Navigáció – GPS! Már régen nem esett szó az NNG-ről az oldalunkon. Ha jól emlékszem, a Március vagy Április környékén kiadott Becker kedvezményes frissítés volt az utolsó kapcsolódó hír. És a mostani sem szakmai, hanem szülinapi írás lesz…
Az, hogy NNG-ről írunk annak a 15 éves születésnapjuk az aprópója. Azt hiszem mondhatjuk, hogy egy igazi sikertörténet az Övék. Egy kis garázscégből (PDA Mill), egy 60 országban jelenlévő multinacionális “vállalat” lett. Talán még néhányotok emlékszik a Snails játékra, vagy még inkább a GameBox Classic nevű játékcsomagra. Most ahogy nézem az iGO 8 mellé is járt néhány játék (pl. a Bowling for Burgers és a The Corsair). Na ezeket mind a PDA Mills készítette…
A születésnap alkalmából most nem iGO Szülinapp-ot készítettek nekünk, hanem összegyűjtöttek 6+1 tényt, amit mi majd jól nem tudunk. Ja, most már igen. Akkor lássuk:
1. 15 éves a cég
2004. augusztus 28-án alapították az NNG Kft-t. A kezdetekben a PDA Mill Pocket PC játékfejlesztései még fontos szerepet kaptak, majd 2005-ben készült el az első iGO applikáció.
2. Úttörő grafika
2008-ban felgyorsultak a grafikai fejlesztések: áttörést jelentett a 3D térkép, amelyen – a világon elsőként – már épületek és domborzati viszonyok is megjeleníthetőek voltak.
3. Világmárkák partnersége
Az NNG olyan nemzetközi autómárkáknak értékesíti szoftvereit, navigációit már több mint 60 millió eszközre telepítették világszerte, beleértve több mint 38 autómárka járműveit is.
4. Globális jelenlét
2004-ben egy családi házban alakult meg az NNG. Az ezt követő évek a szinte folyamatos költözésről szóltak, hiszen a cég olyan ütemben bővült, amit csak egyre nagyobb irodák tudtak befogadni. 2012-ben vette birtokba a csapat a jelenlegi helyét, amely rögtön el is nyerte az év irodája címet. Azóta is a Szépvölgyi Business Parkban egyre több épületben bérel helyiségeket a vállalat. Az NNG 2014-ben hazánkban Szegeden is megnyitotta kapuit, napjainkban pedig már világszerte 16 irodában és képviseleten fogadja partnereit.
5. Térképtől a fedélzeti szórakoztatásig
Az elmúlt tizenöt év alatt a saját termék, az iGO több verziója is napvilágot látott – ezek közül a tíz évvel ezelőtti iGO amigo volt az első, amely a felhasználói élményt is előtérbe helyezte. A fejlesztés az infotainment szakértelmünk alapjának tekinthető, hiszen azóta minden projekt esetében kiemelt fontosságúak az UX szempontok. Ezt igazolja az is, hogy napjainkban az NNG nem csak a szűken vett navigációs szoftvert és tartalmakat, hanem komplett infotainment rendszereket, megoldásokat fejleszt. Ezzel párhuzamosan a cég elsődleges célcsoportja is változott: a végfelhasználóktól az autógyártók és autóipari beszállítók irányába tolódott.
6. 40+ nyelvre fordítanak
A cég saját csapattal bír házon belül, akiknek elsődleges feladata a navigációs fejlesztések lefordítása. Miután minden feliratot és hangbemondást is szükséges adaptálni, ez nem ritkán közel ötven nyelvre való fordítást jelent – szakembereket, színészeket és fordítóirodákat koordinálva.
+1. NNG játékgép
A cég minden évben több csapatépítő programot is szervez, amely 2013-ban igen maradandóra sikeredett: a kollégák egy nap alatt építettek meg és programoztak le egy retro játékgépet, amely azóta is működik.
És végezetül 6+1 cikk az oldalunkról azoknak akik végigolvasták a sajtóhírt:
iGO Navigation – kérdések és válaszok
Hangos városnéző navigáció
Ezmegaz az onnan, ahol az iGO navigáció készül
A NavFusion platform
A 10. születésnapra kiadott Szülinapp szoftver
Egy új szoftver – a NextGen
+1
Ahol minden finomság készül…
Jó szórakozást!
A hozzászóláshoz jelentkezz be. Nem vagy még tag? Regisztrálj!