Tegnap magyarázatot kaptam arra, hogy a most megjelent térkép miért “gyengélkedik” módosításokban. Ez a történet igazán még nincs egy éves.
2008. májusában még az Unio versenyhivatala vizsgálódott, hogy engedélyezhető-e a TomTom és a TeleAtlas házassága. És mint tudjuk minden kezdet nehéz…
A TomTom hosszú idő óta szeretné elérni, hogy az általunk beérkezett javítások hamarabb rajta legyenek a térképen. Addig nincs baj, amíg ezek nem az alaptérképet javítják (pl. új utak, utcák). Az apróbb változtatások (útirány, utcanév) azonnal visszakerülnek a MapShare szolgáltatáson keresztül hozzánk, a felhasználókhoz. De a nagyobb változtatásokat felmérik, ellenőrzik és csak utána kerül bele a térképbe.
Most a TeleAtlas a javításokat egy csomagban dolgozza fel, nagyjából három-négy havonta. Tehát körülbelül ennyi idő, amíg egy utca felkerül a térképre.
Alapesetben egy térképgyártó cég (főleg ha olyan nagy mint a TeleAtlas) több navigációt gyártó cég számára is készít térképet. Ez azt jelenti, hogy az alaptérképet több gyártó “vasához” is illeszteni kell. Ez komoly tesztelést igényel.
És nem utolsósorban itt van ez a Fekete Pákó utca “ügy”. Biztosan emlékeztek rá, hiszen még a mostani térképen is rajta van. :) Ha én térképgyártó lennék, most komolyan elkezdenék azon gondolkozni hogy biztosan jó-e az ellenőrzési rendszerem, és biztos jó-e hogy a kapott javításokat “csak úgy” átültetem a térképre…
Azután még egy apróság: Ugye a MapShare javítások száma már rég túl van az ötmillión, ebből a Magyar javítások száma is több ezer lehet… Ennek a nagyrészét ellenőrizni kell.
A magyarázat jónak tűnik, de:
– az amúgy sem nagy térképvásárlási kedvet ezzel még jobban le lehet törni.
– az amúgy is elhanyagolt, volt Kelet Európai piacot sem lendíti fel(pedig itt még lehetne eladni).
– plusz a gazdasági válság miatt az eladások maguktól is csökkennek(vagy fognak).
Úgy gondolom, hogyha a következő frissítés is ilyen gyenge lesz, akkor el kell gondolkozni más navigációs alternetívákon is. Így az amúgy is kicsi TomTom “pártoló tagság” tovább csökkenhet…
Néhány nappal ezelőtt, megjelent a TomTom készülékeire a 2009-es év első térképfrissítése. Ha kategóriába kellene foglalni az új térképet, Magyarországon...
Megmagyarázták a megmagyarázhatatlant! Azt nem tudom pontosan hogy az M7 új szakaszát mikor adták át, de az M0 új részén 2008-10 közepén már utaztam. Lassan kifutnak a 3-4 hónapból! M7 valamikor a nyár végén elkészült ott ki is futottak az időből! Ezeket a nem kis utakat nem kell ellenőrizni csak fel kellene végre rakni. És ha ez se megy fél év alatt, mi lesz a kis utakkal? Én nem panaszkodnék, emlékszem még arra az időre amikor még csak 40% volt a lefedettség. És voltaképp nem annyira rossz ez a térkép csak ha az ember pénzt ad érte elvárna valamit érte legalább az ilyen kisebb utakat mint az autópályák frissüljenek. A céges Garmint December 10-én frissítettem le. Új M0 Megyeri híd rajta volt. O HUF-ért! Tehát ezeket a hatalmas frissítéseket nyugodtan oda adhatnák ők is ingyen. De majd a következőben biztos benne lesz.
Bár nem írtad le, én leírom: A “Fekete Pákó utca” ügy annyit jelent, hogy egyik hazai térképgyártó egyik térképszakembere a szokásos lopásellenőrző kód helyett ezt az utcát is betette a térképükbe. A Tele Atlas térképébe ez az ellenőrzőkód bekerült, azaz valaki bután vagy szándékosan belerajzolta a (tippem és a pletykák szerint) hazai Top-Map térkép egyes részeit. Azaz akaratlanul vagy készakarva lopott. Mikor ez kiderült, szerintem a TomTom/Tele Atlas leállította az összes magyarországi frissítést, és csak azt engedte bele, ami garantáltan ellenőrizhetően csak Tele Atlas forrás, és minden olyan helyen, ahol frissült a Top-Map térkép és a Tele Atlas is, ott visszafogta a kiadást. Szerintem ennek áldozata lett a mostani anyag. Ha ez igaz, akkor a következő negyedéves frissítés már tartalmazni fogja a most kimaradt lényeges módosításokat.
Mindenesetre ha így van, ha nem, botrányosnak tartom, hogy egy Kelet-Európai kampány közepén ilyen frissítést ad ki a TomTom. Ráadásul ezzel átvágta azokat a felhasználókat, akik frissítést vettek a készülékükre.
Ha már így megtaláltam a Fekete Pákó utcát, nem tudjátok véletlen hogy lehet-e utcát létrehozni a saját térképemen? Azt állította az egyik újságíró hogy neki sikerült berajzolni a térképre új utcát,megosztani nem tudta és csak egyenes lehetett de be tudta valahogy rajzokni a térképre. De nekem ez nem sikerült sehogyan sem. Pedig nagyon hasznos lenne ha meg tudnák jelölni pl. térképen fel nem tüntetett düllőket, és ha már egyszer keservesen megtalálom legközelebb ne keljen újra keresgélni.
Szóval korábban ellenőrzés nélkül (vagy minimális ellenőrzéssel?) “frissítették” a térképeket s amikor ez kiderült, azóta nem mernek frissíteni? A 2007. július 23-án átadott Pentele híd még ezen a térképükön sincs rajta. Olyan nehéz lenne manapság egy híd meglétét ellenőrizni – közel két év nem elég erre? Egyébként internetes reklamációmra felkértek, hogy levélben! tegyen meg észrevételeimet: a legelriasztóbb hibákat részletesen felsoroló levelem holnap megy el Amszterdamba. Meglátjuk, mi lesz a válaszuk…
Tájékoztatlak a válaszukról…bár nem várok sok jót.
Szeretnék jót is írni az új térképről, de eddig nem megy. Ma kipróbáltam élesben Újpalota és a Belváros között: szinte semmi köze nem volt annak (a szerintem nem a legjobb) útvonalnak ahhoz, amelyet a korábbi térkép – szinte hibátlanul – javasolt eddig…. Ez vajon miért van? Miért újak a javasolt útvonalak térképcsere után?
Két dolog lehet: az egyik, hogy nálam az összes egyedi beállítás nullázódott, újra be kellett állítani. A másik, hogy az IQ Route-ban változtak az adatok és a megszokotthoz képest másfelé visz. Ja! És ha felraktad a 8.301-es szoftvert, akkor attól is lehet…
A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ
A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.
Megmagyarázták a megmagyarázhatatlant!
Azt nem tudom pontosan hogy az M7 új szakaszát mikor adták át, de az M0 új részén 2008-10 közepén már utaztam.
Lassan kifutnak a 3-4 hónapból!
M7 valamikor a nyár végén elkészült ott ki is futottak az időből!
Ezeket a nem kis utakat nem kell ellenőrizni csak fel kellene végre rakni.
És ha ez se megy fél év alatt, mi lesz a kis utakkal?
Én nem panaszkodnék, emlékszem még arra az időre amikor még csak 40% volt a lefedettség.
És voltaképp nem annyira rossz ez a térkép csak ha az ember pénzt ad érte elvárna valamit érte legalább az ilyen kisebb utakat mint az autópályák frissüljenek.
A céges Garmint December 10-én frissítettem le. Új M0 Megyeri híd rajta volt. O HUF-ért!
Tehát ezeket a hatalmas frissítéseket nyugodtan oda adhatnák ők is ingyen.
De majd a következőben biztos benne lesz.
Bár nem írtad le, én leírom: A “Fekete Pákó utca” ügy annyit jelent, hogy egyik hazai térképgyártó egyik térképszakembere a szokásos lopásellenőrző kód helyett ezt az utcát is betette a térképükbe. A Tele Atlas térképébe ez az ellenőrzőkód bekerült, azaz valaki bután vagy szándékosan belerajzolta a (tippem és a pletykák szerint) hazai Top-Map térkép egyes részeit. Azaz akaratlanul vagy készakarva lopott. Mikor ez kiderült, szerintem a TomTom/Tele Atlas leállította az összes magyarországi frissítést, és csak azt engedte bele, ami garantáltan ellenőrizhetően csak Tele Atlas forrás, és minden olyan helyen, ahol frissült a Top-Map térkép és a Tele Atlas is, ott visszafogta a kiadást. Szerintem ennek áldozata lett a mostani anyag. Ha ez igaz, akkor a következő negyedéves frissítés már tartalmazni fogja a most kimaradt lényeges módosításokat.
Mindenesetre ha így van, ha nem, botrányosnak tartom, hogy egy Kelet-Európai kampány közepén ilyen frissítést ad ki a TomTom. Ráadásul ezzel átvágta azokat a felhasználókat, akik frissítést vettek a készülékükre.
Szia András.
Nem lehet vitatni amit leírtál. A következő hozzászólásban Sancho magyarázata jobban megnyugtat.
Így akár a következő frissítés lehet jó is…
Lényeg a lényeg, ez a frissítés kidobott pénz volt!
Szia Sancho.
Gondoltam, úgyis meg fogod írni… :)
Köszi.
Szia Gyurci!
Ha már így megtaláltam a Fekete Pákó utcát, nem tudjátok véletlen hogy lehet-e utcát létrehozni a saját térképemen?
Azt állította az egyik újságíró hogy neki sikerült berajzolni a térképre új utcát,megosztani nem tudta és csak egyenes lehetett de be tudta valahogy rajzokni a térképre. De nekem ez nem sikerült sehogyan sem.
Pedig nagyon hasznos lenne ha meg tudnák jelölni pl. térképen fel nem tüntetett düllőket, és ha már egyszer keservesen megtalálom legközelebb ne keljen újra keresgélni.
Szia András.
Tudomásom szerint sehogy. Már többször próbáltam, de hiába jelölöm meg nem tudom használni az utat.
Szóval korábban ellenőrzés nélkül (vagy minimális ellenőrzéssel?) “frissítették” a térképeket s amikor ez kiderült, azóta nem mernek frissíteni? A 2007. július 23-án átadott Pentele híd még ezen a térképükön sincs rajta. Olyan nehéz lenne manapság egy híd meglétét ellenőrizni – közel két év nem elég erre?
Egyébként internetes reklamációmra felkértek, hogy levélben! tegyen meg észrevételeimet: a legelriasztóbb hibákat részletesen felsoroló levelem holnap megy el Amszterdamba. Meglátjuk, mi lesz a válaszuk…
Szia BePee.
Erre én is kíváncsi vagyok!
Tájékoztatlak a válaszukról…bár nem várok sok jót.
Szeretnék jót is írni az új térképről, de eddig nem megy. Ma kipróbáltam élesben Újpalota és a Belváros között: szinte semmi köze nem volt annak (a szerintem nem a legjobb) útvonalnak ahhoz, amelyet a korábbi térkép – szinte hibátlanul – javasolt eddig….
Ez vajon miért van? Miért újak a javasolt útvonalak térképcsere után?
Két dolog lehet: az egyik, hogy nálam az összes egyedi beállítás nullázódott, újra be kellett állítani. A másik, hogy az IQ Route-ban változtak az adatok és a megszokotthoz képest másfelé visz. Ja! És ha felraktad a 8.301-es szoftvert, akkor attól is lehet…