Autó – Motor! Folytatódik az öreg Lada Samara története, a mostani részben az első lakatolásról lesz szó. Harmincéves autóhoz képest meglepően kevés kopácsolnivaló volt az alján, és akkor még azt hittük ez jó darabig így is lesz…
Ahogy már említettem, a vásárláskor alkalmam volt átnézni alulról az autót, és meglehetősen egyben lévőnek tűnt. Persze itt – ott volt rajta mit csinálni, de legalább nem taposócserés, és a küszöbök is egészen jó állapotúnak tűntek. A egyetlen komolyabbnak tűnő probléma az autó jobb elején látszott, arra gyanakodtunk hogy egyszer megüthették a stabilizátor rudat, és ez nem lett szakszerűen megjavítva. Egyszónak is száz a vége, volt itt – ott némi rohadás, és a lökhárító sem volt fent a helyén – de annyi még belefért…
Szinte minden doblemezen volt valami javítanivaló, hol több – hol kevesebb.
Szerelés közben bekerült két új toronycsapágy is az addig ott lévő apró darabok helyett, és egy összekötő is ment a levesbe. De haladtunk. A foltozás után egy kis alvázvédelem, majd a négy vadonatúj gyári műanyagvédő felszerelése következett…
Végezetül a lökhárító is a helyére került. Másképpen néz, nem?
Sajnos idén télen sem lesz zárt helyen az autó, ezért jobb ötlet híján kiterített fólián lakik (így földből kicsapódó pára jelentős része nem éri az autó alját), illetve felülről ponyva fogja takarni. Közel sem jó megoldás, de valamivel talán jobb mintha szabadon állna rajta a hó. Bár reménykedtem, hogy mire a végére jutunk a a sok tennivalónak, lesz egy igazán szép autóm, de úgy néz ki hogy ez inkább egy örökös harc lesz egy öreg rom megmentésére. Bár messziről így is egészen jól néz ki…
Legközelebb elég vaskos listával jövök, ez csak a bemelegítés volt…
Folytatjuk.
Harmadik rész: https://navigyurci.hu/2019/09/04/hogyan-ne-vegyel-30-eves-autot-a-kuplungcsere/
Második rész: https://navigyurci.hu/2019/08/26/hogyan-ne-vegyel-30-eves-autot-hiba-hiba-hatan/
Első rész: https://navigyurci.hu/2019/08/22/hogyan-ne-vegyel-30-eves-autot-bevezetes/
A hozzászóláshoz jelentkezz be. Nem vagy még tag? Regisztrálj!