés lesz az önvezető autók iránti bizalom javítása felé is, mivel információval látja el a járművet az előtte álló útszakaszon zajló eseményekkel kapcsolatban, így az még jobban képes irányítani önmagát. Az új szoftver a meglévő HERE tartalmakkal és szolgáltatásokkal karöltve rövid időn belül lehetővé teszi az autógyártók számára, hogy teljes körű és időtálló helymeghatározási megoldást építsenek járműveikbe.
Forrás: 360.here.com
Fordítás: Zsolto
A hozzászóláshoz jelentkezz be. Nem vagy még tag? Regisztrálj!